Ingezonden persbericht


Persbericht

CIPC levert klanten back-up on demand via TeleCity

~ Internet Service Provider breidt dienstenaanbod uit met TeleCity s flexibele opslagdienst ~

Amsterdam, 19 januari 2004 - TeleCity, één van de grootste onafhankelijke aanbieders van Internet Data Center-diensten in Europa, heeft een overeenkomst gesloten met CIPC voor het leveren van back-up on demand diensten. CIPC integreert de ingekochte ruimte op het back-up en storage platform van TeleCity in haar service portfolio.

TeleCity is één van de eerste Data Centers dat deze dienst levert. CIPC legt zich voornamelijk toe op het aanbod van Internet Access diensten over xDSL. Daarnaast werkt de ISP nauw samen met vaste partners om diensten te leveren die toegevoegde waarde bieden voor het bedrijfsleven. Door de overeenkomst met TeleCity kan CIPC haar klanten nu ook back-up voorzieningen over DSL-verbindingen leveren.

Back-up on demand zorgt voor het veilig stellen van belangrijke files zoals klantenbestanden, operationele documenten en het e-mail archief. Door de lage opstartkosten en maandelijkse kosten per gigabyte is het een ideale oplossing voor het MKB. De klant kan van dag tot dag bepalen hoeveel dataopslag capaciteit nodig is. Deze dienst biedt daardoor maximale flexibiliteit en neemt de MKB er veel werk uit handen.

Jeroen Schlosser, Operations Manager van TeleCity: "De data van de klanten wordt automatisch via het DSL-netwerk van CIPC naar het beveiligde back-up en storage platform van TeleCity verstuurd. De klant hoeft dus niet langer lokaal met een tape een back-up te maken en deze tape aan personeel mee te geven naar een andere locatie. Met de oplossing van CIPC wordt de back-up automatisch op een beveiligd platform gemaakt. De klant bespaart hierdoor tijd en voorkomt het risico dat tapes en dus belangrijke informatie verloren gaat."

Voor het leveren van de dienst wordt gebruik gemaakt van het On Demand storage platform dat door TeleCity, in samenwerking met partner ISIT, is opgesteld in het Data Center van TeleCity. Lokaal wordt door een technicus van ISIT back-upsoftware geïnstalleerd op verschillende servers bij de klant. Alle gewijzigde bestanden worden éénmaal per etmaal gekopieerd naar het storage platform. Ook is het mogelijk meerdere keren per dag snapshots te maken en éénmaal per week een volledige back-up, bijvoorbeeld van belangrijke databases.

(359 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over TeleCity BV
TeleCity is één van de grootste onafhankelijke aanbieders van Internet Data Center-diensten in Europa.

TeleCity biedt haar klanten, waaronder internet service providers, application service providers, telecomaanbieders en grote bedrijven, outsourcing-diensten voor bedrijfskritische apparatuur. Zo biedt TeleCity installatie- en configuratiediensten, netwerktoezicht en -beheer, onderhoud en remote beheer van de apparatuur, engineeringdiensten en volledige web-hostingdiensten.

Het hoofdkantoor van TeleCity is gevestigd in Londen. Daarnaast heeft TeleCity nog acht Europese vestigingen, waaronder twee in Amsterdam. Via deze vestigingen kan TeleCity haar klanten een snelle toegang bieden tot de belangrijkste Europese internet-backbones, zoals LINX (Londen), AMS-IX, (Amsterdam) en MaNAP (Manchester).

TeleCity staat sinds 2000 genoteerd aan de London Stock Exchange (TCY.L.). In het financiële jaar dat liep tot december 2002, behaalde TeleCity een omzet van 23,8 miljoen pond.

Over CIPC BV
CIPC BV is ontstaan uit een voormalig onderdeel van @Home Benelux, @Work genaamd. Deze Business Unit is in 2000 opgericht en leverde als een van de eerste Internet Service Providers ADSL aan het zakenleven.

De afgelopen jaren is CIPC BV uitgegroeid tot een sterke en volwassen organisatie en sinds 15 juli 2003 verzelfstandigd. CIPC legt zich voornamelijk toe op het leveren van Internet Access diensten over xDSL en combineert deze met Hosting omgevingen zoals mail, web en ASP services. CIPC werkt nauw samen met vaste partners om diensten te leveren die toegevoegde waarde leveren voor het bedrijfsleven.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Viviane Brokerhof van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: vivianeb@lewispr.com Web site: http://www.lewispr.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com


---