Ingezonden persbericht


---


Active Voice maakt voice-, fax- en e-mailberichten toegankelijk via spraakcommando's

Integratie spraakherkenning en text-to-speech in nieuwe versie Repartee for Windows 2000 vergroot productiviteit van medewerkers

Almere, 8 januari 2004 - Active Voice, wereldwijd leverancier van spraakoplossingen, unified messaging-, computertelefonie- en voice messaging-systemen, maakt het behandelen van voice-, fax- en e-mailberichten nog eenvoudiger en efficiënter. Hiertoe introduceert Active Voice een nieuwe versie van het product Repartee for Windows 2000. Met de vorige versie van deze unified messaging-oplossing was het al mogelijk om voice-, fax- en e-mailberichten vanuit één mailbox te behandelen. Door de integratie van spraakherkenning en text-to-speech is het nu ook mogelijk om via spraakcommando's door de mailbox te navigeren en e-mailberichten via de telefoon af te luisteren. Spraakherkenning en text-to-speech geven gebruikers eenvoudige toegang tot en volledige controle over hun mailbox, of ze nu op kantoor zijn of onderweg. Het spraakherkenningspakket van Repartee is zeer geschikt voor bedrijven met veel verkoopmedewerkers of medewerkers die veel onderweg zijn. Door deze technologie kunnen ondernemers hun productiviteit, efficiëntie en klantenservice verbeteren.

Via eenvoudige spraakcommando's kunnen gebruikers met elke telefoon door hun mailbox navigeren en kunnen persoonlijke instellingen, zoals notificatie van berichten en afspeelopties, gewijzigd worden. Gebruikers bedienen de menu's niet langer met de DTMF-toetsen (Dual-Tone Multi-Frequency) van een mobiele telefoon of met ingewikkelde codes. Zij kunnen met eenvoudige en intuïtieve spraakcommando's, zoals 'nieuwe berichten', communiceren met het voicemailsysteem. De spraakherkenning in Repartee for Windows 2000 is gebaseerd op Nuance 8.0-spraakherkenningstechnologie.

Gebruikers kunnen met behulp van text-to-speech e-mailberichten afluisteren en vervolgens een antwoord opnemen. Dit kan als voicemail verstuurd worden of als e-mail met een WAV-bestand. Ook kunnen gebruikers eenvoudig e-mail beantwoorden, doorsturen, bewaren of verwijderen via spraakcommando's of via de toetsen van hun telefoon. Gebruikers hebben 24 uur per dag op elke locatie toegang tot hun mailbox, zonder laptop- of modemverbinding. Voor de text-to-speech-functionaliteit in Repartee is gebruikgemaakt van de ScanSoft RealSpeak-engine.

Met de nieuwe versie van Repartee krijgen ook Lotus Notes-gebruikers de flexibiliteit om verschillende berichten vanuit één mailbox te verzenden en te ontvangen. Alle voice-, fax- en e-mailberichten verschijnen in de Lotus Notes-mailbox. Gebruikers kunnen eenvoudig prioriteit geven aan hun berichten, omdat ze in één oogopslag kunnen zien welke typen berichten in hun inbox zijn binnengekomen. Net zoals ze prioriteiten kunnen geven aan hun e-mailberichten, kunnen gebruikers van Repartee Unified Communications ook selecteren welk voicemailbericht ze het eerst willen beluisteren. Daarnaast kunnen alle berichten eenvoudig beantwoord, doorgestuurd of gearchiveerd worden.

Net als de voorgaande versies biedt Repartee de mogelijkheid om ook live-telefoongesprekken te beheren. Repartee bevat ViewCall Plus, waardoor de gebruiker totale controle krijgt over inkomend, uitgaand, extern en intern telefoonverkeer doordat gesprekken via een intuïtief programma op de pc beheerd kunnen worden. Ook kan de gebruiker de gegevens van elke beller beheren met applicaties die hij al kent, zoals Microsoft Office. Met Repartee is alleen een muisklik nodig om een telefoongesprek aan te nemen, een gesprek naar voicemail te sturen, door te verbinden naar een andere extensie, de beller te vragen om te wachten of de naam van de beller te horen. Dit kan allemaal vanaf de desktop-pc worden gedaan; het is dus niet nodig om de telefoon op te nemen. Dit betekent dat de gebruiker meerdere gesprekken in één keer kan afhandelen, zonder een gesprek te hoeven onderbreken.

In de nieuwste versie van het Repartee-systeem is de beveiliging uitgerust met nieuwe antihack-opties. Systeembeheerders kunnen nu ook standaardbeveiligingscodes voor nieuwe mailboxen instellen en bepalen dat nieuwe gebruikers een eigen beveiligingscode moeten instellen als ze het systeem gaan gebruiken.

De oplossing kan uitgebreid worden tot 96 poorten, waardoor maximaal 96 inkomende gesprekken of faxberichten tegelijkertijd verwerkt kunnen worden.

Over Repartee for Windows 2000
Repartee for Windows 2000 is verkrijgbaar in twee varianten: Voice Messaging (VM) en Unified Communications (UC). Repartee for Windows 2000 biedt klanten toegang tot hun voice-, fax- en e-mailberichten via de telefoon of de pc. De producten zijn gebaseerd op het robuuste Windows 2000 operating-platform. Repartee for Windows 2000 biedt bedrijven de mogelijkheid om de productiviteit van medewerkers te vergroten en de klantenservice te verbeteren. Spraakherkenningstechnologie, text-to-speech en unified messaging voor Lotus Notes zijn nieuwe functionaliteiten die specifiek beschikbaar zijn voor Repartee UC. De verbeterde schaalbaarheid en antihack-opties zijn beschikbaar voor zowel Repartee UC als Repartee VM for Windows 2000.

Over Active Voice
Active Voice BV is een Europese leverancier van spraakoplossingen, voice messaging-systemen, pc-gebaseerde unified messaging-systemen en geïntegreerde computertelefonie-oplossingen (CTI). Active Voice helpt zijn klanten te communiceren op de meest eenvoudige en zo efficiënt mogelijke manier. Producten van Active Voice zijn onder andere Repartee, Kinesis, BoXiT en Seven. De producten van Active Voice worden verkocht en ondersteund door een wereldwijd distributienetwerk van onafhankelijke telecommunicatieproducenten, value-added resellers, strategische partners en computer-resellers. Active Voice heeft kantoren in de Verenigde Staten (hoofdkantoor), Nederland en Australië. Voor meer informatie kunt u onze website bezoeken: www.activevoice.nl.

Technische specificaties van Repartee for Windows 2000 zijn op te vragen bij onderstaande contactpersonen.