Ingezonden persbericht


D-Link Benelux verdiept partner- en marktstrategie

Meer ondersteuning voor gecertificeerde partners;nieuwe markt: retailsector

Rotterdam, 12 januari 2004 - D-Link, leverancier van netwerkoplossingen, gaat in 2004 zijn partnerstrategie verder uitbouwen. Dit doet D-Link onder andere met de introductie van partnercertificeringen. Distributeurs en resellers van
D-Link kunnen zich kwalificeren voor een Business Partner- of Solution Partner-certificaat. Hiermee profiteren ze van diverse trainingsmogelijkheden, een nieuw bonussysteem en ondersteuning op het gebied van marketing en lead-generatie. Daarnaast breidt D-Link in het komende jaar zijn service richting zowel partners als eindgebruikers flink uit. Bovendien wil D-Link zich ook, samen met bestaande en nieuwe partners, gaan richten op de retailsector.

"D-Link heeft een goed jaar achter de rug waarin we onze marktpositie hebben versterkt", zegt Marcel Visser, General Manager Benelux van D-Link. "De grote vraag in de markt naar draadloze netwerkoplossingen en de samenwerking met nieuwe partners hebben ervoor gezorgd dat we op alle fronten zijn gegroeid. We richten ons in 2004 - naast het uitbreiden van ons productassortiment - op het verder uitrollen van onze partnerstrategie.

De service aan D-Link-resellers en -eindgebruikers is uitgebreid met een gratis supportnummer. Op dit telefoonnummer kan men terecht met vragen op het gebied van support en installatie en in het geval van problemen. Ook het trainingsaanbod wordt dit jaar vergroot. De kostenloze trainingen van D-Link voor resellers en distributeurs zijn zeer succesvol. D-Link zal het komende jaar diverse trainingen gaan verzorgen, speciaal afgestemd op marktontwikkelingen en specifieke behoeften. Eindgebruikers profiteren standaard van een 24-uurs swap-garantie waarbij in het geval van storingen binnen een dag het product wordt vervangen.

"In 2004 gaan we ons meer verdiepen in de MKB-markt, en nemen de retailsector hierin mee", zegt Visser. "Onze backoffice is perfect toegerust om ook de consumentenretail- en B2B-retailmarkt te ondersteunen. Doordat we beschikken over een verkoopkantoor in de Benelux hebben we kennis van de lokale markt en kunnen we directe service bieden. We verwachten - mede door deze onderscheidende factoren - een sterke positie in deze markt op te kunnen bouwen."

Over D-Link
Sinds de oprichting van D-Link in 1986 heeft het bedrijf zich gericht op de ontwikkeling en productie van hoogwaardige netwerkoplossingen die zij tegen een concurrerende prijs op de markt brengt. Door een scherpe focus op de eisen en wensen van zijn klanten heeft D-Link een toonaangevende positie weten te verwerven met producten die wereldwijd worden ingezet. D-Link is in Europa actief in 17 landen en beschikt wereldwijd over 47 vestigingen. D-Link ontwikkelt en produceert een brede reeks van producten voor LAN's, WAN's en mobiele netwerken. Meer informatie is beschikbaar op www.dlink-benelux.com

Gratis support nummers Benelux:
Nederland: 0800-72021
België: 0800-0228236
Luxemburg: 800-24129