PERSBERICHT - 2004-01-08

Grote Flevoland presentatie op Vakantiebeurs

Flevoland presenteert zich dit jaar op de Vakantiebeurs in Utrecht met vooral een groot aantal attracties, maar ook met campings, de stad Almere en het dorp Urk. Op de stand worden nieuwe activiteiten en natuurlijk de bijbehorende gidsen gepresenteerd.

De Vakantiebeurs 2004 is geopend van 14 t/m 18 januari en heeft als thema De wereld als Menukaart. In het Lekker weg in eigen Land Paviljoen wordt Flevoland als meergangen diner smakelijk gepresenteerd. Dat Flevoland ervoor gemaakt is, zal de bezoeker niet kunnen ontgaan.

Flevoland is te vinden in het Lekker weg in Eigen Land Paviljoen in Hal 8 met standnummer D101. Op de stand van 54m2 zijn vertegenwoordigers aanwezig van Six Flags Holland, Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodrome, Batavia Stad outlet shopping, de Bataviawerf, het Nieuw Land Poldermuseum, Stichting Stadspromotie Almere, Rivièra Recreatie Park, Stichting Urk Promotie, Stichting Emmeloord Promotie, New Challenge, Golf Harderwold en Hotel Mercure.

Nieuw
Tijdens de beurs presenteert Flevoland de nieuwe gidsen van 2004. De stadgids Er Op Uit in Almere 2004 wordt officieel gepresenteerd en het eerste exemplaar wordt door niemand anders dan Burgemeester Annemarie Jorritsma in ontvangst genomen. Uiteraard is de nieuwe VVV Gids weer verkrijgbaar, boordevol vakantietips en ideeën voor een dagje uit. De brochure Gastvrij verblijven aan de Randmeren is vernieuwd in 2004 en staat vol toeristische informatie over het Randmerengebied. Verder is foldermateriaal met actuele informatie en nieuws van de bovengenoemde organisaties en van Recreatiegebied Erkemederstrand, De Gouden Cirkel, Museum De Paviljoens en CASLa verkrijgbaar.

Actie
Als altijd is er ook de nodige actie op de stand. Onder meer is een airbrusher uit Almere creatief bezig op de stand, een houtsnijder van de Bataviawerf toont het ware vakmanschap, Bugs Bunny huppelt rond in levende lijve, authentiek Urker klederdracht wordt getoond, Flevolandse tulpen worden uitgedeeld door tulpenmeisjes en een mini-golfbaan test de slagvaardigheid van de bezoeker. Met een prijsvraag zijn diverse prijzen te winnen, van een zeilarrangement tot entreebewijzen voor de grote attracties.

Flevoland is ervoor gemaakt!
Een oude slogan in een nieuwe jasje! Om een herkenbare Flevoland uitstraling te bewerkstelligen vond het Flevolands Bureau voor Toerisme het tijd voor een verfrissing van de oude slogan Flevoland is ervoor gemaakt. Onderdeel van dit nieuwe logo zijn de Flevolandse vlag en de Flevolandse Kiekendief. Tijdens de beurs worden gratis stickers met het nieuwe logo uitgedeeld. Leuk voor op de auto!

Meer informatie over de Vakantiebeurs 2004 is te vinden op www.vakantiebeurs.nl.