Ingezonden persbericht

Ciao AG voert veldwerk uit voor baanbrekende studie

CIAO AG ONDERSTEUNT MTV NETWORKS INT. IN WERELWIJDE BAANBREKENDE STUDIE OVER SEXUEEL GEDRAG



NEW YORK, 20040116 -- In het teken van de 16e wereld AIDS dag, heeft data collection specialist Ciao AG online veldwerk uitgevoerd voor een markt onderzoek in opdracht van MTV Networks International, dat ongekend was in omvang. De "Staying Alive 2003 Global Sexual Behavior Study" heeft meer dan 9.000 personen in 29 landen geïnterviewd op het gebied van hun sexuele gedrag en houding. Voor deze studie zijn wereldwijd meer dan 4.000 online enquêtes ingevuld door Ciao's eigen en partner panels in 21 landen. De resultaten voor de meeste landen waren binnen 5 dagen behaald.


De omvang en snelheid waarmee het veldwerk is uitgevoerd, heeft een nieuwe standaard voor de online data collection industrie gecreeerd: gebruikmakend van de eigen access panels en het Globale Partner Netwerk, was Ciao in staat om online veldwerk te verrichten in landen variërend van India en Polen tot Japan, Mexico en Chili. In het totaal zijn over een korte periode 4.176 personen van 14 tot 34 jaar oud geïnterviewd, door middel van een enquête die beschikbaar was in 11 verschillende talen. De resultaten gaven veelbetekenende trends aan in houdingen en gedrag ten opzichte van HIV/AIDS, inclusief condoom gebruik, stigma en discriminatie, vertrouwen in informatie bronnen en het seksuele verleden van de deelnemers. Daarnaast werden ook resultaten behaald door partner onderzoeks bureau OTX en direct door deelnemers die de enquêtes hebben ingevuld op de MTV websites.

Volgens Maria Rodriguez-Caraballo van MTV: "We zijn zeer tevreden met de efficientie en professionaliteit van Ciao AG gedurende het verloop van deze studie. Omdat het veldwerk tegelijkertijd en parallel is uitgevoerd over de hele wereld, zijn de resultaten pas echt goed te vergelijken en bieden ze betrouwbare inzichten."

Olivier de Gaudemar, Vice President van Client Service bij Ciao AG, bevestigt dat de studie een belangrijke mijlpaal was voor de online data collection sector: "Markt onderzoekers hebben vaak met argusogen naar online data collection gekeken. De 'Staying Alive' studie laat zien dat er een groot, onontgonnen potentieel is voor het gebruik van internet als een methode voor globaal markt onderzoek, zelfs in landen waar de internet penetratie gelimiteerd is."


Over het Bedrijf
Het in München gevestigde Ciao AG is een toonaangevende specialist in het verkrijgen van toegang tot consumenten voor wereldwijde markt onderzoeks doeleinden. Ciao AG is opgericht in 1999 en heeft de reputatie veroverd van leider in de globale ontwikkeling van consumer access diensten en onberispelijke klanten service. Met onmiddelijke toegang tot meer dan 5,5 miljoen consumenten in 32 landen wereldwijd, werkt Ciao AG samen met markt onderzoeks bureaus en marketing professionals om zorg te dragen voor de technische implementatie van onderzoeken en het uitvoeren van het veldwerk noodzakelijk voor deze onderzoeken. Door het bieden van uitstekende toegang tot specifieke consumenten panels voor snel en kosten efficient markt onderzoek, helpt Ciao om betere strategie en marketing beslissingen te nemen. Ciao AG werkt voor veel van 's werelds belangrijkste markt onderzoeks bureaus, globale FMCG bedrijven, reclame bureaus en management consulting bedrijven. Voor dit snel groeiende bedrijf werken momenteel ongeveer 70 professionals in München, Parijs, Madrid, Londen en New York.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:

Ciao France SAS
28, boulevard Poissonnière
75009 Paris
France

Tel: +33 (0)1 55 33 14 20
Fax: +33 (1)1 55 33 14 21
E-mail: france@ciao-france.com




Ingezonden persbericht