Kenniscentrum Elektronische Overheid
13 jan 2004
Uitbreiding Delftse digitale diensten
De gemeente Delft blijft voorop lopen bij het bieden van diensten via
de gemeentelijke website. Opnieuw introduceert de gemeente een aantal
nieuwe digitale diensten. Zo kan er digitaal gemeld, aangevraagd en
betaald worden.
Gemiddeld bezoeken per maand 10.000 mensen de website van de gemeente.
Zon 15% van de verhuisberichten komt via internet binnen en
maandelijks melden circa 500 mensen hun grofvuil digitaal aan. Circa
75% van de inwoners heeft thuis de beschikking over internet en dus
over de digitale diensten van de gemeente. Voor mensen die geen
internetaansluiting hebben zijn er Wijk Informatie Punten ingericht
waar gebruik van internet kan worden gemaakt.
In de komende maanden zullen steeds meer producten en diensten via de
website worden ontsloten en worden de functionaliteiten uitgebreid.
Met het aanbieden van een uitgebreid pakket aan digitale diensten
werkt de gemeente aan een goede bereikbaarheid en klantvriendelijke
dienstverlening.
Klik hier voor het officiële persbericht van de gemeente Delft met
daarin een kort overzicht van de extra diensten.