KONINLIJKE GROLSCH N.V.

Enschede, 14 januari 2004

Grolsch wint industributie trofee 2004 in drankencategorie

Evenals vorig jaar, is Grolsch ook dit jaar weer door de Nederlandse supermarktketens gekozen tot de beste fabrikant in de categorie dranken. In het totaalklassement van de Industributie Trofee 2004 is Grolsch, na vorig jaar als eerste te zijn geëindigd, nu vijfde geworden.

De supermarktketens (retailers) hebben hun 90 grootste fabrikanten/toeleveranciers beoordeeld op een drietal criteria: - De kwaliteit van het verkoopteam (account management) - De beslissingsbevoegdheid en slagvaardigheid - De kennis van de retailorganisatie - De kwaliteit van de verkoopondersteuning richting de supermarkten (trade marketing) - De aansluiting van de categorievisie bij het formulebeleid - De ondersteuning van productintroducties - De kwaliteit van de logistieke processen (supply chain management) - Het inzicht in de logistieke processen van de retailer - De leveringsbetrouwbaarheid

Op deze criteria heeft Grolsch van alle drankenfabrikanten de hoogste score behaald. In het totaalklassement heeft Grolsch zich bovendien met haar vijfde plaats gehandhaafd in de absolute top van leveranciers aan supermarkten. Zo werd Grolsch op het onderdeel leveringsbetrouwbaarheid zelfs de absolute nummer 1 van Nederland.

De verkiezing van de beste fabrikant wordt jaarlijks georganiseerd door het gerenommeerde tijdschrift Foodmagazine. In het door Foodmagazine opgezette onderzoek worden de super-marktketens gevraagd hun oordeel te geven over de 10 grootste leveranciers in elk van de 9 gehanteerde categorieën. Die categorieën variëren van dranken tot diepvries en van non-food tot zuivel.