Ingezonden persbericht
DutchView verzorgt technische realisatie presentatie nieuwe
Rabobank-wielerploeg
Hilversum, 14 januari 2004
Woensdag 14 januari presenteerde de Rabobank haar nieuwe wielerploeg met een
spetterend wielerfestijn op het Media Park in Hilversum. Tijdens deze dag
maakten 800 VIP's, wielerfans en vertegenwoordigers van de nationale en
internationale pers voor het eerst kennis met de Rabobank Wielerploeg 2004.
In samenwerking met Wentink Events verzorgde DutchView, Nederlands grootste
meercamerabedrijf, de technische realisatie in Studio 21 en 22.
Uitgebreid programma
De Rabobank koos er dit jaar voor haar nieuwe wielerploeg te presenteren op
het Media Park te Hilversum, een plek waar automatisch veel media-aandacht
te verwachten valt. Behalve de uitgebreide perspresentatie van de nieuwe
ploeg onder leiding van Jochem van Gelder, was er ook voor de vele
wielerfans heel wat te beleven. Op de wielerbeurs konden de liefhebbers naar
harte lust rondsnuffelen. Om 13:30 uur werd het startschot gegeven voor een
mountainbiketijdrit voor de jeugd. Vanaf Studio 22 moesten de deelnemers een
parcours volgen door het noordelijke gedeelte van het Media Park, om
uiteindelijk weer te finishen voor de studio. Ook de thuisblijvers kunnen
kennismaken met de nieuwe ploeg, hiervoor kan men via de website van de
Rabobank een speciale webcast downloaden.
Veelzijdig evenement
DutchView verzorgde in samenwerking met Wentink Events de technische en
inhoudelijke realisatie van dit sportieve evenement. Niet alleen maakte de
Rabobank gebruik van de studiofaciliteiten, licht, decor en catering, ook
zette DutchView een cameraploeg in die tijdens de tijdrit beelden opnam
vanaf een meerijdende motor. Verder werd de perspresentatie met meerdere
camera's geregistreerd voor televisie én internet. Berry de Jong,
productmanager Event Studio's bij DutchView vertelt: "We zijn erg trots dat
de Rabobank dit veelzijdige evenement bij ons heeft willen organiseren. Aan
de ene kant treden we namelijk op als gastheer die het de gasten zo
aangenaam mogelijk probeert te maken, aan de andere kant verzorgen we ook
een professionele televisieproductie. We worden vaak geassocieerd met
televisieregistratie alleen, maar we kunnen veel meer. We zijn in staat
evenementen van begin tot eind te faciliteren, of dat nu evenementen zijn
zoals deze, met een media-uitstraling of besloten bedrijfsfeesten". En dat
is andere bedrijven ook al opgevallen, zo besluit de Jong: "De afgelopen
jaren hebben we heel veel evenementen verzorgd voor de meest uiteenlopende
klanten, van een personeelsfeest voor 2500 medewerkers van een
verzekeringsmaatschappij, tot een dagje televisie maken met de 35
medewerkers van een notariskantoor".
Over DutchView - www.dutchview.nl
DutchView biedt faciliteiten voor meercameraregistratie voor radio,
televisie en internetproducties. DutchView is in 2002 als registratiebedrijf
afgesplitst van het NOB (Nederlands Omroepproduktie Bedrijf) en is nu het
meest veelzijdige audio- en videobedrijf in Nederland. DutchView werkt voor
vrijwel alle omroepen, zenders en producenten van Nederland. Maar ook op de
zakelijke en buitenlandse markt is DutchView actief, zo verzorgt DutchView
ook de faciliteiten voor grote evenementen en presentaties. Klanten van
DutchView zijn onder meer AMEV, Bayer, Electrolux, Interpolis, Kluwer, KPMG,
Mercedes, Nijgh Versluys, Nike, Radio 2, PinkRoccade, Vedior en de
Vereniging Vluchtelingen Werk Nederland.
-------