Ingezonden persbericht


SELLIGENT IN BESTUUR VAN DE FEDMA, "FEDERATION OF EUROPEAN DIRECT & INTERACTIVE MARKETING"


PARTNER VOOR CRM-PROBLEMATIEK


Amsterdam, 9 januari 2004 --- Selligent, een Belgisch bedrijf dat is uitgegroeid tot een van de belangrijkste Europese CRM-leveranciers, wordt opgenomen in de Raad van Bestuur van de Federation of European Direct and Interactive Marketing als vijfde Corporate Member, naast bedrijven als TimeWarner Europe, Bertelsmann, Reader's Digest en Royal Mail.

Als CRM-expert zal Selligent erop toezien dat FEDMA in al haar activiteiten zowel op wettelijk, promotioneel als educatief vlak rekening houdt met specifieke CRM-belangen.

André Lejeune, CEO van Selligent, zegt dat strategische motieven een rol hebben gespeeld bij het nemen van deze beslissing. "Als onderneming geloven wij sterk dat de samenwerking van marketingspecialisten vooral van direct marketing en televerkoop met IT-specialisten en bedrijfsmanagement, essentieel is voor het uiteindelijke succes van elk CRM-project. Sinds de eerste investeringsgolf in het midden van de jaren negentig, vervullen direct marketing specialisten de rol van "missing link" in het CRM-proces. Met alle gevolgen van dien voor het terugverdienen van de investering en de tevredenheid van de gebruiker."

Specialisten in de direct marketing beschikken niet alleen over een strategische visie op het beheer van gepersonaliseerde relaties, maar ook over de noodzakelijke ervaring. Hun ideeën vormen de basis van de applicaties die CRM zo waardevol kunnen maken. Selligent zal daarom nog hechter met hen gaan samenwerken door systemen en applicaties te ontwikkelen voor haar klanten."

Dit valt samen met recente signalen vanuit de FEDMA waaruit blijkt dat de Federatie de grootste prioriteit wil geven aan CRM en online communicatie. Zo spant de FEDMA zich in om ervoor te zorgen dat merkspecialisten, reclamebureaus en afnemers in alle vrijheid kunnen werken en communiceren, ondanks de beperkingen die de E.U.-wetgeving oplegt aan e-mailings.

Voor Ara Cinar,President van de FEDMA, is CRM een belangrijk onderdeel van de ontwikkelingsstrategie van de Federatie: "Het doet ons plezier dat we Selligent als Corporate Member kunnen verwelkomen in de Raad van Bestuur van de FEDMA. We geloven dat Selligent een essentiële bijdrage zal leveren aan de plannen van de Federatie op het gebied van CRM. We verwachten dat de vraag naar CRM in de komende maanden sterk zal groeien bij het midden- en kleinbedrijf in Europa. Als beroepsfederatie zullen we proberen te voorkomen dat deze bedrijven dezelfde vergissingen begaan als een aantal van hun grotere collega's in het verleden. Daarom moeten ze kunnen beschikken over de juiste informatie en dat meteen vanaf het moment waarop ze aan een CRM-project beginnen.

Onlangs liet Selligent een kwalitatieve en kwantitatieve studie uitvoeren bij 2.000 bedrijven in 7 Europese landen om de nu heersende mening omtrent CRM te definiëren. Hieruit bleek dat CRM een onbekend fenomeen is bij de meeste kleinere bedrijven. Deze bedrijven staan dan ook niet open voor een puur technologisch aanpak, maar zoeken naar CRM-oplossingen met een duidelijke meerwaarde. *

Over de FEDMA
De FEDMA, "Federation of European Direct & Interactive Marketing", vertegenwoordigt de sector op alle gebieden. De doelstelling van de FEDMA is het beschermen en stimuleren van de directe en interactieve marketing op Europees niveau. Om dit te bereiken wil de federatie acceptatie bevorderen en vertrouwen kweken voor directe en interactieve marketing. Dat moet worden gerealiseerd binnen een gezonde commerciële en wettelijke omgeving waarin de sector op doeltreffende wijze kan werken en zich ontwikkelen. Hiervoor gebruikt de Federatie presentaties, zelfregularisering en informatie.

Naast de directe Corporate, Corporate Associate en Company-leden, vertegenwoordigt FEDMA bijna 10.000 ondernemingen via de nationale DMA-associaties.

Voor persberichten van de FEDMA kunt u terecht op de website http://www.fedma.org/code/page.cfm?id_page=134
Voor het laatste nieuws en andere informatie kunt u terecht op de website www.fedma.org

Over Selligent
Selligent is een internationale onderneming met doeltreffende oplossingen voor het beheer van klantrelaties (CRM -- Customer Relationship Management). Het succes van de Selligent-oplossingen bij 800 klanten berust op een solide begeleiding van de klant en op vooruitstrevende webtechnologieën. Deze twee elementen garanderen een snelle terugverdientijd, lage kosten en een hoge acceptatiegraad bij de gebruiker.
Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.selligent.com.

*Een samenvatting van dit onderzoek sturen wij u op verzoek toe.
---


Lubbers & De Jong B.V.
Bert Lubbers
Keizersgracht 219
1016 DV Amsterdam
bert@l-dj.nl
t.: (020) 421 05 65


Contacten :
Gerlinde Houbrechts
Selligent
Marketing Co-ordinator
Tel. +32 (0)71 25 80 97
e-mail: gerlinde.houbrechts@selligent.com
Alastair Tempest
FEDMA


Director General
Tel. +32 (0)2 779 42 68
E-mail: info@fedma.org
---