Ingezonden persbericht


Axios brengt Europese IT integratie dichterbij realiteit
Amsterdam, 7 januari 2004: Axios Systems, dé toonaangevende leverancier van ITIL Help Desk & IT Service Management software, kondigt aan dat zij vandaag is geselecteerd door het EAC (Elektriciteitsbedrijf van Cyprus) om met haar assyst-oplossing de gehele interne EAC IT-infrastructuur te ondersteunen.
Voor de eerste keer is het EAC in staat om een gecentraliseerde servicedesk te bieden aan al haar klanten, waarbij 95% van de telefoontjes worden doorgestuurd naar de centrale IT-desk. Echter, de flexibiliteit van de assyst-oplossing helpt het EAC door te gaan met het ondersteunen van een aantal kleine desks in afgelegen gebieden. Dit maakt niet alleen een gefaseerde overgang mogelijk, maar vergemakkelijkt ook verbeteringen bij iedere fase van de uitrol om tegemoet te komen aan specifieke wensen.
Ailsa Symeonides, Sales en Marketing Directeur van Axios Systems zegt: 'We zijn ontzettend verheugd dat wij zijn gekozen door het EAC om met haar samen te werken om de efficiëntie in de bedrijfsvoering te verbeteren en hen te helpen de service die zij verleent aan haar 700.000 klanten te verhogen. De implementatie van assyst zorgt er voor dat haar IT-procedures en -processen meer in lijn komen te liggen met andere Europese landen en maakt het voor het EAC gemakkelijker om op een gelijkwaardige basis met andere energieaanbieders binnen Europa te concurreren.'
Anton Valinides, IT Manager van het EAC zegt: 'we zochten een bedrijf dat wilde luisteren naar onze wensen en levert wat zij beloven. We zijn ervan overtuigd dat wij in Axios de ideale partner hebben gevonden.
Assyst is een Help Desk & IT-Service Managementoplossing die alle ITIL-disciplines ondersteunt in een geconsolideerd 'out-of-the-box' product. Geplaatst in het middelpunt van IT-operaties, biedt assyst een ongekend niveau van samenhang voor IT-Service Management.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com
Axios Systems is dé toonaangevende en wereldwijde leverancier van ITIL Help Desk & IT-Service Managementsoftware. Axios is toegewijd om kwalitatief hoogwaardige implementaties van assyst, haar volledig geïntegreerde, 'out-of-the-box' IT-Service Management productenrange voor IT-Servicedesks te garanderen.
Opgericht in 1988, heeft Axios Systems een snelle groei doorgemaakt door haar reputatie voor betrouwbare oplossingen en excellente customer support en is voor het tweede jaar op rij verkozen tot nr. 1 in de Help Desk Institute vendor survey. De uitgebreide klantenlijst van Axios bevat onder andere FTSE 100 bedrijven, Forbes 500 bedrijven en internationale overheden. assyst is een volledig geïntegreerde 'out-of-the-box' Help Desk & IT-Service Management oplossing ontworpen op het Best Practice ITIL-raamwerk.


---- --