Tridion introduceert contentmanagement op afdelingsniveau

Betaalbare, schaalbare weboplossingen, snel te implementeren voor business unit

Amsterdam, 15 Januari 2004 - Tridion, leverancier van content management toepassingen, brengt twee nieuwe producten: Tridion Web Content Management en Tridion Intranet Edition. Met deze producten biedt Tridion individuele afdelingen binnen grote ondernemingen de mogelijkheid om het beheer van hun eigen intranet en websites te standaardiseren en centraliseren zonder hiervoor grote investeringen te hoeven doen.

Tridion Web Content Management en Tridion Intranet Edition zijn instap-oplossingen die content management toegankelijk maken voor business units binnen grote ondernemingen en voor projectmanagers die geen behoefte hebben aan een organisatiebreed systeem. De oplossingen bieden een betrouwbare basis voor het beheren van in- en externe webgebaseerde content, met de optie om extra modules toe te voegen naarmate de behoeftes van de organisatie groeien. Een optionele Starter Toolkit garandeert dat het systeem binnen enkele weken geïmplementeerd en actief is.

Tridion Content Management Edition

Tridion Content Management Edition biedt afdelingen een gecentraliseerd beheer van websites en zorgt ervoor dat content één keer wordt gemaakt en vervolgens veelvuldig kan worden hergebruikt. De Blueprinting-functionaliteit zorgt voor een standaard template voor de 'look&feel' van de site. Lokale sites worden hierdoor altijd conform de huisstijl van de onderneming ontwikkeld. Op deze manier kan de verantwoordelijkheid voor het updaten van de sites worden verlegd van de webmaster naar niet-technische gebruikers. Bovendien worden aanpassingen in de standaard template automatisch doorgevoerd in alle gerelateerde sites. Zo wordt het mogelijk om in korte tijd meerdere sites in verschillende markten uit te rollen, terwijl de content zowel actueel blijft als aansluit op het lokale niveau.

Tridion Intranet Edition

De Tridion Intranet Edition oplossing is ontworpen om interne informatie toegankelijker te maken voor werknemers. Het ondersteunt kennisdelen binnen een onderneming, door ervoor te zorgen dat de content op het bedrijfsintranet relevant, actueel, accuraat en toegankelijk is. De out-of-the-box oplossing verbindt medewerkers en groepen over geografische en afdelingsgrenzen, waardoor kennisdeling gemakkelijker wordt.

Bij beide producten is een Starter Toolkit verkrijgbaar, waardoor websites en intranetten in korte tijd ontwikkeld kunnen worden. De toolkit bevat bewezen technieken, succesvol toegepast door het Tridion Professional Services team en partners bij meer dan 200 sites. Hierdoor is er geen gespecialiseerde kennis nodig om een website vanuit niets op te bouwen. De toolkit bevat een pakket schema's, templates, criteria, workflow en front-end functionaliteiten bedoeld om de totale implementatietijd te verminderen.

"De meerderheid van de ondernemingen ziet duidelijk voordelen in een gecentraliseerde, gecontroleerde aanpak van content management door de hele onderneming," zegt Richard McCarthy, product marketing manager bij Tridion. "Tot nu toe bieden content management-leveranciers ofwel kleine producten met weinig functionaliteit of toekomstgerichte, grootschalige implementaties aan, maar geen tussenoplossing. De vraag uit de markt naar aanleiding van dergelijke oplossingen heeft ons ertoe gebracht om een product op instapniveau te ontwikkelen, met de mogelijkheid het uit te breiden als en wanneer dat nodig is."

"Onze nieuwe Web- en Intranet-starterproducten zijn ontworpen om de risico's die bij een groot content management-project komen kijken, te reduceren. De modulaire benadering stelt aparte afdelingen in staat verder te groeien en een toekomstgerichte basis te leggen voor content management tegen marginale kosten. Het feit dat taken zijn geautomatiseerd verlaagt bovendien de noodzaak tot training van eindgebruikers en daarmee dus kosten," voegt McCarthy toe.

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, Akzo Nobel, Carrefour, Deutsche Telekom, Heineken, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever.Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl

Voor meer informatie
Tridion
Nynke Barenholz

020-2010500
nynke.barenholz(at)tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader

0317-410 483
tridion(at)whizpr.nl