Archie Europe boekt recordomzet in vierde kwartaal

Purmerend, 12 januari 2004 - CRM-leverancier Archie Europe heeft in 2003 een omzet gerealiseerd van 2,6 miljoen euro. Dat is een groei van 4% ten opzichte van het jaar daarvoor. Met name de omzetontwikkeling in het vierde kwartaal was opvallend; met 852.000 euro boekte de Nederlandse CRM-leverancier een nieuw kwartaalrecord. Net als in voorgaande jaren was Archie Europe ook in 2003 winstgevend.

Het aantal medewerkers bij Archie Europe steeg in 2003 van 23 naar 26. De salesafdeling is versterkt met één FTE, zodat de verkoopinspanningen nu ook op de Duitse markt kunnen worden gericht, waar Archie Europe een vestiging opende. De afdeling ontwikkeling kende een uitbreiding met twee FTE's om de plannen voor de introductie van een SQL-versie in 2004 kracht bij te zetten.

2003 stond voor de onderneming uit Purmerend in het teken van de introductie van een nieuwe productlijn, Archie XRM. Waar Archie CRM geschikt is voor een brede groep middelgrote bedrijven die commercieel actief zijn op de b2b-markt, is XRM bij uitstek het pakket voor ondernemingen met diepgaand en intensief persoonlijk klant- en relatiecontact. Naast deze compleet nieuwe lijn introduceerde Archie Europe twee nieuwe modules: een module om trends te voorspellen en daar targets aan te verbinden (de Target en Trend Monitor) en een helpdeskmodule.

Archie Europe noteerde in 2003 enkele grote nieuwe orders van onder meer Corporate Express, Wavin KLS, het Ministerie van Sociale Zaken en verzekeringsmaatschappij De Noordhollandsche van 1816. Daarnaast deden enkele bestaande klanten forse investeringen in uitbreiding van het aantal functionaliteiten en/of licenties, waaronder Intrum Justitia, De Jager Groep, Chubb Flame en Air Liquide.

Dik van Bommel, General Manager van Archie Europe: "Voor 2004 richten we op een ambitieuze groei. Naast investeringen in ons partnerkanaal gaan we steeds meer rechtstreeks relaties beheren. Daarom zullen we ons verkoopteam binnenkort opnieuw uitbreiden en versterken we de marketingafdeling. Directe verkoop betekent uiteraard dat ook ons implementatie- en coachingteam uitbreiding behoeft. Daarnaast introduceren we in 2004 een SQL-versie en brengen we branchegerichte versies van Archie CRM en Archie XRM op de markt, die aansluiten bij de specifieke eisen en wensen van bepaalde sectoren. De eerste is een versie voor de non-profit sector."

Over Archie Europe
Sinds 1985 produceert Archie Europe de sales- en marketingsoftware Archie, gericht op (middel)grote bedrijven in de b2b-markt. Het bedrijf voert twee productlijnen: Archie CRM en Archie XRM. Beide systemen ondersteunen en structureren relatiebeheer op zowel operationeel als strategisch niveau. Archie CRM is flexibele en op de gebruiker gerichte CRM-software. Archie XRM, met de functionaliteit van Archie CRM als basis, is bij uitstek een systeem voor bedrijven met een intensief persoonlijk klant- en relatiecontact. Archie XRM biedt nog meer mogelijkheden om informatie bij een relatie te ordenen, dwarsverbanden te leggen tussen personen en bedrijven in de database en beïnvloeders van koopbeslissingen in kaart te brengen. Archie Europe is een van oorsprong Nederlands bedrijf en is tevens actief in Duitsland en België.