Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T


Oudgediende nieuwe hoofdredacteur Carp


Amsterdam, 09 januari 2004 Per 1 maart lost Dirk Koppes Ellen Roggeveen af als hoofdredacteur. Koppes (40) is een van de redacteuren van Carp s eerste uur en de huidige adjunct hoofdredacteur. Met de succesvolle implementatie van de nieuwe styling en de vernieuwing van de redactie is Roggeveen s taak wat Carp betreft voltooid. Zij zal zich voor Aromedia op de merken Sum en TKMST richten.


Vorig jaar wisselde Carp van uitgever en nam Ben Rogmans de taak van ad interim/uitgever op om de reorganisatie in goede banen te leiden. Vervolgens werd Ellen Roggeveen aangetrokken (voorheen Samsonic, Strictly en Veronica Magazine) om het blad een opfrisbeurt te geven. Carp staat bekend om zijn toonaangevende fotografie en vormgeving en heeft daarom onder Roggeveen de broodnodige restyling ondergaan. Met de succesvolle implementatie van de nieuwe styling en de vernieuwing van de redactie is Roggeveen s taak wat Carp betreft voltooid. Zij zal zich voor Aromedia op de merken Sum en TKMST richten.


Samen met een geheel vernieuwd redactieteam zal Koppes de inhoudelijke continuïteit waarborgen, en daarbij steeds op zoek blijven naar hoe Carp-lezers (hoog opgeleide young professionals tot 37 jaar). tussen carrière en privé-leven schakelen. In het kader van het vijfjarig jubileum van het magazine gaat hij een foto-expositie organiseren, een paar concerten en een extra feestelijke versie van de Coolest Company Award. Koppes publiceerde vorig jaar bij Vassallucci het Cuba-reisboek Verloren Paradijs.


Het nieuwe redactieteam bestaat uit Johan Hauser (mobiliteit, wetenschap), Renske Hoff (media, lifestyle, human interest), Wouter Keuning (ict, telecom, politiek, sport), Jacco Kroon (arbeidsmarkt, consultancy, recruitment, financien), Stefanie Vermeulen (advocatuur, human resources, management), cultuurredacteuren Eric van t Groenewout en Thijs Plug, eindredacteuren Arno Beuken en Marieke de Wit, art director Karin Baselmans, vormgever Paul Wagemaker en beeldredacteur Liesbeth Melkert.


Aromedia

Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar de landelijke beurs voor studie- en beroepskeuze: Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 16.000 scholieren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.


---




Ingezonden persbericht