Ingezonden persbericht


Interbrand ontwikkelt brand identity voor kredietverzekeraar Atradius

Amsterdam, 9 januari 2004 - Kredietverzekeraar Atradius (het vroegere GERLING NCM) heeft een nieuwe identiteit gekregen. Het brand identity bureau Interbrand Zintzmeyer&Lux heeft naast de nieuwe naam en claim, ook de nieuwe merkenidentiteit van Atradius ontwikkeld. Het beeld- en woordmerk in combinatie met het bijpassende kleur- en beeldsysteem, kenmerken de nieuwe weg die Atradius heeft gekozen. Als bijlage treft u het nieuwe beeld- en woordmerk aan.

Voor de gedaantewiseling was Atradius in Nederland bekend als de Nederlandsche Credietverzekerings Maatschappij NV (NCM), die ruim twee jaar geleden met de Duitse Gerling-Konzern Speziale Kreditversicherungs AG tot GERLING NCM fuseerde.

Interbrand Zintzmeyer&Lux ontwikkelt en beheert merkwaarden volgens het principe van de door henzelf ontwikkelde Brand Cycle: creatie, beheer en evaluatie. Deze drie fases waarin het merk tot leven wordt gebracht, wordt (door)ontwikkeld en uitvoerig wordt geevalueerd, zorgen samen voor een unieke merkbeleving.

Over Interbrand Zintzmeyer&Lux
Interbrand Zintzmeyer&Lux ontwikkelt al meer dan 25 jaar corporate- en brand identities en is met ruim 200 medewerkers en vestigingen in Amsterdam, Hamburg, Keulen, München en Zürich, binnen de Interbrand groep verantwoordelijk voor de Duitstalige en Nederlandse markt.
Interbrand is op alle continenten vertegenwoordigd en maakt deel uit van Omnicom, één van de grootste communicatiegroepen ter wereld. Kijk voor meer informatie op www.interbrand.nl of op www.interbrand.ch

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Maurits Blok
Schoep & Van der Toorn
Telefoon: 020 487 40 00
E-mail: maurits.blok@svdt.nl

Olivier de Groot
Interbrand Zintzmeyer & Lux
Telefoon: 020 5200800
E-mail: olivier.de-groot@interbrand.nl