Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T


Aromedia en AIESEC Nederland sluiten sponsorovereenkomst


Amsterdam, 13 januari 2004 met ingang van 1 januari 2004 zal Aromedia als sponsor optreden voor AIESEC Nederland en door AIESEC georganiseerde activiteiten onder de titel Make a Move .


Aromedia gaat zich met Sum nadrukkelijker richten op de grote landelijke studentenorganisaties, verenigingen en evenementen. AIESEC is dit jaar een van de eerste organisaties waarmee een overeenkomst gesloten wordt. Door de samenwerking verwachten partijen de naamsbekendheid en de opkomst voor de Make a Move Carrièreweken in negen Nederlandse universiteitssteden te vergroten.


Onderdeel van de overeenkomst is publiciteit in het blad Sum, op de website www.sum.nl , in de Sum Universiteitsagenda en een speciale editie van Sumplement over Make a Move . De circa 3000 bezoekers van de Make a Move evenementen ontvangen tot aan hun afstuderen het blad Sum Orientatienieuws en na hun afstuderen het tijdschrift Carp. De verspreiding van het blad Sum wordt in Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Wageningen, Twente, Nijmegen, Groningen, Utrecht en Maastricht uitgebreid met het AIESEC netwerk.


AIESEC


AIESEC is opgericht in 1948 door zeven landen waaronder Nederland. Vanaf het begin stelden zij zich ten doel studenten een unieke ervaring in een onbekende omgeving mee te geven door middel van het aanbieden van stages in het buitenland. Nu, 55 jaar later is zij uitgegroeid tot de grootste internationale studentenorganisatie, die actief is in 84 landen over de gehele wereld. In Nederland is AIESEC gevestigd in negen universiteitssteden. Om studenten de kans te geven zich nog breder te ontwikkelen en zich beter op de toekomst voor te bereiden, biedt AIESEC in Nederland verscheidene activiteiten aan zoals commerciële en humanitaire stages in alle uithoeken van de wereld en het Ambassadeursprogramma voor jongerejaars.


Aromedia
Aromedia is uitgever van media op het gebied van studie, werk en leven. Daaronder vallen de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs, het nationaal onderwijs Sumposium, de landelijke Sum Masterdag in Utrecht en doet ze onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

---


---