Imtech / Nieuws
Imtech Persbericht
14 januari 2004
34 miljoen euro orders voor Call Centers Londense Politie en
hoofdkantoor Roche
Gouda - Imtech N.V. (technische dienstverlening in Europa) heeft in
Londen twee grote orders ontvangen ter waarde van in totaal circa
34 miljoen euro. De opdrachten zijn verworven door Meica, de
Engelse technische dienstverlener van Imtech die gespecialiseerd is
in multidisciplinaire technische dienstverlening in onder meer de
markten utiliteit, industrie en infra.
Imtech beschikt sinds de overname van Meica in augustus van 2003
over een sterke positie in de markt van technische dienstverlening
in Engeland. In de regio Zuidoost (groot Londen) behoort Imtech tot
de top vijf spelers op deze markt. De overname door het financieel
krachtige Imtech wordt door de markt als positief ervaren, hetgeen
recent heeft geleid tot de verwerving van twee grote projecten.
In opdracht van de Metropolitan Police Authority en aannemer Wates
Construction verzorgt Imtech de engineering en de volledige
technische inrichting voor twee nieuwe Call Centers in Hendon en
Bow te Londen. De beide Call Centers maken deel uit van het
zogenoemde C31-project, een geavanceerd automatiseringstraject van
de Londense Metropolitan Police. De nieuwe Call Centers zullen
circa 70 procent van alle Londens noodoproepen afhandelen en
coördineren. De laatste jaren is het gebruik van het noodnummer,
mede door toename van het aantal mobiele telefoons, sterk gestegen.
In opdracht van de farmaceutische onderneming Roche (F. Hoffmann-La
Roche & Co) is Imtech verantwoordelijk voor de engineering met
toegevoegde waarde (value engineering) en de complete technologie
(elektrotechniek, werktuigbouw, automatisering) in een nieuw te
bouwen hoofdkantoor in het noorden van Londen. Dit kantoor gaat een
coördinerende rol vervullen bij de verdere versterking van de
marktpositie van deze farmaceut in Engeland.
Imtech NV