Ingezonden persbericht


PERSBERICHT


ING DIRECT kiest de executive dashboard-oplossing van Cognos


ING DIRECT implementeert BI-dashboard voor het managen van de performance door de gehele onderneming


Nieuwegein, 12 januari 2004 - Cognos (Nasdaq: COGN; TSX: CSN), marktleider in enterprise business intelligence (EBI) en corporate performance management oplossingen, maakte onlangs bekend dat ING DIRECT de Cognos EBI Serie heeft geselecteerd om de performance van de organisatie te monitoren en te analyseren met behulp van executive dashboards. ING DIRECT biedt haar klanten rechtstreeks, online en via de telefoon, eenvoudige financiële producten. ING DIRECT maakt deel uit van de ING Groep, één van 's werelds grootste financiële organisaties met meer dan $700 miljard aan activa.

Doordat ING DIRECT haar spaar- en leenproducten via de telefoon en online aanbiedt, in plaats van via traditionele bankfilialen, houdt de organisatie de overheadkosten laag en kan zij de kostbesparingen ten goede laten komen aan haar klanten in de vorm van concurrerende tarieven. ING DIRECT gaat de rapportage- en analyseoplossingen van Cognos inzetten om verdergaande kostenbesparende mogelijkheden te identificeren en om verder inzicht te verkrijgen in de key performance indicatoren. Het management van ING DIRECT gaat de Cognos dashboard-oplossing inzetten om data uit diverse systemen te integreren, waaronder een Oracle datawarehouse, om zo significante trends en verbanden in business performance te signaleren.

"Het gebruik van Cognos business intelligence zal ons vermogen om trends in sales en marketing te herkennen en daarop direct te reageren, enorm verbeteren. Daarnaast zal het ons helpen opportunities te identificeren. Dit alles zorgt ervoor dat wij onze klanten een nog betere service kunnen bieden", dat zegt Arline Loh, vice president management information systems, ING Direct. "Doordat de complexe klant-, marketing- en financiële informatie schematisch wordt weergegeven, is ING DIRECT nog beter in staat onderlinge verbanden te leggen in de beschikbare informatie."

"De oplossingen van Cognos geven ING DIRECT de middelen om de effectiviteit van marketingcampagnes te meten, markt en risico exposure te traceren en nieuwe en bestaande kanten beter te begrijpen. De informatie wordt direct en veilig toegankelijk gemaakt middels een webgebaseerd dashboard", aldus Leo Tucker, director banking solutions Cognos. "Cognos biedt een essentiële oplossing voor wereldwijde organisaties in de financiële dienstverlening. De oplossingen bieden bankmanagers en executives de mogelijkheid snel dié factoren te identificeren, die effect hebben op de business en hierop direct actie te ondernemen zodat klanten de hoogst mogelijke service krijgen."


Over Cognos

Cognos, marktleider in enterprise business intelligence (EBI) en corporate performance management (CPM) oplossingen, levert software die bedrijven helpt hun resultaten te verbeteren door een effectieve besluitvorming op alle niveaus van de onderneming mogelijk te maken.


Met CPM kunnen organisaties hun prestaties meten ten opzichte van hun bedrijfsstrategie, zodat ze maatregelen kunnen treffen om deze op alle niveaus van de bedrijfsvoering op elkaar af te stemmen. Cognos biedt een CPM-raamwerk dat mensen, informatie en beslissingsstructuren in de hele organisatie verbindt en de totale managementcyclus met geïntegreerde software voor planning, budgettering, rapportage, analyse en scorecarding ondersteunt.


Cognos, opgericht in 1969, bedient meer dan 22.000 klanten in meer dan 135 landen. Cognos' CPM-oplossingen en diensten voor bedrijven zijn ook verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers wereldwijd. Voor meer informatie: www.cognos.nl.