Ingezonden persbericht
Persbericht
Telecombedrijf Scarlet maximaliseert service met Trinicom
Wilp, 19 januari 2004 - In haar streven naar maximale klanttevredenheid heeft
telecombedrijf Scarlet gekozen voor Trinicom als haar e-service leverancier.
Met de inzet van het interactieve web selfservice en e-mailmanagement systeem
van Trinicom zal Scarlet de afhandeling van klantvragen standaardiseren.
Zodoende worden klanten sneller geholpen via de Scarlet website en per e-mail en
verbetert de telefonische bereikbaarheid. Ook kostenbesparing is een belangrijke
drijvende factor achter het e-service initiatief.
De telecommarkt in de Benelux is een dynamische markt. Scarlet houdt de
ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en vertaalt dit op een heldere en directe
manier terug naar de markt met haar diensten- en productenaanbod. Paul
Gelderloos, directeur van Scarlet: "Wij willen geld, tijd en ergernis besparen waar dat
kan. Op het eerste gezicht lijkt het willen besparen op service haaks te
staan op ons doel van maximale klanttevredenheid. Maar wij zijn erachter gekomen
dat je met het eService Center van Trinicom beide doelen kunt bereiken. We gaan
web selfservice introduceren om klanten die onze website bezoeken daar
professionele ondersteuning te bieden. Ze kunnen op de site zelf het antwoord vinden
op hun vraag. Wij gaan voor maximale tevredenheid van onze klanten en van
onze medewerkers."
Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Met Scarlet hebben we al geruime
tijd contact. Als telecombedrijf weten ze natuurlijk als geen ander hoe
belangrijk een goede bereikbaarheid is. Wanneer het aantal telefoontjes en e-mails voor
een steeds grotere druk op de servicedesk gaat zorgen, gaan bedrijven vaak
serieus nadenken over oplossingen om de service op een hoog niveau te houden en
tegelijkertijd kosten te besparen. Wij adviseren onze klanten om de
klantvragen af te vangen in het kanaal waar de vraag ontstaat. Als iemand op je website
een vraag heeft is het toch niet meer dan normaal dat de vraag daar beantwoord
wordt? Je website is je winkel en je klanten verwachten dat je ze daar
professioneel "te woord" staat. En als een klant een e-mail stuurt of je belt
verwacht hij hetzelfde. De kennisbank van het eService Center, het hart van het
systeem, wordt gebruikt voor de beantwoording van alle vragen uit alle kanalen. De
continue interactie met de klant zorgt voor een up-to-date systeem, waarmee
het klantcontactproces optimaal ondersteund wordt."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail:
info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Kasteel De Lathmer in
Wilp, en specialist op het gebied van internet selfservice, e-mailmanagement en
agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie
en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center. Deze op
internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op
het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de
belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale
kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal
inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het
verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen
van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van
geïntegreerde e-service software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en
buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, BelCompany,
Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie:
www.trinicom.nl.
Over Scarlet
Scarlet is sinds 1992 actief op de Nederlandse telecommarkt. Scarlet bedient
in de Benelux ruim 1,2 miljoen klanten en heeft zo'n 350 werknemers in dienst.
Scarlet biedt de zakelijke en particuliere gebruiker een omvangrijk
dienstenpakket op telecomgebied aan. Dit bestaat uit vaste telefoniediensten (lokaal,
nationaal en internationaal), internetdiensten (provider, breedband-IP, web- en
serverhosting) en een internationale telefoonkaart (Home or Away Calling
Card) en spoedig ook mobiele telefonie.
Ingezonden persbericht