Imtech NV

Imtech / Nieuws
Imtech Persbericht

14 januari 2004

34 miljoen euro orders voor Call Centers Londense Politie en hoofdkantoor Roche

Gouda - Imtech N.V. (technische dienstverlening in Europa) heeft in Londen twee grote orders ontvangen ter waarde van in totaal circa 34 miljoen euro. De opdrachten zijn verworven door Meica, de Engelse technische dienstverlener van Imtech die gespecialiseerd is in multidisciplinaire technische dienstverlening in onder meer de markten utiliteit, industrie en infra.

Imtech beschikt sinds de overname van Meica in augustus van 2003 over een sterke positie in de markt van technische dienstverlening in Engeland. In de regio Zuidoost (groot Londen) behoort Imtech tot de top vijf spelers op deze markt. De overname door het financieel krachtige Imtech wordt door de markt als positief ervaren, hetgeen recent heeft geleid tot de verwerving van twee grote projecten.

In opdracht van de Metropolitan Police Authority en aannemer Wates Construction verzorgt Imtech de engineering en de volledige technische inrichting voor twee nieuwe Call Centers in Hendon en Bow te Londen. De beide Call Centers maken deel uit van het zogenoemde C31-project, een geavanceerd automatiseringstraject van de Londense Metropolitan Police. De nieuwe Call Centers zullen circa 70 procent van alle Londens noodoproepen afhandelen en coördineren. De laatste jaren is het gebruik van het noodnummer, mede door toename van het aantal mobiele telefoons, sterk gestegen.

In opdracht van de farmaceutische onderneming Roche (F. Hoffmann-La Roche & Co) is Imtech verantwoordelijk voor de engineering met toegevoegde waarde (value engineering) en de complete technologie (elektrotechniek, werktuigbouw, automatisering) in een nieuw te bouwen hoofdkantoor in het noorden van Londen. Dit kantoor gaat een coördinerende rol vervullen bij de verdere versterking van de marktpositie van deze farmaceut in Engeland.