Ingezonden persbericht


Trendmagazine Taxi voorspelt de trends van 2004


Getty Images, wereldmarktleider op het gebied van stilstaand en bewegend beeldmateriaal en pionier in visual trend research heeft Taxi 4 gelanceerd. Taxi is een prijzenwinnend kwartaalmagazine dat ontwikkelingen op het gebied van visuele communicatie onderzoekt. In deze vierde editie van Taxi wordt niet alleen getracht om de wijze waarop het creatieve brein denkt, te onthullen, ook wordt gekeken hoe het brein ertoe kan worden bewogen om anders te denken. Deze uitgave is verplichte kost voor de reclame- en aanverwante industrie. Naast werk van fotografen van wereldfaam zoals Philip Lee Harvey en Peter Beavis treft de lezer ook geschreven bijdragen aan van internationaal bekende schrijvers als Peter Hall, voormalig redacteur van I-D en medewerker van Metropolis. Daarnaast zijn artikelen gepubliceerd van Michael Weinzettl - redacteur van Lurzer s Archive, van Clare Dowdy - medewerker van Wallpaper en de Financial Times en van Anuj Desai, voormalig hoofdredacteur van het Black Book .

In deze uitgave wordt materiaal gepubliceerd dat is voortgekomen uit onderzoek van het Creative Research Team van Getty Images waarvan de medewerkers in diverse wereldsteden wonen en werken. Dit team voert continu onderzoek uit naar opkomende grillen en trends. Zo is Getty Images niet alleen in staat om nieuwe trends te voorspellen, zij kunnen ook invloeden signaleren die voor de creatieve samenleving van groot belang zijn.

Lewis Blackwell, Creatief Directeur van Getty Images: Elke dag weer bekijken wij in welke context wij ons beeldmateriaal moeten plaatsen of gebruiken. Door Taxi leggen wij de drijfveren voor deze beslissingen bloot en leren we hoe we deze beslissingen in de toekomst nog beter kunnen nemen. We zoeken naar mogelijkheden om een andere wereld te kunnen tonen en hoe we gedrag kunnen beïnvloeden. Mijn persoonlijke favoriete gedachte is de combinatie van het nieuwe tuinieren met nano-technologie en the grotesque .


Absolute aanraders in Taxi 4 zijn:

Death for Sale: Ooit gedacht dat je de briefing uit de hel had ontvangen? Kijk hier dan eens naar. In de eerste van een serie onmogelijke briefings hebben we creatieve teams uitgedaagd een campagne te ontwikkelen om de Dood te verkopen. Daan Lucas en Johan Eleveld, prijswinnende Nederlandse creatieven, laten zien hoe zij dit zouden aanpakken.

The Third Eye: Taxi 4 voorspelt dat u binnenkort de hoofdrol in uw eigen speelfilm speelt. En die van een ander. Mobiele telefoons met ingebouwde camera s brengen een revolutie teweeg in hoe we over onszelf, films en filmsterren denken. Taxi 4 laat ons zien waarheen ons third eye ons kan leiden.

Grotesque: Insecten, medische fetisjen, gasmaskers, aangetaste lichamen, een blik op een boezem. Welkom in de wereld van het belachelijke, de nieuwe obsessie die bewijst dat de dagen van de comfortabele sweater en warme melk voorbij zijn.

Transumerism: 2004 is het jaar van de transumer , de consument die onderweg is, waarheen dan ook. Waar de reiziger vroeger ging shoppen om de tijd te doden gebruikt de reiziger de tijd op het vliegveld nu om doelbewust artikelen aan te schaffen.

Pumped Creativity: Genoeg gehad van alledaagse creativiteit? Pumped Creativity is fitness voor de verbeeldingskracht. In de zoektocht naar nieuwe creatieve gedachtegangen hebben we een van onze ontwerpers gehypnotiseerd. Het resultaat een ego-overtreffend ontwerp dat zelfs een geheel nieuw ego laat zien. Paul werkte als zichzelf&&.. en deed hetzelfde werk als zijn alter-ego een 80-jarige vrouw die hij in de vorm van zijn grootmoeder in zichzelf terug vond. Lees de resultaten.


Taxi 4 gaat verder over:

· Het toenemende belang van beelden in onze dagelijkse communicatie

· De waarde van verbeeldingskracht in de creatieve processen en de impact van perspectieven op de beeldselectie

· De te verwachten trends in de reclamebranche

· Een frisse kijk op informatie overload en hoe informatie diensten hiermee omgaan

· En Taxi 4 stelt voor 2004 de belangrijke trends vast waar iedere zichzelf respecterende creatief en marketeer bovenop zou moeten zitten.

Over Getty Images Inc.

Getty Images is s werelds grootste aanbieder op het gebied van beeldmateriaal. De onderneming heeft de grootste en meest relevante collectie stills en bewegende beelden opgezet en biedt deze aan communicatieprofessionals overal ter wereld aan. De producten van Getty Images variëren van sport- en nieuwsfotografie tot hedendaagse en archiefbeelden, en zijn dagelijks te vinden in kranten, tijdschriften, reclame-uitingen, films, televisie-programma s, boeken en websites. De website van Getty Images, www.gettyimages.com, is voor klanten de aangewezen plek om krachtige beelden te zoeken, kopen en downloaden. Getty Images heeft als thuisbasis Seattle, is wereldwijd actief en heeft klanten in meer dan 50 landen.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Chantal van Thijn
Leads PR
020 - 517 43 30


c.vthijn@leadspr.nl


Alison Crombie
Director, Public Relations EMEA
Getty Images
+44 (0) 207 554 2629


Alison.crombie@gettyimages.com