AUDAX

AKO Schiphol Retailer of the Year 2003

Op woensdag 7 januari jl., is tijdens de Schiphol Retailer of the Year Awards 2003 in het Rijksmuseum te Schiphol, bekend gemaakt dat AKO Schiphol de winnaar is van deze prijs. AKO is trots deze prijs in ontvangst te mogen nemen. Temeer daar AKO dit jaar tevens haar 75-jarig bestaan op de locatie Schiphol zal vieren.

Deze prijs heeft AKO in ontvangst mogen nemen daar AKO heeft laten zien dat zij de drievoudige dip (economische recessie, SARS en Irak) het hoofd heeft kunnen bieden door slagvaardigheid en flexibiliteit. Middels een aangepast assortiment per locatie, een uitbreiding van het aantal verkooppunten, een verbetering van de presentatie en een optimalisatie van het aanleverproces, heeft deze concessionaris het afgelopen jaar innovatief ondernemerschap getoond, aldus de heer Dick Fink, Directeur Business Unit Consumers Schiphol.

Vooruitlopend op de publicatie van de definitieve jaarcijfers van Audax, meldde AKO reeds een uitstekende omzetontwikkeling in 2003. AKO boekte een omzetgroei van maar liefst 8,1% ten opzichte van het voorgaande jaar. Ook op Schiphol is de omzet met ruim 7,6% gestegen.

Door de uitbreiding van het aantal (nieuwe) winkels en het bestaande assortiment - waarmee AKO nog sterker is gaan inspelen op het koopfacet gemak - is AKO in staat geweest zijn omzet verder te verhogen. Het hiermee samenhangende resultaat is het hoogste resultaat ooit gerealiseerd door AKO.

AKO maakt deel uit van het Audax-concern. Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven en verspreiden van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden dagelijks grote hoeveelheden tijdschriften, waaronder eigen titels zoals HP/de Tijd en AvantGarde, buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen, ontvangen en verzonden.

(einde persbericht)