Ingezonden persbericht


DutchView verzorgt technische realisatie presentatie nieuwe Rabobank-wielerploeg

Hilversum, 14 januari 2004

Woensdag 14 januari presenteerde de Rabobank haar nieuwe wielerploeg met een spetterend wielerfestijn op het Media Park in Hilversum. Tijdens deze dag maakten 800 VIP's, wielerfans en vertegenwoordigers van de nationale en internationale pers voor het eerst kennis met de Rabobank Wielerploeg 2004. In samenwerking met Wentink Events verzorgde DutchView, Nederlands grootste meercamerabedrijf, de technische realisatie in Studio 21 en 22.

Uitgebreid programma
De Rabobank koos er dit jaar voor haar nieuwe wielerploeg te presenteren op het Media Park te Hilversum, een plek waar automatisch veel media-aandacht te verwachten valt. Behalve de uitgebreide perspresentatie van de nieuwe ploeg onder leiding van Jochem van Gelder, was er ook voor de vele wielerfans heel wat te beleven. Op de wielerbeurs konden de liefhebbers naar harte lust rondsnuffelen. Om 13:30 uur werd het startschot gegeven voor een mountainbiketijdrit voor de jeugd. Vanaf Studio 22 moesten de deelnemers een parcours volgen door het noordelijke gedeelte van het Media Park, om uiteindelijk weer te finishen voor de studio. Ook de thuisblijvers kunnen kennismaken met de nieuwe ploeg, hiervoor kan men via de website van de Rabobank een speciale webcast downloaden.

Veelzijdig evenement
DutchView verzorgde in samenwerking met Wentink Events de technische en inhoudelijke realisatie van dit sportieve evenement. Niet alleen maakte de Rabobank gebruik van de studiofaciliteiten, licht, decor en catering, ook zette DutchView een cameraploeg in die tijdens de tijdrit beelden opnam vanaf een meerijdende motor. Verder werd de perspresentatie met meerdere camera's geregistreerd voor televisie én internet. Berry de Jong, productmanager Event Studio's bij DutchView vertelt: "We zijn erg trots dat de Rabobank dit veelzijdige evenement bij ons heeft willen organiseren. Aan de ene kant treden we namelijk op als gastheer die het de gasten zo aangenaam mogelijk probeert te maken, aan de andere kant verzorgen we ook een professionele televisieproductie. We worden vaak geassocieerd met televisieregistratie alleen, maar we kunnen veel meer. We zijn in staat evenementen van begin tot eind te faciliteren, of dat nu evenementen zijn zoals deze, met een media-uitstraling of besloten bedrijfsfeesten". En dat is andere bedrijven ook al opgevallen, zo besluit de Jong: "De afgelopen jaren hebben we heel veel evenementen verzorgd voor de meest uiteenlopende klanten, van een personeelsfeest voor 2500 medewerkers van een verzekeringsmaatschappij, tot een dagje televisie maken met de 35 medewerkers van een notariskantoor".

Over DutchView - www.dutchview.nl
DutchView biedt faciliteiten voor meercameraregistratie voor radio, televisie en internetproducties. DutchView is in 2002 als registratiebedrijf afgesplitst van het NOB (Nederlands Omroepproduktie Bedrijf) en is nu het meest veelzijdige audio- en videobedrijf in Nederland. DutchView werkt voor vrijwel alle omroepen, zenders en producenten van Nederland. Maar ook op de zakelijke en buitenlandse markt is DutchView actief, zo verzorgt DutchView ook de faciliteiten voor grote evenementen en presentaties. Klanten van DutchView zijn onder meer AMEV, Bayer, Electrolux, Interpolis, Kluwer, KPMG, Mercedes, Nijgh Versluys, Nike, Radio 2, PinkRoccade, Vedior en de Vereniging Vluchtelingen Werk Nederland.

-------