Gemeente Bladel


---

Inspraak wijziging beleidsregels Wet voorzieningen gehandicapten

Sinds 1 maart 2003 geldt de "Verordening voorzieningen gehandicapten gemeente Bladel 2003". In deze verordening zijn de voorzieningen opgenomen waarop gehandicapten in de gemeente Bladel aanspraak kunnen maken. De verordening bepaalt dat burgemeester en wethouders nadere regels moeten vaststellen over:

a. de gevallen waarin een voorziening wordt verstrekt,

b. de vorm van de voorziening,

c. de voorwaarden waaronder de voorziening wordt verstrekt,

d. de hoogte van de financiële tegemoetkoming,

e. de eventuele eigen bijdrage.

Met de nieuwe verordening zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd in de eerder geldende regels. Als gevolg hiervan moeten ook de hierboven bedoelde nadere regels, ook wel beleidsregels genoemd, worden aangepast. De aanpassing van de beleidsregels onder d. en e. heeft al eerder plaats gevonden met de vaststelling van het "Besluit financiële tegemoetkomingen en eigen bijdragen voorzieningen gehandicapten". Nu hebben burgemeester en wethouders een ontwerpbesluit vastgesteld waarbij de beleidsregels voor de onderwerpen onder a, b en c. zijn herzien.

Het ontwerpbesluit "Beleidsregels voorzieningen gehandicapten gemeente Bladel" ligt van 19 januari tot 16 februari 2004 ter inzage bij de Centrale Balie in het gemeentehuis te Bladel. Tot 16 februari 2004 kunt u zowel mondeling als schriftelijk uw zienswijze over het besluit kenbaar maken. Mondelinge reacties kunt u kenbaar maken aan de Wvg-consulente van de afdeling Sociale Zaken, tel. 0497-361636. Schriftelijke reacties stuurt u aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 11, 5530 AA te Bladel.

Na verwerking van de inspraakreacties neemt het college een standpunt in. Alle insprekers krijgen bericht over het definitieve besluit.


---