Vergaderingen
Commissie Maatschappelijke Zorg
Maandag 19 januari 2004, aanvang 20.00 uur in de raadzaal van het
gemeentehuis. De volgende onderwerpen zullen onder andere worden
besproken:
* Plan van aanpak Wijkgericht Werken 2004 en volgend
* Verordening Algemene bijstandsnormen
De agenda en bijbehorende stukken liggen ter inzage in de
tervisiekamer van het gemeentehuis.
Gezamenlijke vergadering commissies Beheer en Leefmilieu
Op woensdag 21 januari 2004, aanvang 20.00 uur in de raadzaal van het
gemeentehuis. De volgende onderwerpen zullen onder andere worden
besproken:
* Wijziging Verordening op het correctief raadgevend referendum
* Schoolagent Candea College Wijziging Verordening op de
raadscommissies 2002 en de Reglement van Orde Gemeenteraad
Westervoort 2002
* Samenstelling raadscommissies en benoeming voorzitters en
plaatsvervangers
* Bespreken reserves
* Algemene plaatselijke verordening 2003 - vervolg
* Partiële herziening van de voorschriften van diverse
bestemmingsplannen betreffende terrassen.
De agenda en bijbehorende stukken liggen ter inzage in de
tervisiekamer van het gemeentehuis.
Geboren!
Op 27 december 2003 is geboren: Elija Jimmy Nicolaas Michel Nigel,
zoon van J.J. Salamur en J. Payer.
Aanvragen & vergunningen
Bouwaanvragen:
* Dorpsplein 6, plaatsen 3 vlaggenmasten
* Emmerik 56, plaatsen dakkapel
* Berghof 34, wijzigen zijgevel
Verleende bouwvergunningen:
* Kaeltjes Hofstee 45, plaatsen dakkapel
* Santacker 14, aanbrengen overkapping
* 't Biezenweitje 96, uitbreiden woning
Vergadering welstand:
Wordt gehouden op dinsdag 20 januari 2004 om 13:30 uur. De agenda is
op 19 januari 2004 in te zien bij de afdeling Ruimte & Samenleving.
Bezoekers dienen zich aan te melden bij genoemde afdeling,
telefoonnummer 026-3179531.
Nadere informatie, onder meer over de concrete datum van de
bekendmakingen, kunt u inwinnen bij afdeling Ruimte & Samenleving,
tel. 3179531.
Heeft u bezwaar? Indien u het niet eens bent met één van de verleende
vergunningen , dan kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht
binnen 6 weken bezwaar maken door het indienen van een bezwaarschrift
bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 40, 6930 AA
Westervoort. De termijn van 6 weken vangt aan met ingang van de dag na
die waarop dit besluit is bekendgemaakt bij de aanvrager. Het indienen
van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. De indiener van
een bezwaarschrift kan, als er gelet op de betrokken belangen sprake
is van spoed, tevens een voorlopige voorziening (zoals schorsing)
aanvragen bij de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank,
sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM te Arnhem. Hiervoor moet u
griffierecht betalen. De griffier van de rechtbank kan u over deze
kosten informeren.
Bekendmaking inspraak 'Beleidsnotitie omtrent toepassing van artikel
19, lid 3 WRO'
I. Inleiding
Per 3 april 2000 is de wijziging van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
(WRO) in werking getreden. De voor de gemeente en de inwoners meest
belangrijke verandering is de wijziging van artikel 19, het
vrijstellingsartikel.
Het nieuwe artikel 19 omvat drie leden:
lid 1: de zogenaamde zelfstandige projectprocedure (ZPP);
lid 2: de aangewezen projectprocedure;
lid 3: de algemene vrijstellingsregeling voor kruimelgevallen
welke zijn genoemd in artikel 20 van het Besluit op de ruimtelijke
ordening (Bro).
Met name de vrijstelling op basis van art.19, lid 3 van de WRO wordt
regelmatig toegepast in Westervoort bij bouwactiviteiten die niet
passen binnen het bestemmingsplan of de daarin opgenomen binnenplanse
vrijstellingsmogelijkheden. De vrijstellingsmogelijkheden zoals die
zijn genoemd in artikel 20 Bro zijn echter dermate ruim dat er
stedenbouwkundig en ruimtelijk ongewenste bouwactiviteiten plaats
kunnen vinden. Gemeenten hebben de mogelijkheid om beleidsregels op te
stellen voor de toepassing van artikel 19, lid 3 WRO juncto artikel 20
Bro. De gemeente Westervoort heeft deze beleidsregels in de nu ter
inzage liggende ontwerpbeleidsnotitie verwoord. Deze notitie is de
goed leesbare versie voor het onderdeel artikel 19, lid 3 van de
notitie die in het voorjaar van 2002 al een keer terinzage heeft
gelegen. In deze beleidsnotitie is met name invulling gegeven aan de
(nu) ongelimiteerde uitbreidingsmogelijk-heid bij woningen, die
gelegen zijn binnen de bebouwde kom. Het is wenselijk en noodzakelijk
om hieraan toch enige sturing te geven. Daarbij moet u denken aan
regels voor wat betreft oppervlakte-maten, hoogten en de
plaatsbepaling. Voorts zijn hierin andere aspecten (gebruik en
bouwmogelijkheden buiten de bebouwde kom) nader geregeld.
In het kader van de Algemene inspraakverordening en afdeling 3.4 de
Algemene Wet Bestuursrecht krijgt u de mogelijkheid om uw reactie te
geven op het ontwerp van de beleidsnotitie.
II. De inspraakprocedure.
Het ontwerp van de 'Beleidsnotitie omtrent toepassing van artikel 19,
lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening' ligt met ingang van 15
januari 2004 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage in het
gemeentehuis, afdeling Ruimte & Samenleving, Dorpsplein 1 te
Westervoort. Inzage kan worden verkregen op het gemeentehuis:
* op alle werkdagen van 08.00 uur - 12.30 uur of op afspraak van
14.00 uur - 16.00 uur;
* op maandag op afspraak van 18.00 uur - 21.00 uur
Tegen betaling van de kosten op grond van de legesverordening kunt u
een kopie van de stukken ver-krijgen. Gedurende bovengenoemde termijn
kan een ieder schriftelijk en gemotiveerd zijn/haar reactie op het
ontwerp van de beleidsnotitie geven. U kunt uw reactie indienen bij
burgemeester en wethouders van Westervoort, Postbus 40 te 6930 AA
Westervoort. Indien gewenst kunt u gebruik maken van de mogelijkheid
om mondeling te reageren. De zakelijke inhoud van uw mondelinge
reactie wordt vervolgens beknopt voor u op schrift gesteld. Een
in-spraakavond maakt geen deel uit van de procedure.
III. Verslaglegging/klachtrecht inspraakprocedure.
Van de inspraakprocedure wordt een verslag opgesteld. Zo mogelijk kan
dat er toe leiden dat de be-leidsregels worden aangepast. Het einde
van de inspraakprocedure maken wij weer bekend via de
ter-inzagelegging van dit verslag.
IV. Vervolgprocedure.
Na afloop van de inspraakprocedure worden de (aangepaste)
beleidsregels vastgesteld en bekend ge-maakt. Pas dan treden zij in
werking. Voor nadere inlichtingen en/of voor het maken van een
afspraak (tijdens of buiten de kantooruren) kunt u contact opnemen met
mw. Evelyn Simonse van de afdeling Ruimte & Samenleving, telefonisch
bereikbaar onder nummer 026 - 31 79 311.
Gewijzigde verordening algemene bijstandsnormen
In de vergadering van 9 februari 2004 wordt de gewijzigde Verordening
algemene bijstandsnormen ter vaststelling aan de gemeenteraad
voorgelegd.
In deze Verordening is het toeslagen- en verlagingsbeleid Algemene
bijstandswet (Abw) vastgelegd.
De Verordening is inhoudelijk niet gewijzigd. Er heeft slechts een
technische wijziging plaatsgevonden, aangezien de Abw per 1 januari
2004 komt te vervallen en vervangen wordt door de Wet werk en bijstand
(Wwb). Voor een goede invoering van de Wwb wordt gebruik gemaakt van
het overgangsjaar 2004 om nieuw beleid te ontwikkelen. Er zal dan
tevens worden bezien of de Verordening algemene bijstandsnormen een
inhoudelijke wijziging behoeft.
Alvorens de Verordening algemene bijstandsnormen door de gemeenteraad
zal worden vastgesteld ligt deze met ingang van maandag 13 januari
2004 tot en met vrijdag 7 februari 2004 ter inzage. Gedurende deze
termijn is het mogelijk om schriftelijke reacties in te dienen bij het
college van burgemeester en wethouders, postbus 40, 6930 AA
Westervoort.
De Verordening algemene bijstandsnormen ligt ter inzage op de afdeling
Sociale Zaken van het gemeentehuis, Dorpsplein 1 te Westervoort. U
kunt daar terecht op werkdagen van 10.00 uur tot 12.00 uur en buiten
deze uren op afspraak..
Vorst en uw container
De winter is ingetreden en dat betekent dat bij vriezend weer de
inhoud van uw groene container kan vastvriezen. Dit kan problemen
opleveren bij het ledigen van de container.
Als u een container bij vriezend weer aanbiedt loopt u de kans dat er
niets of nauwelijks iets uitkomt, terwijl uw container wel
geregistreerd wordt en u dus betaalt voor deze "lediging". U kunt
proberen bevriezing te voorkomen door: · de container op een beschutte
plaats te zetten; · de container donderdagavond zo mogelijk in de
berging of garage te zetten; · een krant of lege eierdoos op de bodem
van de container te leggen.
Het beste advies dat we u kunnen geven is: biedt bij vastgevroren
inhoud de groene container niet aan, wacht tot de vorstperiode voorbij
is. Gebruik in géén geval zout of antivriesvloeistoffen in het
gft-afval, deze stoffen verstoren het composteringsproces. Slaan op de
container helpt evenmin, u loopt daarmee het risico dat de container
kapot gaat.
Gemeente Westervoort