Ingezonden persbericht


PERSBERICHT


Bookmark ontwikkelt online sales stimulation programma voor ABN AMRO

Verkoopadviseurs van de bankshops veroveren virtueel de wereld als financiële Goeroe .


Naarden, 12 januari 2004.


ABN AMRO bank brengt in het eerste kwartaal van 2004 de credit-producten sparen, beleggen en verzekeren leven extra onder de aandacht van de consumenten middels een reclamecampagne. Parallel hieraan wil de bank ook intern deze productgroepen top-of-mind krijgen bij haar circa 4.000 verkoopadviseurs die werkzaam zijn binnen de ABN AMRO bankshops. Het in Naarden gevestigde interactieve marketingbureau Bookmark is gevraagd om voor deze interne doelgroep een online concept te bedenken en te produceren.


Per 12 januari 2004 start de online sales stimulation game ABN AMRO Goeroe . Dit internetspelconcept zal drie maanden gespeeld worden door de verkoopadviseurs van de ABN AMRO bankshops. Gedurende de campagne is het de uitdaging om in een onderlinge competitie uit te maken wie als beste verkoopadviseur de wereld zal veroveren als financiële Goeroe.


Iedere individuele verkoopadviseur wordt middels een puntensysteem, genaamd Globals , beloond voor het hebben en delen van kennis over de credit-producten, middels deelname aan een dagelijkse kennisquiz en polls. Verder kan men Globals verdienen door in de werkelijke wereld nieuw creditgeld aan te trekken, door de klant in het bankfiliaal goed en succesvol te adviseren over de juiste spaar- en beleggingsproducten en verzekeren leven. Tot slot kan de deelnemende verkoopadviseur zijn saldo en ranking beïnvloeden door Globals virtueel te beleggen in de ABN AMRO beleggingsfondsen, waardoor de beleving van het zelf beleggen wordt geïntegreerd binnen het concept.


Door het bereiken van puntenlevels kan de verkoopadviseur steeds weer een nieuw financieel centrum in de wereld veroveren. Iedereen start in Amsterdam, waarna via London en Tokio het uiteindelijke doel New York bereikt kan worden. De verkoopadviseur die uiteindelijk het hoogste aantal Globals heeft verdiend, wordt aan het eind van de campagne gekroond tot ABN AMRO Goeroe.


Klaas Niewold, Hoofd Sales Distributie Retail van ABN AMRO: Deze nieuwe vorm van virtuele sales stimulatie biedt ons grote voordelen in termen van efficiency en flexibiliteit. We kunnen op ieder gewenst moment kennis delen met al onze sales medewerkers en het competitieve karakter heeft een sterk motiverende werking. Ik verwacht dat het Goeroe-concept substantieel zal bijdragen aan het behalen van onze ambitieuze doelstellingen dit jaar.


49c1ab.gif


NOOT AAN DE REDACTIE


Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma s. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ANWB Engin, Brabantia, Buena Vista Home Entertainment (Disney), Cadillac Europe, Center Parcs, Esselte, Grolsch, Philips, Tele Atlas, TPG, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is in ruim zes jaar tijd uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingbureaus in Nederland.


Voor meer informatie of beeldmateriaal:

Bookmark, Brian Hirman

e-mail: b.hirman@bookmark.nl

telefoon: 035 672 10 00