AUDAX
AKO Schiphol Retailer of the Year 2003
Op woensdag 7 januari jl., is tijdens de Schiphol Retailer of the
Year Awards 2003 in het Rijksmuseum te Schiphol, bekend gemaakt dat
AKO Schiphol de winnaar is van deze prijs. AKO is trots deze prijs in
ontvangst te mogen nemen. Temeer daar AKO dit jaar tevens haar
75-jarig bestaan op de locatie Schiphol zal vieren.
Deze prijs heeft AKO in ontvangst mogen nemen daar AKO heeft laten
zien dat zij de drievoudige dip (economische recessie, SARS en Irak)
het hoofd heeft kunnen bieden door slagvaardigheid en flexibiliteit.
Middels een aangepast assortiment per locatie, een uitbreiding van het
aantal verkooppunten, een verbetering van de presentatie en een
optimalisatie van het aanleverproces, heeft deze concessionaris het
afgelopen jaar innovatief ondernemerschap getoond, aldus de heer Dick
Fink, Directeur Business Unit Consumers Schiphol.
Vooruitlopend op de publicatie van de definitieve jaarcijfers van
Audax, meldde AKO reeds een uitstekende omzetontwikkeling in 2003. AKO
boekte een omzetgroei van maar liefst 8,1% ten opzichte van het
voorgaande jaar. Ook op Schiphol is de omzet met ruim 7,6%
gestegen.
Door de uitbreiding van het aantal (nieuwe) winkels en het bestaande
assortiment - waarmee AKO nog sterker is gaan inspelen op het
koopfacet gemak - is AKO in staat geweest zijn omzet verder te
verhogen. Het hiermee samenhangende resultaat is het hoogste resultaat
ooit gerealiseerd door AKO.
AKO maakt deel uit van het Audax-concern. Audax is een veelzijdige
organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met
het uitgeven en verspreiden van media- en aanverwante producten.
Vanuit het Audax-complex in Gilze worden dagelijks grote hoeveelheden
tijdschriften, waaronder eigen titels zoals HP/de Tijd en AvantGarde,
buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen, ontvangen en
verzonden.
(einde persbericht)