--------------------------------------------------------------------------
              Actis zet in op doorbraak IP-telefonie in 2004              
--------------------------------------------------------------------------

Versterking van verkoopteam, engineering en productontwikkeling Schiphol-Rijk, 14/01/2004

Actis heeft vijf nieuwe medewerkers aangenomen. Naast een versterking van het salesteam met drie personen zijn ook een nieuwe Engineer IP-Telefonie en een senior applicatie-ontwikkelaar aangenomen. Met de nieuwe aanstellingen bereidt Actis zich voor op de doorbraak van IP-telefonie, die in 2004 wordt verwacht.

Het verkoopteam, onder leiding van commercieel directeur Esther Auf dem Brinke, wordt ten eerste versterkt met Senior Account Manager Kees-Jan Stel (39). Voorheen werkzaam bij Axias Customer Management Solutions, zal hij de verantwoordelijkheid voor corporate accounts dragen. Ook gaat Pieter Bas Kranenberg (30) als accountmanager bij Actis aan de slag. Zijn vorige werkgever was Descartes Systems Europe. Hij zal zich richten op het midden- en kleinbedrijf. Beide accountmanagers zullen organisaties adviseren over oplossingen en Managed Services op het gebied van IP-telefonie.

Teus van Dijk (39), afkomstig van HITT, wordt Product Manager IP Telefonie. Hij concentreert zich op het IP-telefonie portfolio van Actis, die bestaat uit de producten van EADS Telecom en Nortel Networks.

Naast versterking van het verkoopteam blijft ook uitbreiding op het gebied van engineers niet uit. Als Engineer IP Telefonie is daarom Jeroen van Slooten (23) aangenomen. Hij was eerder werkzaam bij Dimension Data.

De activiteiten van Actis beperken zich niet tot de verkoop van spraak- en datacommunicatieproducten van leveranciers als EADS Telecom en Nortel Networks. Actis ontwikkelt ook zelf producten. Het team van ontwikkelaars wordt daarom uitgebreid met Senior Applicatie Ontwikkelaar René Zeldenthuis (34) . Voormalig ontwikkelaar bij Diginext, zal René zich bij Actis richten op het ontwikkelen van IP Contact Centers, waarmee callcenters eenvoudig in IP-omgevingen verwerkt kunnen worden.

Algemeen directeur Jan Peter Kalksma: "Nu er steeds meer producten komen waarmee organisaties VoIP stapsgewijs in kunnen voeren, verwachten wij dat ook steeds meer organisaties daar voor zullen kiezen. Want een mix van klassieke telefonie en IP-telefonie levert de meeste organisaties aanzienlijke voordelen op. Wij gaan er dus van uit dat IP-telefonie in 2004 echt door zal breken. En wij zijn er klaar voor. "
--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over Actis:
Actis is sinds 1996 leverancier van kennis en oplossingen op het gebied van tele- en datacommunicatie, met daarin een belangrijke rol voor IP-telefonie. De 30 medewerkers zijn gespecialiseerd in de integratie van spraak - en datacommunicatie en beschikken over uitgebreide ervaring en expertise. Actis heeft een eigen ontwikkelingsafdeling voor maatwerkapplicaties. Actis biedt via een eigen opleidingsinstituut, de Actis Academy, een scala aan trainingen op het gebied van data- en telecommunicatie aan. Belangrijke productpartners van Actis zijn Nortel Networks en EADS Telecom.
Meer informatie:
Actis
Jan Peter Kalksma
T: +31 20 316 21 23
E: jkalksma@actis.nl
Voor journalisten:
NewsEngine PR
Ineke Tiesinga
T: +31 20 567 21 70
E: ineke.tiesinga@newsenginepr.com
Ref.:ABS0004-18E0BA