Gemeente Eindhoven

Eindhoven Actueel

Eindhoven, 14 januari 2004
Asbest
Bouwvergunningen, aanvragen
Bouwvergunningen, beslissingen
Openbare vergaderingen
Vergadering wijkraad Vaartbroek-Heesterakker-Bokt Belastingen
Aanvragen exploitatievergunning
Parkeerbesluit
Verkeersmaatregelen
Milieueffectrapportage Meerland
Wet milieubeheer
Kapvergunningen
Colofon

Asbest

Sinds 1 juli 1993 is de toepassing en verkoop van asbest verboden. Voor die tijd werd asbest toegepast in diverse producten die in de bouw werden gebruikt. Wanneer u van plan bent om iets te slopen waarin asbest is verwerkt, bent u verplicht voor een sloopmelding of vergunning contact op te nemen met de gemeente.

Hoe herkent u asbest
Asbest is zonder laboratoriumtest niet met zekerheid te herkennen. Wel kunt u materialen herkennen waarin mogelijk asbest zit. U kunt bij de gemeente een folder ophalen of opvragen met de titel Sloopvergunning/sloopmelding. Hierin staat een checklist met materialen waarin mogelijk asbest verwerkt zit. Veel voorkomende toepassingen binnenshuis zijn bijvoorbeeld de vinylvloertegels en vinylvloerbedekking.
Vinylvloertegels zijn vooral toegepast in toiletten en keukens. Het gaat om een harde kunststoftegel met meestal een wit gevlamd motief. Vinylvloerbedekking (vinylzeil) is vooral gebruikt in keukens en op trappen. Het asbest bevindt zich in de onderlaag. Deze viltachtige onderlaag lijkt op karton en is lichtgrijs tot lichtbeige en soms lichtgroen van kleur.

Aantonen van asbest
Wanneer u een (deel van een) bouwwerk gaat slopen dat vóór 1 juli 1993 is gebouwd, zult u zelf moeten aantonen of er asbest aanwezig is. Dit kan bijvoorbeeld via een onderzoeksrapport van een deskundig bedrijf of een schriftelijke verklaring op grond van een visuele inspectie op basis van de checklist in de Bouwverordening. Een volledig overzicht van de mogelijkheden om de aan- of afwezigheid van asbest aan te tonen vindt u in de folder Sloopvergunning/sloopmelding.

U wilt gaan slopen
Wanneer u een bouwwerk of asbesthoudende vloerbedekking wilt gaan slopen, kunt u zich melden bij de balie van de sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1. U moet daarbij een beschrijving kunnen geven van de aard van de sloopactiviteiten en een (situatie)tekening kunnen laten zien. Samen met u zal aan de hand van een checklist worden bekeken of u een sloopvergunning nodig heeft, een sloopmelding moet doen of dat het gaat om een vergunningvrije sloopactiviteit. Wanneer het gaat om een sloopmelding en uw gegevens zijn compleet, dan kan deze aan ter plekke worden afgehandeld. Een schriftelijke sloopmelding wordt binnen een week afgehandeld. Voor een sloopvergunning moet u een aanvraagformulier invullen. Deze aanvraag wordt binnen dertien weken afgehandeld.

Waar laat u asbest
Als particulier kunt u kleine partijen asbest (maximaal 35 m2 per keer) inleveren bij de milieustraten. U moet wel van tevoren even bellen om een afspraak te maken. De adressen en telefoonnummers van de milieustraten vindt u in de folder Sloopvergunning/sloopmelding, in de stadsgids en in uw afvalkalender. Het in te leveren asbest moet worden natgemaakt en dubbel verpakt zijn in stevig plastic folie. Op het pakket moet een sticker of briefje geplakt zijn met de tekst ASBEST.


---

Bouwvergunningen, aanvragen

Te verlenen bouwvergunningen/vrijstellingen
Van 15 januari tot en met 28 januari 2004 liggen bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e etage), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier, voor een ieder ter inzage de bouw- en situatietekening(en) behorende bij het plan tot het: vernieuwen luifels/reclame-uitingen, straatmeubilair en het plaatsen van een hekwerk in Winkelcentrum Vaartbroek, Wijngaardplein (ongenummerd) (03/0997).
Burgemeester en wethouders zijn voornemens ten behoeve van dit plan bouwvergunning te verlenen met toepassing van artikel 2.5.29 van de voorschriften behorende tot de Bouwverordening Gemeente Eindhoven. verbouwen en uitbreiden van woonzorgcentrum Wilgenhof, Gasthuisstraat
1 (03/0942).
Burgemeester en wethouders zijn voornemens ten behoeve van dit plan bouwvergunning te verlenen met toepassing van artikel 23 lid 23.2 van de voorschriften behorende tot het bestemmingsplan Eindhoven binnen de ring.
Gedurende bovengenoemde termijn is iedere belanghebbende in de gelegenheid om zijn/haar zienswijze met betrekking tot deze voornemens schriftelijk naar voren te brengen bij burgemeester en wethouders. De zienswijzen moeten worden gezonden aan de directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht, Postbus 998, 5600 AZ Eindhoven.

Van 15 januari tot en met 11 februari 2004 liggen bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e etage), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier, voor een ieder ter inzage de bouw- en situatietekening(en) behorende bij het plan tot het: verbouwen van een winkelpand, Sint Petrus Canisiuslaan 50 (03/1389); uitbreiden van een woning d.m.v. een aanbouw, Zandhagedis 4 (03/1486).

Burgemeester en wethouders zijn voornemens ten behoeve van deze plannen vrijstelling te verlenen met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Van 15 januari tot en met 11 februari 2004 ligt bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e etage), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier, voor een ieder ter inzage de bouw- en situatietekening(en) alsmede de ruimtelijke onderbouwing behorende bij het plan tot het:
bouwen van een bedrijfshal met kantoren, Kanaaldijk-Zuid 5 C (02/1371).
Burgemeester en wethouders zijn voornemens ten behoeve van dit plan vrijstelling te verlenen met toepassing van artikel 19, lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Gedurende bovengenoemde termijn is een ieder in de gelegenheid om tegen deze voornemens schriftelijk zienswijzen naar voren te brengen bij burgemeester en wethouders. De zienswijzen moeten worden gezonden aan de directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht, Postbus 998, 5600 AZ Eindhoven.

Ingekomen monumentenaanvraag
Burgemeester en wethouders van Eindhoven maken bekend dat van 15 januari tot en met 28 januari 2004 bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e etage), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier, voor een ieder ter inzage liggen de bouw- en situatietekening(en) behorende bij het plan tot het: verbouwen en uitbreiden van een woning, Uiverlaan 17 (MO03/0046). Gedurende bovengenoemde termijn is een ieder in de gelegenheid om schriftelijk zijn/haar bedenkingen tegen het plan naar voren te brengen bij burgemeester en wethouders. De bedenkingen moeten worden gezonden aan de directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht, Postbus 998, 5600 AZ Eindhoven.

De directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer maakt bekend dat onderstaande aanvragen om bouw- en sloopvergunning zijn ingediend:

Ingekomen aanvragen lichte bouwvergunning
Zaaknummer, Adres/omschrijving, Datum binnenkomst 03/1567 Calaislaan 36, uitbreiden van een woning d.m.v. een serre 22.12.2003
03/1311 Mauritsstraat 12, verbouwen en uitbreiden van een berging 22.12.2003
03/0198 Schweitzerlaan 35, verbouwen en uitbreiden van een woning t.b.v. slaapkamer 22.12.2003
03/1152 Zandbaars 28, verbouwen en uitbreiden van een woning 22.12.2003
03/1574 Languedoclaan 11, verbouwen en uitbreiden van een woning 22.12.2003
03/1571 Diamantring 122, verbouwen en uitbreiden van een woning 22.12.2003
03/1590 Aulislaan 14, plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak 23.12.2003
03/1591 Franklin D. Rooseveltlaan 110, verbouwen van een woning 23.12.2003
03/1593 Jonathan Swiftlaan 7, plaatsen van vier dakkapellen 23.12.2003

03/1592 Egelstraat 2, plaatsen van twee silos 23.12.2003 03/1579 Kosmoslaan 9, plaatsen van twee dakkapellen 23.12.2003 03/1578 Vivaldistraat e.o. (ongenummerd), vernieuwen van houten buitenkozijnen en het vervangen van dakpannen 23.12.2003 03/1577 Engelsbergenstraat 85, uitbreiden van een woning d.m.v. een serre 23.12.2003
03/1576 Poeijersstraat 70, verbouwen en uitbreiden van een woning 22.12.2003
03/1587 Generaal Taylorpad 23, plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak 23.12.2003
03/1581 Rode Kruislaan 2, bouwen van een opslag/paardenstal t.b.v. kinderboerderij 23.12.2003
03/1583 Verhulststraat 20, verbouwen en uitbreiden van een woning 23.12.2003
03/1585 Madeliefstraat 60, uitbreiden van een woning 23.12.2003 03/1596 Emmasingel 4, plaatsen van beveiligingscameras 24.12.2003 03/1597 Calaislaan 26, slopen en bouwen van een berging 24.12.2003 03/1601 Henkenshage 7, uitbreiden van een woning 24.12.2003 03/1034 Mainelaan 47, plaatsen van dakkapellen in het voor- en achtergeveldakvlak 05.01.2004
03/1299 Smetsakker 43, bouwen van een berging/hobbyruimte 05.01.2004 04/0009 Scheidingstraat 15, plaatsen van twee dakkapellen in het voor- en achtergeveldakvlak 05.01.2004
04/0007 Luytelaer 7, verbouwen en uitbreiden van een woning en garage/berging 05.01.2004
04/0006 Duinbeek 32, verbouwen en uitbreiden van een dakkapel in het achtegeveldakvlak 05.01.2004
04/0005 Jan Luikenstraat 44, vernieuwen van een houten pui 05.01.2004 03/1604 Herinkhave 5, uitbreiden van een woning d.m.v. het bouwen van een serre 24.12.2003
03/1602 Dirk Boutslaan 18, plaatsen van een mast met antennes en het uitbreiden pand t.b.v. zend-/ontvangstapparatuur 24.12.2003 03/1603 Venstraat 30, plaatsen van antennes en het bouwen van een muur t.b.v. zend-/ontvangstapparatuur 24.12.2003
03/1182 Loeffstraat 1, plaatsen van een mast met zend-/ontvangstapparatuur 24.12.2003
03/0598 Roussillonhof 22, aanbouwen van een berging 05.01.2004 03/1287 Evreuxlaan 91, verbouwen en uitbreiden van een woning 05.01.2004
03/1343 Swalmstraat 25, uitbreiden van een woning d.m.v. een tuinkamer 05.01.2004
03/1404 Zaanstraat 21, verbouwen en uitbreiden van een woning 05.01.2004
04/0004 Ranonkelstraat 64, verbouwen en uitbreiden van een woning 05.01.2004
04/0003 Zwaluwstaartweg 51, plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak 05.01.2004
04/0002 Luiklaan 8, plaatsen van een veranda 05.01.2004 04/0001 Nijenrode 30, plaatsen van een raam in de zijgevel t.b.v. badkamer 05.01.2004
03/1605 Mendelssohnlaan 190, plaatsen van antennes en bouwen van een muur t.b.v. zend-/ontvangstapparatuur 24.12.2003 04/0012 Kerstroosplein 40, uitbreiden van een woning d.m.v. het aanbouwen van een keuken 05.01.2004
04/0013 Wamberg 30, verbouwen van een carport tot garage 06.01.2004 04/0015 Hendrik Staetslaan 73, plaatsen van een koker op dak t.b.v. visfriteuse 06.01.2004
04/0018 Spoorwaterlaan 36, vernieuwen van kozijnen aan de voorzijde van de woning 06.01.2004
04/0020 Aldendriel 6, plaatsen van een schotelantenne (klein model) 07.01.2004

Ingekomen aanvragen reguliere bouwvergunning
Zaaknummer, Adres/omschrijving, Datum binnenkomst 03/1014 Toledolaan 1, 2 en 3, uitbreiden van een schoolgebouw voor speciaal onderwijs 23.12.2003
03/1416 Meerhoven aan de Grasleeuwerik (ongenummerd), kavel 048, bouwen van een woning 23.12.2003

02/1172 Meerhoven aan de Grashegge (ongenummerd), kavel 087, bouwen van een woning 23.12.2003

03/1588 Rivierstraat 22, maken van een dakterras 23.12.2003 03/1594 Warmelo 82, uitbreiden van een woning en garage 23.12.2003 03/1086 Veldmaarschalk Montgomerylaan 500, afwerken van een buitenwand van kantoorpand 24.12.2003
03/1589 Professor Holstlaan 4, bouwen van een verbindingsbrug tussen gebouwen WAY en WDX 23.12.2003
03/1038 Generaal Van Portlandlaan 6, verbouwen en uitbreiden van een woning 24.12.2003
03/1598 Generaal Bothastraat 8, verbouwen en uitbreiden van een woning 24.12.2003
03/1599 Stillendijk 35, plaatsen van reclame-uitingen en tijdelijk wijzigen gebruik in kantoorpand voor maximaal 5 jaar 24.12.2003 03/1600 Grote Beekstraat 18, verbouwen en uitbreiden van een verzorgingsafdeling 24.12.2003

04/0008 Guido Gezellestraat 11, plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak 05.01.2004
04/0011 Sint Gerardusplein 24, plaatsen van antenne-installatie t.b.v. mobiele telefonie 05.01.2004
03/1195 Edisonstraat 91, vervangen draagmuur 06.01.2004 04/0014 Winkelcentrum Woensel 77, verbouwen van een winkel 06.01.2004 03/1508 Pastoor Van Arslaan 2 en 4, verbouwen van winkelruimte in woonruimte 06.01.2004

02/1202 Willem de Rijkelaan 5f, verbouwen van een woning/huisartsenpraktijk 06.01.2004

03/1499 Ruwenberg 59, uitbreiden van een woning 06.01.2004 03/1323 Martin Luther Kingstraat 15, verbouwen en uitbreiden van een woning en berging 06.01.2004
03/0603 Imstenrade 27, verbouwen en uitbreiden van een woning 06.01.2004

04/0021 Atilla 34, verbouwen en uitbreiden van een woning 07.01.2004

Ingekomen aanvragen reguliere bouwvergunning eerste fase Zaaknummer, Adres/omschrijving, Datum binnenkomst 03/1482 Heilige Geeststraat 20a, vernieuwen en uitbreiden van een door brand verwoest appartementencomplex 03.12.2003
03/1575 Strijpsestraat 59-61, bouwen van een kantoor/winkel en vier appartementen 22.12.2003
03/1573 Karel Martelweg (ongenummerd), bouwen 120 studenteneenheden in drie woonblokken à twee bouwlagen 22.12.2003
03/1572 Vestdijk 4, uitbreiden van logieseenheden 22.12.2003 03/0959 Aanschot 76, verbouwen garage/berging tot slagerij 24.12.2003 03/0830 Eendenven 4, verbouwen van een woning 06.01.2004

Ingekomen aanvragen reguliere bouwvergunning tweede fase Zaaknummer, Adres/omschrijving, Datum binnenkomst 03/0754 1e Franklinstraat 14, verbouwen en uitbreiden van een woning t.b.v. badkamerruimte 22.12.2003
03/0430 Baarsstraat 22, verbouwen en uitbreiden van een woning 22.12.2003
03/1139 Peckiuslaan 35, verbouwen en uitbreiden van een woning 06.01.2004
03/0877 Amazonenlaan 39, verbouwen en uitbreiden van een woning 07.01.2004

Ingekomen sloopaanvragen
Zaaknummer, Adres/omschrijving, Datum binnenkomst SL03/0145 Poeijersstraat 71, gedeeltelijk slopen van asbesthoudende inrichtingsmaterialen van voormalig klooster 22.12.2003 SL03/0149 Stratumseind 29, slopen van bijgebouwen en het gedeeltelijk slopen van het hoofdgebouw 23.12.2003
SL03/0147 Vivaldistraat e.o. (ongenummerd), slopen van houten buitenkozijnen, dakpannen en dakbeschot i.v.m. vernieuwing 23.12.2003 SL03/0148 nabij Fuutlaan en Insulindelaan (ongenummerd), slopen van een douaneloods op het emplacement Eindhoven-Zuid 23.12.2003 SL03/0146 Stratumseind 33 en 35, gedeeltelijk slopen van bijgebouwen en een bouwmuur 23.12.2003
SL04/0001 Stephensonstraat 35a, vervangen/vernieuwen van asbesthoudende dakplaten van een kinderdagverblijf 07.01.2004

Ingekomen aanvragen reguliere bouwvergunning omgezet naar lichte bouwvergunning
Zaaknummer, Adres/omschrijving, Datum binnenkomst 03/1598 Generaal Bothastraat 8, verbouwen en uitbreiden van een woning 24.12.2003
03/1594 Warmelo 82, uitbreiden van een woning en garage 23.12.2003 03/1297 Eeuwig Licht 11, bouwen van een carport 16.12.2003

De ingekomen aanvragen om bouw- en sloopvergunning zijn uitsluitend ter kennisgeving en liggen niet ter inzage. Hiertegen staat nog geen bezwaarmogelijkheid open.

---

Bouwvergunningen, beslissingen

De directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer maakt bekend dat onderstaande beslissingen zijn genomen:
Verleende lichte bouwvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/1469 Poeijersstraat 41, bouwen van een hobbyruimte en het verbouwen van een berging 23.12.2003
03/1259 Kardinaal Van Rossumlaan 12, plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak 23.12.2003
03/1462 Brugmanstraat 56, verbouwen en uitbreiden van een woning 23.12.2003
03/1433 Mecklenburgstraat 60, uitbreiden van een woning 23.12.2003 03/1438 La Courtinehof 1, bouwen van een serre 23.12.2003 03/1484 Schouwbroekseweg 67, verbouwen en uitbreiden van een woning 23.12.2003
03/1448 Boutenslaan 191, plaatsen van een dakkapel 23.12.2003 03/0348 Neherlaan 6, uitbreiden van een woning 23.12.2003 03/1091 Onsenoort 23, verbouwen en uitbreiden van een woning en berging 23.12.2003
03/1330 Venuslaan 463, verbouwen en uitbreiden van een woning 23.12.2003
03/1429 Amazonenlaan 15, plaatsen van een dakkapel 23.12.2003 03/1430 Simon van Hapertlaan 17, uitbreiden van een woning met een garage/berging 23.12.2003

02/1480 Kleine Berg 54, 56 en 58, verzoek voor het wijzigen kleurstelling schilderwerk aan de voorgevel i.v.m. monumentale panden 24.12.2003

03/1316 Roothaanstraat 26, plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak 06.01.2004
03/1342 Raoul Hynckesstraat 6, plaatsen van een tuinhuisje 06.01.2004 03/1450 Remuslaan 12, verbouwen en uitbreiden van een woning 06.01.2004
03/1260 Cor Gehrelslaan 29, bouwen van een garage 07.01.2004 03/1362 Waalstraat 37, plaatsen van dakkapellen in het voor- en achtergeveldakvlak 07.01.2004
03/1504 Roodkapje 39, plaatsen van een overkapping 07.01.2004 03/1502 Peter van Anrooylaan 20, bouwen van een carport 07.01.2004 03/1496 Generaal Dibbetslaan 98, verbouwen en uitbreiden van een woning t.b.v. een erker 08.01.2004
03/0425 Lavalpad 2, bouwen van een carport 08.01.2004

Verleende reguliere bouwvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/0771 Finisterelaan 7, verbouwen en uitbreiden van een woning 22.12.2003
03/1033 Hemelrijken 310, tijdelijk plaatsen van een 2-klassig semi-permanent schoolgebouw t.b.v. basisschool Fellenoord voor maximaal 5 jaar 22.12.2003
03/1238 Begijnenhof 8-12, intern verbouwen van een kantoorfunctie in onderwijs-bijeenkomstfunctie 24.12.2003

01/1793 Jacob Oppenheimstraat 1, uitbreiden van de Mgr. Bekkersschool 06.01.2004

Geweigerde lichte bouwvergunning
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/1193 Didolaan 14, plaatsen van twee dakkapellen in het voor- en achtergevekdakvlak 23.12.200

Geen lichte bouwvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/1592 Egelstraat 2, plaatsen van twee silos 06.01.2004 03/1548 Michelangelolaan 2, plaatsen van een (nood)trap en het vernieuwen van kozijnen op de 2e verdieping 06.01.2004

Niet in behandeling genomen aanvraag lichte bouwvergunning Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/1427 Dr. Holtroplaan 9, plaatsen van een hekwerk 05.01.2004

Aanhouden bouwaanvraag
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/1409 1e Wilakkersstraat 2, vervangen/vernieuwen van een betonnen opsluitband en hekwerk 24.12.2003

Intrekken aanvragen bouwvergunning
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/1482 Heilige Geeststraat 20a, vernieuwen en uitbreiden van een door brand verwoest appartementencomplex 24.12.2003
03/1516 Meerenakkerweg (ongenummerd), verbouwen van rioolgemaal de Hurk 06.01.2004

Verleende vrijstellingen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
03/1036 Roosje Vosstraat 59, verzoek om vrijstelling van het bestemmingsplan m.b.t. het wijzigen gebruik wonen in wonen/kantoor t.b.v. escortbedrijf 05.01.2004
03/0953 Brussellaan 2h, verzoek om vrijstelling van het bestemmingsplan m.b.t. het wijzigen gebruik garage/showroom in fitness-centrum 05.01.2004

Verleende sloopvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
SL03/0138 Clara Wichmanstraat 2-12, 24-26 en 76-86, Roosje Vosstraat
1-11 en 43-53 en Aletta Jacobsplein 113-114-115-116-117 en 118, slopen van asbesthoudende beplating in ketelopstellingsruimten op 2e verdieping van appartementengebouwen 06.01.2004 SL03/0141 18 Septemberplein (ongenummerd), slopen van dagwinkels 08.01.2004

Verleende splitsingsvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
HV03.041 Korianderstraat 103, het splitsen in appartementsrechten 22.12.2003
HV04.001 Winkelcentrum Woensel 2 t/m 33a, het splitsen in appartementsrechten 07.01.2004

De beslissingen liggen gedurende twee weken vanaf heden ter inzage bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht, in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e etage, van 9.00 tot 16.00 uur), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier.
Degene wiens belang rechtstreeks bij de beslissingen is betrokken, kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag, waarop de beslissing is toegezonden of uitgereikt aan de aanvrager, bezwaar maken. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven. Naast dit bezwaarschrift kunt u, indien u een spoedeisend belang heeft, bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te s Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA s Hertogenbosch, eventueel een verzoek om voorlopige voorziening indienen.

Beslissingen op bezwaar
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending

02/0322 Sint Trudoplein 3, vergunning voor het uitbreiden van een winkel alsnog verleend 05.01.2004

01/1863 Baltesakker 19, vergunning voor het aanbrengen van een lichtreclame alsnog verleend 05.01.2004

De beslissingen liggen gedurende twee weken vanaf heden ter inzage bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1, (4e etage, van 9.00 tot 16.00 uur), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier.
Degene wiens belang rechtstreeks bij de beslissingen is betrokken, kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag, waarop de beslissing is toegezonden of uitgereikt aan de aanvrager of zo spoedig mogelijk als redelijkerwijs van klager kan worden verlangd, hiertegen schriftelijk beroep instellen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA s-Hertogenbosch. Tevens kan, ingeval van spoedeisend belang, schriftelijk om een voorlopige voorziening worden gevraagd bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te s-Hertogenbosch. Indien u beroep instelt, dient u e 116, griffierecht te betalen. Vraagt u tegelijk met het instellen van beroep of tijdens de beroepsprocedure om een voorlopige voorziening, dan dient u nog eens e 116, griffierecht te betalen. Indien anders dan door een natuurlijk persoon beroep wordt ingesteld, dient e 232, griffierecht te worden betaald. Wordt tegelijk met het instellen van beroep of tijdens de beroepsprocedure om een voorlopige voorziening gevraagd, dan dient eveneens e 232, griffierecht te worden betaald.
---

Openbare vergaderingen

De welstandscommissie komt op onderstaande data bijeen voor een openbare, voor publiek toegankelijke vergadering: 4 februari, 3 maart en 7 april. Het openbare gedeelte begint om 13.30 uur en eindigt uiterlijk om 15.30 uur.

De monumentencommissie komt op onderstaande data bijeen voor een openbare, voor publiek toegankelijke vergadering: 15 januari, 12 februari en 11 maart. Het openbare gedeelte begint om 10.00 uur en eindigt uiterlijk om 12.00 uur.

Beide vergaderingen vinden plaats in het gebouw van de Technische Diensten.



---

Vergadering wijkraad Vaartbroek-Heesterakker-Bokt
De wijkraad komt maandag 19 januari 2004 om 20.00 uur bijeen voor een openbare vergadering in gemeenschapshuis De Landing aan de Tarwelaan 109. Voorafgaande aan deze vergadering wordt er door de wijkraad en de politie een spreekuur gehouden van 18.30 tot 19.30 uur in Steunpunt 55
+ Vaartbroek aan de Tarwelaan 54. Hier kan men terecht voor zaken welke met de leefbaarheid van de wijken Vaartbroek, Heesterakker en Bokt te maken hebben.
De agenda voor de vergadering vermeldt onder andere: toelichting door Hermes Openbaar Vervoer B.V. naar aanleiding van wijzigingen in busroute lijn 4;
veiligheidsproject winkelcentrum Vaartbroek;
tijdelijke verkeersmaatregelen als proef op de Airbornelaan nabij De Koppele;
rondvraag voor het publiek.
Voor nadere inlichtingen kan men contact opnemen met Hans Franssen, secretaris van de wijkraad, bereikbaar via telefoon 238 43 07 of per mail: h.franssen@eindhoven.nl



---

Belastingen

Aangifte en afmelding voor de hondenbelasting
Eenieder die in de gemeente Eindhoven woont en in het bezit is van een of meer honden, er voor zorgt of deze onder toezicht heeft, moet daarvoor hondenbelasting betalen.
Degenen die in het bezit zijn van een of meer honden, maar daarvoor nog geen hondenbelasting betalen, moeten daarvan alsnog aangifte doen bij het hoofd van de afdeling Belastingen, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven. Dit geldt ook voor hen die al wel hondenbelasting betalen maar hun hondenbezit met een of meer honden hebben uitgebreid en daarvoor nog geen aangifte hebben gedaan. Degenen die over het belastingjaar 2003 al hondenbelasting betaalden, zullen in 2004 voor hetzelfde aantal honden worden aangeslagen, tenzij het aantal honden vóór 1 januari 2004 is verminderd en zij dit al schriftelijk aan de afdeling Belastingen hebben doorgegeven. Degenen die verzuimd hebben de vermindering van het aantal honden schriftelijk door te geven, dienen dit alsnog te doen vóór 21 januari 2004. De aanslagen zullen worden gedagtekend op 31 januari 2004. Verdere inlichtingen over de hondenbelasting kunt u krijgen aan de informatiebalie van de afdeling Belastingen, Stadskantoor, Stadhuisplein 10 te Eindhoven, of telefonisch: 238 29 49.


---

Aanvragen exploitatievergunning

Horecabedrijven
Ingevolge artikel 2.3.1.2. van de Algemene Plaatselijke Verordening Eindhoven is een vergunning nodig van de burgemeester voor het exploiteren van een horecabedrijf.
De volgende aanvragen om een exploitatievergunning zijn ingediend: Loeffstraat 1, voor een sportcaf ten name van Canters V.O.F. ; Keizersgracht 19, voor een bioscoop ten name van Jogchems Theaters B.V.;
Schootsestraat 60, voor een caf ten name van Van Melis & Rosenkrantz V.O.F.;
Jan van Lieshoutstraat 26, voor een caf ten name van de heer W. Lange;
Tongelresestraat 146, voor een gemeenschapshuis ten name van Stichting Gemeenschapshuis Villapark;
Wal 9, voor een wereld-eethuis ten name van zes Continenten V.O.F.; Kruisstraat 92, voor een snackbar ten name van mevrouw T.T. Grantham; Woenselse Markt 25, voor een club ten name van de heer J.L. van Ransbeeck;
Piazza 21, voor een lunchroom ten name van Lunchroom Restaurant Happetit V.O.F.;
Rubensstraat 12, voor een cafetaria ten name van Snackbar Jolisa V.O.F.;
Turnhoutlaan 15-15a, voor een danscentrum ten name van Nazar Cultureel Danscentrum V.O.F.;
Florencellaan 48a, voor een snackbar ten name van Friture Heesterakker V.O.F.;
Needestraat 24a, voor een restaurant/cafetaria ten name van de heer M. Durmus;
Hastelweg 48, voor een caf ten name van de heer P.A.H. van Beek; t Hofke 37, voor een Chinees- Indisch restaurant en afhaalcentrum ten name van Jian-An V.O.F.
De aanvragen en de daarop betrekking hebbende stukken liggen vanaf heden, gedurende twee weken, ter inzage in het Informatiecentrum van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10 te Eindhoven. Gedurende bovengenoemde termijn is iedere belanghebbende in de gelegenheid zijn/haar zienswijzen met betrekking tot deze voornemens schriftelijk naar voren te brengen bij de burgemeester. Belanghebbenden kunnen desgewenst verzoeken om hun persoonlijke gegevens niet bekend te maken. De zienswijzen moeten worden gezonden aan het hoofd van de afdeling Binnenstadsmanagement, Dienst Algemene en Publiekszaken, Postbus 90150, 5600 RB te Eindhoven.


---

Parkeerbesluit

Op 8 december 2003 hebben burgemeester en wethouders de volgende besluiten genomen:
besluit tot aanwijzing van terreinen en weggedeelten ten behoeve van betaald parkeren en wielklem;
besluit tot aanwijzing van terreinen en weggedeelten ten behoeve van betaald parkeren voor vergunninghouders.
Genoemde besluiten, die in het gemeenteblad zijn gepubliceerd, liggen voor iedereen kosteloos ter inzage in het Informatiecentrum van het Stadskantoor.


---

Verkeersmaatregelen

Burgemeester en wethouders hebben besloten de volgende verkeersmaatregelen te nemen:

Openstelling
De eenrichtingsstraten Keldermansstraat, Cornelis de Vriendtstraat, Cornelis Dankertstraat, Steenwinkelstraat, Hans Vredeman de Vriesstraat, Hendrik de Keyzerlaan, Cornelis Bloemaertstraat en Daniël Stalpaertstraat na de reconstructie in het kader van de wijkvernieuwing open te stellen voor verkeer in twee richtingen. Het verkeersbesluit inclusief tekening ligt ter inzage op de 4e etage van het gebouw van de Technische Diensten en in het Stadsdeelkantoor Woensel-Zuid, adressen en openingstijden zie colofon.

Afsluitingen
Het (afhankelijk van de fase) geheel of gedeeltelijk afsluiten van de Winston Churchilllaan en de kruispunten met de Franklin D. Roosenveltlaan, Genovevalaan en Veldmaarschalk Montgomerylaan in verband met reconstructiewerkzaamheden. De werkzaamheden zijn verdeeld in drie fasen. Het verkeer wordt middels omleidingsborden omgeleid. De werkzaamheden starten op 2 februari 2004 en zullen duren tot en met juli 2004.
De maatregelen en omleidingen zijn inzichtelijk gemaakt op de tekeningen F4377-01, 75414 t/m F4377-11, 75424 en F4378-01, 75425 en F4378-02 en 75426 (in totaal dertien tekeningen), die samen met het verkeersbesluit ter inzage liggen in het gebouw van de Technische Diensten (4e etage) en in het Stadsdeelkantoor Woensel-Noord, adressen en openingstijden zie colofon.

In verband met de eerste fase van bouwactiviteiten in het kader van de wijkvernieuwing in De Barrier de volgende wegen af te sluiten in de periode van december 2003 tot en met juli 2005: Keldermansstraat: van de Hans Steenwinkelstraat tot aan de 2e Lieven de Keylaan;
Hans Vredeman de Vriesstraat (geheel);
Hendrik de Keyzerplein: van de Hendrik de Keyzerlaan tot aan de 2e Lieven de Keylaan.
Het verkeersbesluit inclusief tekening ligt ter inzage in het gebouw van de Technische Diensten (4e etage) en in het Stadsdeelkantoor Woensel-Zuid, adressen en openingstijden zie colofon.

Realisatie gehandicapten-parkeerplaatsen
Ten behoeve van H.M.A. Kroon in de Hudsonlaan ter hoogte van huisnummer 266.
De bovenstaande maatregel is aangeduid op tekening nummer 2003-36; ten behoeve van W.E.M. Berkers-Berkers in de Galateastraat ter hoogte van huisnummer 95.
De bovenstaande maatregel is aangeduid op tekening nummer 2003-37; ten behoeve van D.B. Prins in de Roothaanstraat ter hoogte van huisnummer 28.
De bovenstaande maatregel is aangeduid op tekening nummer 2003-38; ten behoeve van F.W.A. van Poppel in de Brasschaatpad ter hoogte van huisnummer 12c, hoek Aarschotlaan.
De bovenstaande maatregel is aangeduid op tekening nummer 2003-39; ten behoeve van G.A. van den Bosch-van Doremalen in de Vaalsbergerweg ter hoogte van huisnummer 241.
De bovenstaande maatregel is aangeduid op tekening nummer 2003-40. De besluiten en de bijbehorende tekeningen liggen van 14 januari tot en met 25 februari 2004 ter inzage op kamer A.005 in het gebouw van de Technische Diensten en op het Stadsdeelkantoor Woensel-Zuid (2003-36 en 2003-37), Stratum (2003-38) resp. Woensel-Noord (2003-39 en 2003-40). Adressen en openingstijden zie colofon.

Procedure
Belanghebbenden kunnen, tot uiterlijk zes weken na heden, tegen bovenstaande besluiten schriftelijk bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en dient ten minste te bevatten:
de naam en het adres van de indiener,
de dagtekening,
een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht, de gronden van het bezwaar.
Het bezwaar schorst niet de werking van het besluit. Wel kan binnen dezelfde termijn een voorlopige voorziening worden gevraagd bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te s-Hertogenbosch, Postbus 90125, 5200 MA s-Hertogenbosch. Het verzoek om een voorlopige voorziening dient te voldoen aan dezelfde eisen die gelden voor een bezwaarschrift.

Intrekking maatregel
Burgemeester en wethouders hebben naar aanleiding van bezwaren besloten de volgende verkeersmaatregel in te trekken: het aanwijzen als verplicht fietspad: de Jan Sluytersweg, het gedeelte tussen de Jongkindstraat en de Rik Woutersweg.
De beslissing ligt gedurende twee weken vanaf heden ter inzage aan de balie in het gebouw van de Technische Diensten (4e etage), adres en openingstijden zie colofon.
Degene wiens belang rechtstreeks bij de beslissing is betrokken, kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na datum publicatie of zo spoedig mogelijk als redelijkerwijs van klager kan worden verlangd, hiertegen schriftelijk beroep instellen bij de rechtbank te s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA s-Hertogenbosch.
Tevens kan, ingeval van spoedeisend belang, schriftelijk om een voorlopige voorziening worden gevraagd bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te s-Hertogenbosch. Indien u beroep instelt, dient u e 116, griffierecht te betalen. Vraagt u tegelijk met het instellen van beroep of tijdens de beroepsprocedure om een voorlopige voorziening, dan dient u nog eens e 116, griffierecht te betalen. Indien anders dan door een natuurlijk persoon beroep wordt ingesteld, dient e 232, griffierecht te worden betaald. Wordt tegelijk met het instellen van beroep of tijdens de beroepsprocedure om een voorlopige voorziening gevraagd, dan dient eveneens e 232, griffierecht te worden betaald.


---

Milieueffectrapportage Meerland

Startnotitie ter inzage
Van 15 januari tot en met 11 februari 2004 ligt de Startnotitie Milieueffectrapportage Meerland (hierna: de Startnotitie) ter inzage. Tijdens deze periode kunt u uw opmerkingen over deze notitie naar voren brengen.

Achtergrond
Midden in het plangebied Meerhoven, dat is gelegen tussen de A2, de Noord-Brabantlaan, Heerbaan en het vliegveld Eindhoven Airport (aan de westzijde van Eindhoven), wordt het park Meerland gerealiseerd. Het aanleggen van het park gebeurt in fases. Het park zal uiteindelijk een totale oppervlakte krijgen van circa 65 hectare en zal naast een recreatieve functie een aantal sportvoorzieningen omvatten. De gemeente Eindhoven heeft in het najaar van 1999, na overleg met provincie en rijk, besloten de aanvankelijk geplande waterplas in Meerland niet aan te leggen. De nieuwe inrichting van het park zal worden vastgelegd in een bestemmingsplanherziening. Omdat de omvang van het park meer dan 50 hectare bedraagt, dient op grond van de Wet Milieubeheer een Milieueffectrapport te worden gemaakt. De Startnotitie is inmiddels gereed en deze kennisgeving geldt als formele start van de procedure voor het opstellen van het Milieueffectrapport.

De Startnotitie
De Startnotitie geeft aan, naast een uiteenzetting van de voorgenomen activiteit, welke milieueffecten zullen worden onderzocht. De voorgenomen activiteit is vormgegeven in het Ontwerp Meerland TKA 2000. Daarbij worden de voorgeschiedenis en het beleidsmatige kader voor de verdere ontwikkeling van het park Meerland geschetst. Tenslotte wordt de besluitvormingsprocedure beschreven.

Waar kunt u de Startnotitie inzien?
De Startnotitie kunt u van 15 januari tot en met 11 februari 2004, gedurende de aangegeven openingstijden inzien op de volgende locaties:

de leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor; de informatiebalie van de sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten (4e etage);
het Stadsdeelkantoor Strijp;
het Informatiecentrum Meerhoven.
Adressen en openingstijden zie colofon.

Informatieavond
Om u zo goed mogelijk te informeren over de plannen voor Meerland, de inhoud en de achtergronden van de Startnotitie en de verdere procedure, is een informatieavond georganiseerd. Deze informatieavond wordt gehouden op 28 januari 2004 in de Raadszaal van het Stadhuis, Stadhuisplein 10 te Eindhoven van 19.30 uur tot 21.30 uur.

Schriftelijke reacties
Uw schriftelijke reactie kunt u tot en met 11 februari 2004 sturen naar:
Gemeente Eindhoven
t.a.v. de directeur van de Dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer Postbus 998
5600 AZ Eindhoven

Procedure
De ingediende schriftelijke opmerkingen worden beschikbaar gesteld aan de Commissie voor de milieu-effectrapportage. Mede op basis van de ingediende opmerkingen adviseert genoemde commissie de gemeente Eindhoven over het opstellen van richtlijnen voor de inhoud van het MER. Hierna zal het bevoegd gezag de richtlijnen voor de inhoud van het MER vaststellen.


---

Wet milieubeheer

Meldingen
Ter informatie delen wij mede dat de volgende bedrijven zich hebben gemeld omdat zij zich gaan vestigen of omdat zij wijzigingen aanbrengen:
H. van Kemenade en Zn., Oirschotsedijk 30, opslag- en transportbedrijf;
PSV Honk- en Softbal, Roosten-laan 307c, horeca-, sport- en recreatieinrichting;
Boereboom Stekcultures, Oirschotsedijk 11, glastuinbouw; Bobby Mc Gee Eindhoven B.V., Geldropseweg 8, horecabedrijf; Verfland B.V., Turnhoutlaan 13, opslag- en transportbedrijf; Drogisterij Marianca V.O.F., Ardèchelaan 19, detailhandel en ambachtsbedrijf;
Manders Foto, Verdunplein 7, opslag- en transportbedrijf; Danscentrum Nazar, Turnhout-laan 15-15a, horeca-, sport- en recreatieinrichting;
Friture Heesterakker, Florencelaan ongenummerd, horecabedrijf; Spare Rib Express Eindhoven, Urkhovenseweg 7b, horecabedrijf; Edah, Ardèchelaan 5, detailhandel en ambachtsbedrijf; A.P.K. Dag Eindhoven, Hallenweg 1b, inrichting voor motorvoertuigen; Peels Bouwmij. B.V., Hurksestraat 10, bouw- en houtbedrijf; V.O.F. Vishandel Berkers, Tongelresestraat 270a, detailhandel en ambachtsbedrijf;
Plumbum, Ocir, Du Feu, Kraijenhoffstraat 2a, bouw- en houtbedrijf; Demarol B.V., Eindhovenseweg 37, gereedmelding tankstation; Aavo Taxibedrijf, Urkhovenseweg 5, inrichting voor motorvoertuigen; Cafetaria Tonnaer, Tonnaerstraat 16, horecabedrijf; The Blue Parrot, Stratumseind 28-30, horecabedrijf; Memories, Dommelstraat 36, horecabedrijf;
Van Straten Vastgoed B.V., Smalle Haven ongenummerd, woon- en verblijfsgebouwen;
Dierenspeciaalzaak Biarritz, Biarritzplein 1, detailhandel en ambachtsbedrijf;
Karko Glashandel B.V., Hastelweg 141, opslag- en transportbedrijf; Jasmien, Geldropseweg 60, horecabedrijf;
Casa el Quijote, Geldropseweg tussen 83 en 85, detailhandel en ambachtsbedrijven;
Ebenisterie Marcelissen B.V., Tarasconweg 13, bouw- en houtbedrijf; R.J.M.B. Hermsen, Sint Seerusstraat 5a, horeca-, sport- en recreatieinrichting;
PontMeyer Eindhoven Centrum, Industrieweg 1, bouw- en houtbedrijf; Dn Dielis, Oude Stadsgracht 26, horecabedrijf.
Informatie over de meldingen kunt u elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur krijgen bij de Milieudienst Regio Eindhoven, Keizer Karel V singel 8 te Eindhoven.


---

Kapvergunningen

De directeur van de dienst Algemene en Publiekszaken en, v.w.b. de vergunning verleend in het stadsdeel Woensel-Noord (Dadelstraat 34), de wijkraad Vaartbroek-Heesterakker-Bokt, maken bekend, dat voor het rooien van onderstaande bomen kapvergunning is verleend:

Stadsdeel Stratum
Twee bomen in de tuin van de panden Thijmstraat 30 en 32 i.v.m. lichtreductie, schade en overlast;
een boom in de tuin van het pand Laurierstraat 20 i.v.m. schade. Verzenddatum vergunningen 8 januari 2004.
28 bomen op een perceel op de hoek van de Thomas à Kempislaan en de Van Ennettenstraat i.v.m. te realiseren bebouwing (herplant). Verzenddatum vergunning 9 januari 2004.

Stadsdeel Woensel-Noord
Vijftien bomen in de voor- en achtertuin Kroonstraat 1 t/m 39 i.v.m. herinrichting en renovatie tuinen;
veertien bomen in de voor- en achtertuin Dolphijnstraat 1 t/m 39 i.v.m. herinrichting en renovatie tuinen;
een boom in de achtertuin Marseillelaan 66 i.v.m. lichtreductie en de grootte van de boom in verhouding tot de tuin;
twee bomen in de achtertuin Planetenlaan 29 i.v.m. plaatsen van een schutting;
een boom in de achtertuin Aarschotlaan 34 i.v.m. overlast en de grootte van de boom in verhouding tot de tuin;
een boom ter hoogte van het pand Aanschot 101 i.v.m. schade aan eigendommen en gevaar voor personen-verkeer (i.v.m. de zorgplicht). Verzenddatum vergunningen 6 januari 2004.
een boom (eik) in de voortuin Dadelstraat 34 i.v.m. schade aan eigendommen.
Verzenddatum vergunning 8 januari 2004.

De vergunningen liggen vanaf heden, gedurende zes weken, ter inzage in het Informatiecentrum van het Stadskantoor en aan de balie van het betreffende stadsdeelkantoor, adressen en openingstijden zie colofon. Belanghebbenden kunnen, binnen zes weken na de dag volgend op de verzenddatum van de betreffende vergunning, gemotiveerd bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders of, v.w.b. de vergunning verleend in de Dadelstraat in het stadsdeel Woensel-Noord, de wijkraad Vaartbroek-Heesterakker-Bokt, Postbus 90150, 5600 RB te Eindhoven. Dit bezwaar schorst niet het gebruik van de vergunning. Daarvoor moet de indiener van een bezwaarschrift tevens een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, Postbus 90125, 5200 MA s-Hertogenbosch.

---

Colofon

Dit is een officiële publicatie van het gemeentebestuur van Eindhoven.
De openbare nota's, besluiten, tekeningen e.d, die betrekking hebben op de vermelde onderwerpen, liggen ter lezing in het gemeentelijk Informatiecentrum. In sommige gevallen liggen de stukken ook ter inzage bij een gemeentelijke dienst (zoals vermeld in de desbetreffende rubriek).
Het Informatiecentrum bevindt zich in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. U bent er welkom op maandag van 9.00-19.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 9.00-16.00 uur.
De dienst Algemene en Publiekszaken bevindt zich eveneens in het Stadskantoor. Bij deze dienst bent u welkom op maandag van 9.00-19.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 9.00-16.00 uur.
Ook de afdeling Binnenstadsmanagement (BMT) van de dienst Algemene en Publiekszaken bevindt zich in het Stadskantoor. Deze afdeling is voor publiek geopend op maandag t/m vrijdag van 9.00-16.00 uur, telefonisch van 9.00-16.30 uur.
De diverse sectoren van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer zijn gehuisvest in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1. Deze dienst is voor het publiek geopend op werkdagen van 9.00-16.00 uur.
De Milieudienst Regio Eindhoven is gehuisvest aan de Keizer Karel V Singel 8. U bent er welkom van 9.00-17.00 uur.
De openingstijden van de Stadsdeelkantoren Gestel, Stratum, Strijp, Tongelre, Woensel-Noord en Woensel-Zuid zijn op maandag van 14.00-17.00 uur en op dinsdag t/m vrijdag van 9.00-13.00 uur. Buiten deze tijden is bezoek mogelijk op afspraak: telefonisch zijn zij bereikbaar op maandag van 9.00-13.00 en van 14.00-17.00 uur en op dinsdag t/m vrijdag van 9.00-13.00 en van 14.00-16.00 uur. Het postadres van alle Stadsdeelkantoren is Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven.
Het Stadsdeelkantoor Tongelre is gevestigd aan de Insulindelaan 111, tel. 238 45 00. Het stadsdeel omvat de postcodes 5613 AA en AC t/m AL, 5613 BA t/m KZ, 5613 MA t/m ME, 5631 AA t/m AX, 5631 DA t/m DE, 5631 NA t/m NR, 5641 en 5642.
Het Stadsdeelkantoor Stratum is gevestigd aan de Piuslaan 74a, tel. 238 43 50. Het stadsdeel omvat de postcodes 5611 LA t/m LZ, MJ en MK, NC, NE, NJ t/m NV, NX, PA, PD t/m PX, RA t/m RN, SC t/m SG, SJ t/m SZ, TA t/m VZ, 5613 LA t/m LZ, 5614, 5615 AA t/m CX, EA t/m EM, 5643, 5644 AA t/m RP en SA t/m TZ, 5645, 5646 en 5647.
Het Stadsdeelkantoor Gestel is gevestigd aan het Kastelenplein 168a, tel. 238 49 49. Het stadsdeel omvat de postcodes 5615 DA t/m DC en GA t/m SZ, 5616 CA t/m CS en EB t/m EV, 5644 RS t/m RZ en 5653 t/m 5656. Het Stadsdeelkantoor Strijp is gevestigd aan het Sint Trudoplein 6, tel. 238 47 00. Het stadsdeel omvat de postcodes 5616 AA t/m BZ, 5616 DA t/m DG, 5616 EA, 5616 GA t/m VG, 5651, 5652, 5657 en 5658. Het Stadsdeelkantoor Woensel-Noord is gevestigd aan de Ouverture 85, tel. 238 43 43. Het stadsdeel omvat de postcodes 5624, 5625, 5626 AA t/m JA, 5627, 5628, 5629, 5632 en 5633.
Het Stadsdeelkantoor Woensel-Zuid is gevestigd aan de Kronehoefstraat 19 (ingang: Van Brakelstraat 2), tel. 238 45 45. Het stadsdeel omvat de postcodes 5612 AB t/m AN, 5612 BA t/m LP, 5612 MA t/m WP, 5621, 5622, 5623, 5626 NA en NC, 5631 AZ, 5631 BA t/m CN en 5631 EA t/m LR. De vergunningen en andere zaken, met betrekking tot de hierboven genoemde postcodes, liggen ter inzage c.q. na afspraak ter inzage (bouwvergunningen) gedurende de in de tekst vermelde termijn in het betreffende Stadsdeelkantoor.
Het Informatiecentrum Meerhoven is gevestigd aan Zandkasteel 43. U bent er welkom van dinsdag t/m vrijdag van 14.00-18.00 uur, zaterdag en zondag van 12.00-16.00 uur.

Telefoonnummers:

* Informatiecentrum, Stadskantoor, algemene informatie 238 20 25
* Informatiebalie sector Bouw- en Woningtoezicht 238 64 46
* Tekstbeeld-telefoon voor doven en slechthorenden 238 49 90
* Milieuklachtencentrale voor vragen en klachten over milieuzaken 259 45 00

* Infolijn Stadsdeelkantoren, tevens voor vragen en meldingen over afval 238 60 00

* Afd. Binnenstadsmanagement, algemene informatie 238 25 00
* Stadsdeelkantoor Tongelre, algemene informatie 238 45 00
* Stadsdeelkantoor Stratum, algemene informatie 238 43 50
* Stadsdeelkantoor Gestel, algemene informatie 238 49 49
* Stadsdeelkantoor Strijp, algemene informatie 238 47 00
* Stadsdeelkantoor Woensel-Noord, algemene informatie 238 43 43
* Stadsdeelkantoor Woensel-Zuid, algemene informatie 238 45 45
* Informatiecentrum Meerhoven, algemene informatie 234 80 40


---

Eindhoven, 14 januari 2004