CLIENTLOGIC

ClientLogic neemt Service Zone Holdings, Inc. over

Overname bevestigt ClientLogic's positie als marktleider, door uitbreiding van de wereldwijde aanwezigheid van het bedrijf, verbetering van de bedrijfsvoering en de samenvoeging van de prestigieuze klanten.

DEN HAAG, - ClientLogic Corporation, een toonaangevende, internationale Business Process Outsourcer in de contactcenter- en fulfillmentbranche, kondigde vandaag aan dat het de Amerikaanse Service Zone Holdings, Inc. uit Tampa, Florida heeft overgenomen. Service Zone voorziet gerenommeerde bedrijven van outsourced callcenter-diensten, zoals technical support, customer service en verkoopondersteuning. Met deze overname versterkt ClientLogic zich met negen extra contactcenters, ervaren management, uitmuntend personeel en een aanzienlijke klantenportefeuille.

Volgens de overeenkomst verkrijgt ClientLogic hiermee alle uitstaande aandelen van Service Zone Holding, Inc.. Met onmiddellijke ingang maken de contactcenters, de klanten en het personeel van Service Zone deel uit van ClientLogic. Als besloten vennootschap publiceert ClientLogic geen verdere financiële details betreffende de overname.

'ClientLogic heeft als visie de toonaangevende Business Process Outsourcer in de contactcenter- en fulfillmentbranche te zijn. 'Deze overname helpt ClientLogic deze visie verder te verwezenlijken, dankzij de aanwinst van diverse contactcenters in de V.S. en de Filippijnen en de toevoeging van prestigieuze klanten aan ons reeds indrukwekkende klantenportefeuille,' zei David Garner, president en CEO van ClientLogic. 'Met de overname van Service Zone zijn wij bovendien in staat een aantal zeer vakbekwame managers aan ons team toe te voegen. Om in deze steeds meer concurrentiegerichte markt te kunnen winnen, heb je zowel kwaliteit als kwantiteit nodig; dankzij deze deal beschikt ClientLogic over beide.'

Deze overname stelt de klanten van ClientLogic extra servicemogelijkheden ter beschikking. Zo kunnen zij nu gebruik maken van de nieuwe off-shore servicefaciliteit van het bedrijf: Een uit 1500 medewerkers bestaand contactcenter in Pasig City (Filippijnen). Bovendien beschikt ClientLogic nu over acht additionele, Amerikaanse locaties in kostefficiënte regio's. Dankzij deze overname is ClientLogic nu actief in 12 landen: Canada, Duitsland, de Filippijnen, Frankrijk, Ierland, India, Mexico, Nederland, Oostenrijk, Spanje, en het Verenigd Koninkrijk en de V.S.; via 52 vestigingen, waaronder 39 contactcenters en 7 fulfillment faciliteiten.

Over ClientLogic

ClientLogic Corporation is een toonaangevende, internationale Business Process Outsourcer in de contactcenter- en fulfillmentbranche. Het hoofdkantoor van ClientLogic, een dochteronderneming van de Canadese conglomeraat Onex Corporation, is gevestigd in Nashville, Tennessee (V.S.), terwijl het management van de divisie 'International Operations' van het bedrijf in Den Haag gevestigd is. ClientLogic heeft 52 vestigingen in 12 landen in Noord-Amerika, Europa en Azië en heeft meer dan 250 toonaangevende klanten, zoals British Telecom, Sony Corporation, Gateway, TiVo, LTU en Alcatel.

ClientLogic biedt een ruim assortiment aan diensten, zoals geïntegreerde klantenwerving en multi-channel klanten- en technische ondersteuning (telefoon, fax, e-mail, chat, self-help, enz.), list management en list broking, database-ontwerp en -ontwikkeling, eCommerce-diensten en warehousing/fulfillment. Zie voor meer informatie over het bedrijf: www.clientlogic.com .

Neem voor verdere informatie contact op met:
voor Europa:
Susanne van Karsen, ClientLogic, +31.70.305.1771, susanne.karsen@clientlogic.nl

voor Noord-Amerika:
Amit Shankardass, ClientLogic, +1.615.301.7274, amitsha@clientlogic.com


08 jan 04 15:32