Ingezonden persbericht


Afdeling Communicatie
Hilversum, 08-01-2004

Televisie
RADAR


Uitzending maandag 12 januari
Nederland 2 ­ 20.25 uur


Kanshebbers op titel meest irritante tv-reclame


In deze uitzending van het TROS-consumentenprogramma RADAR is te zien welke tien reclames gaan strijden om de dubieuze titel 'Meest irritante tv-reclame van 2003'. Grote kanshebbers voor de titel zijn: Remia, AA-paper, www.lenen.nl, Specsavers, Frisia, Gelink Adviesgroep, Milka chocolade en Postkrediet.

Verder in deze uitzending een reportage over Aprilia-scooters. Veel rijders staan meer langs de kant van de weg dan dat zij op hun scooter rijden. Vooral de - met veel tam tam geïntroduceerde - injectiemotor laat het nogal eens afweten. Met als gevolg dat de klant opdraait voor de vele dure reparaties. Wat is de rol van de dealers hierin? De importeur van Aprilia reageert in de studio op de problemen.

Je zit tot over je oren in de schulden en je grijpt alles aan om uit je financiële malaise te komen. Dit geldt ook voor de 370 gezinnen die met de 'Stichting zonder Schulden' in zee zijn gegaan. Deze stichting zou hen helpen hun schuld te saneren. Maar de families komen er zwaar bedrogen uit. De stichting heeft niet voor ogen de belangen van deze gezinnen te behartigen, maar lijkt slechts zichzelf te willen verrijken. Dus nog meer schulden en veel verder van huis. RADAR laat gedupeerden aan het woord en confronteert de Stichting zonder Schulden met de bevindingen.

De presentatie en eindredactie is in handen van Antoinette Hertsenberg.


Voor meer informatie: www.trosradar.nl.