AMD MARKETING COMMUNICATIE

Deskundige vakopticiens lopen vooruit op plannen minister

Afgelopen week ontplooide minister Peijs haar nieuwe plannen voor een veiliger verkeer. Het is de bedoeling dat in 2005 en 2006 een aantal nieuwe maatregelen van kracht worden waardoor het aantal verkeersdoden en -gewonden aanzienlijk verminderd kan worden.

Eén van die maatregelen is een verplichte ogentest voor verkeersdeelnemers boven de 45 jaar.

De deskundige vakopticiens van Nederland lopen ruimschoots op deze voorgestelde maatregel vooruit, want deze week lanceren zij een uitgebreide campagne om alle Nederlanders te wijzen op het belang van goed zien en ze uit te nodigen voor een gratis en geheel vrijblijvende oogtest.

Goed zien is belangrijk, niet alleen in het verkeer. Met de slogan 'goed zien, daar word je altijd beter van' zullen bekende sporters dit jaar alle Nederlanders aansporen hun ogen (weer) eens te laten testen.

Darter Raymond van Barneveld, schaatster Barbara de Loor en tennisser Raemon Sluiter zijn als eersten te zien in een grote campagne die als doel heeft Nederlanders bewust te maken van het belang van goed zien. Zij bewijzen zelf met hun prestaties hoe belangrijk dat is.

De consument kan vanaf nu bij zo'n 400 deelnemende opticiens in heel Nederland terecht voor een gratis oogtest. Wie de moeite neemt om die oogtest te doen wordt daar bovendien voor beloond en kan meedoen aan een leuke prijsvraag waarbij fraaie prijzen te winnen zijn.