Kenniscentrum Elektronische Overheid

13 jan 2004

Uitbreiding Delftse digitale diensten


De gemeente Delft blijft voorop lopen bij het bieden van diensten via de gemeentelijke website. Opnieuw introduceert de gemeente een aantal nieuwe digitale diensten. Zo kan er digitaal gemeld, aangevraagd en betaald worden.

Gemiddeld bezoeken per maand 10.000 mensen de website van de gemeente. Zon 15% van de verhuisberichten komt via internet binnen en maandelijks melden circa 500 mensen hun grofvuil digitaal aan. Circa 75% van de inwoners heeft thuis de beschikking over internet en dus over de digitale diensten van de gemeente. Voor mensen die geen internetaansluiting hebben zijn er Wijk Informatie Punten ingericht waar gebruik van internet kan worden gemaakt.

In de komende maanden zullen steeds meer producten en diensten via de website worden ontsloten en worden de functionaliteiten uitgebreid.

Met het aanbieden van een uitgebreid pakket aan digitale diensten werkt de gemeente aan een goede bereikbaarheid en klantvriendelijke dienstverlening.

Klik hier voor het officiële persbericht van de gemeente Delft met daarin een kort overzicht van de extra diensten.