KONINLIJKE GROLSCH N.V.
Enschede, 14 januari 2004
Grolsch wint industributie trofee 2004 in drankencategorie
Evenals vorig jaar, is Grolsch ook dit jaar weer door de Nederlandse
supermarktketens gekozen tot de beste fabrikant in de categorie
dranken. In het totaalklassement van de Industributie Trofee 2004 is
Grolsch, na vorig jaar als eerste te zijn geëindigd, nu vijfde
geworden.
De supermarktketens (retailers) hebben hun 90 grootste
fabrikanten/toeleveranciers beoordeeld op een drietal criteria:
- De kwaliteit van het verkoopteam (account management)
- De beslissingsbevoegdheid en slagvaardigheid
- De kennis van de retailorganisatie
- De kwaliteit van de verkoopondersteuning richting de supermarkten
(trade marketing)
- De aansluiting van de categorievisie bij het formulebeleid
- De ondersteuning van productintroducties
- De kwaliteit van de logistieke processen (supply chain management)
- Het inzicht in de logistieke processen van de retailer
- De leveringsbetrouwbaarheid
Op deze criteria heeft Grolsch van alle drankenfabrikanten de hoogste
score behaald. In het totaalklassement heeft Grolsch zich bovendien
met haar vijfde plaats gehandhaafd in de absolute top van leveranciers
aan supermarkten. Zo werd Grolsch op het onderdeel
leveringsbetrouwbaarheid zelfs de absolute nummer 1 van Nederland.
De verkiezing van de beste fabrikant wordt jaarlijks georganiseerd
door het gerenommeerde tijdschrift Foodmagazine. In het door
Foodmagazine opgezette onderzoek worden de super-marktketens gevraagd
hun oordeel te geven over de 10 grootste leveranciers in elk van de 9
gehanteerde categorieën. Die categorieën variëren van dranken tot
diepvries en van non-food tot zuivel.