CLIENTLOGIC
ClientLogic neemt Service Zone Holdings, Inc. over
Overname bevestigt ClientLogic's positie als marktleider, door
uitbreiding van de wereldwijde aanwezigheid van het bedrijf,
verbetering van de bedrijfsvoering en de samenvoeging van de
prestigieuze klanten.
DEN HAAG, - ClientLogic Corporation, een toonaangevende,
internationale Business Process Outsourcer in de contactcenter- en
fulfillmentbranche, kondigde vandaag aan dat het de Amerikaanse
Service Zone Holdings, Inc. uit Tampa, Florida heeft overgenomen.
Service Zone voorziet gerenommeerde bedrijven van outsourced
callcenter-diensten, zoals technical support, customer service en
verkoopondersteuning. Met deze overname versterkt ClientLogic zich met
negen extra contactcenters, ervaren management, uitmuntend personeel
en een aanzienlijke klantenportefeuille.
Volgens de overeenkomst verkrijgt ClientLogic hiermee alle uitstaande
aandelen van Service Zone Holding, Inc.. Met onmiddellijke ingang
maken de contactcenters, de klanten en het personeel van Service Zone
deel uit van ClientLogic. Als besloten vennootschap publiceert
ClientLogic geen verdere financiële details betreffende de overname.
'ClientLogic heeft als visie de toonaangevende Business Process
Outsourcer in de contactcenter- en fulfillmentbranche te zijn. 'Deze
overname helpt ClientLogic deze visie verder te verwezenlijken,
dankzij de aanwinst van diverse contactcenters in de V.S. en de
Filippijnen en de toevoeging van prestigieuze klanten aan ons reeds
indrukwekkende klantenportefeuille,' zei David Garner, president en
CEO van ClientLogic. 'Met de overname van Service Zone zijn wij
bovendien in staat een aantal zeer vakbekwame managers aan ons team
toe te voegen. Om in deze steeds meer concurrentiegerichte markt te
kunnen winnen, heb je zowel kwaliteit als kwantiteit nodig; dankzij
deze deal beschikt ClientLogic over beide.'
Deze overname stelt de klanten van ClientLogic extra
servicemogelijkheden ter beschikking. Zo kunnen zij nu gebruik maken
van de nieuwe off-shore servicefaciliteit van het bedrijf: Een uit
1500 medewerkers bestaand contactcenter in Pasig City (Filippijnen).
Bovendien beschikt ClientLogic nu over acht additionele, Amerikaanse
locaties in kostefficiënte regio's. Dankzij deze overname is
ClientLogic nu actief in 12 landen: Canada, Duitsland, de Filippijnen,
Frankrijk, Ierland, India, Mexico, Nederland, Oostenrijk, Spanje, en
het Verenigd Koninkrijk en de V.S.; via 52 vestigingen, waaronder 39
contactcenters en 7 fulfillment faciliteiten.
Over ClientLogic
ClientLogic Corporation is een toonaangevende, internationale Business
Process Outsourcer in de contactcenter- en fulfillmentbranche. Het
hoofdkantoor van ClientLogic, een dochteronderneming van de Canadese
conglomeraat Onex Corporation, is gevestigd in Nashville, Tennessee
(V.S.), terwijl het management van de divisie 'International
Operations' van het bedrijf in Den Haag gevestigd is. ClientLogic
heeft 52 vestigingen in 12 landen in Noord-Amerika, Europa en Azië en
heeft meer dan 250 toonaangevende klanten, zoals British Telecom, Sony
Corporation, Gateway, TiVo, LTU en Alcatel.
ClientLogic biedt een ruim assortiment aan diensten, zoals
geïntegreerde klantenwerving en multi-channel klanten- en technische
ondersteuning (telefoon, fax, e-mail, chat, self-help, enz.), list
management en list broking, database-ontwerp en -ontwikkeling,
eCommerce-diensten en warehousing/fulfillment. Zie voor meer
informatie over het bedrijf: www.clientlogic.com .
Neem voor verdere informatie contact op met:
voor Europa:
Susanne van Karsen, ClientLogic, +31.70.305.1771,
susanne.karsen@clientlogic.nl
voor Noord-Amerika:
Amit Shankardass, ClientLogic, +1.615.301.7274,
amitsha@clientlogic.com
08 jan 04 15:32