Ingezonden persbericht


Persbericht

Selligent herstructureert activiteiten

SELLIGENT, VAN SOFTWARE-ONTWIKKELAAR TOEN, TOT EUROPEES CRM-PARTNER NU

Amsterdam, 20 Januari 2004 --- Selligent, een Belgisch bedrijf dat is uitgegroeid tot een van de belangrijkste Europese CRM-leveranciers, herstructureert haar activiteiten. Naast de rol van internationaal leverancier van CRM-software, stelt Selligent zich nu ook op als volwaardig CRM-partner met een structuur die het mogelijk maakt het volledige CRM-proces te begeleiden. Selligent is nu in staat bedrijven te ondersteunen bij het ontwikkelen van hun CRM-strategie, de gebruikers wegwijs te maken en een snelle return on investment te realiseren.

Daarnaast is CEO André Lejeune van Selligent onlangs lid geworden van de Raad van Bestuur van de Europese Federatie van Directe en Interactive Marketing (FEDMA). Dit met het doel de toepassing van CRM te stimuleren binnen een sector die al geruime tijd vertrouwd is met het gebruik van databanken voor marketing.

Nieuwe Europese studie wijst uit: wil CRM een toekomst hebben, dan moet het fenomeen zich nu aanpassen* ITC (International Technological Consultants) heeft onlangs een studie uitgevoerd onder 2.000 bedrijven in 7 landen, waaronder Nederland, om na te gaan wat bedrijven momenteel denken over CRM. De uitkomst duidt op een groeiende behoefte aan de mogelijkheid gebruik te maken van een pragmatisch hulpmiddel voor het beheer van klantrelaties. Té vaak in het verleden werden de uitgebreide mogelijkheden van CRM maar ten dele gebruikt. Binnen grote bedrijven hebben te hoge verwachtingspatronen, gevoegd bij een overgewaardeerde rol van de technologie, geleid tot desillusie over de werkzaamheid van CRM. Het goede nieuws is echter dat ondernemingen die CRM gebruiken het beschouwen als een onmisbaar werktuig en zoeken naar een nieuwe manier om om te gaan met problemen uit het verleden. Na een periode van vertraging en twijfel verbeteren de toekomstperspectieven van CRM nu weer. Bijna een kwart van de 2.000 ondervraagde ondernemingen zegt een CRM-systeem te gebruiken, en ruim tien procent van hen verklaart er weldra een te gaan implementeren. Middelgrote bedrijven nemen het grootste deel van deze intentieverklaringen voor hun rekening, namelijk 46%. De studie onthult echter eveneens dat hun kennis van CRM en de voordelen van het gebruik nog nauwelijks ontwikkeld is.

Selligent: een volwaardig CRM-partner
Selligent is zich ten zeerste bewust van het belang van CRM voor bedrijven en wil daarom de CRM-technologie uit de exclusieve IT-sfeer halen en, zoals het hoort, weer positioneren als onmisbaar hulpmiddel voor het doen van zaken. Op die manier moet de oplossing eindelijk binnen het bereik van het management van elk bedrijf komen. Zo brengt Selligent het debat terug tot de essentie van de bedrijfsactiviteiten in plaats van zich uitsluitend bezig te houden met de technische aspecten. Selligent heeft daarom een stappenplan ontwikkeld dat de bedrijven begeleidt van selectie en implementatie tot en met het optimale gebruik van het systeem. De modulaire oplossingen van Selligent zijn snel gebruiksklaar en renderend. De nieuwe methode werd uitgetest in de Duitse vestiging van Selligent die nu reeds meer dan een jaar operationeel is. In een eerste periode worden workshops georganiseerd met gebruikers en beslissingnemers. Tijdens deze workshops wordt de CRM-strategie aangepast aan de bedrijfsdoelstellingen, en wordt een methode uitgewerkt die ertoe leidt dat gebruikers zich al snel vertrouwd voelen met het systeem. Het succes van deze CRM-begeleiding bracht Selligent ertoe het model eveneens voor te leggen aan de andere Europese landen met Selligent-vestigingen. De werkwijze is vooral bestemd voor middelgrote ondernemingen omdat ze een oplossing biedt voor de problematiek rond de technische complexiteit van het product en de inschakeling van dure externe consultants.

Selligent wordt lid van de Raad van Bestuur van de FEDMA om CRM te stimuleren Als logisch uitvloeisel hiervan is André Lejeune, CEO van Selligent, onlangs lid geworden van de Raad van Bestuur van de "European Federation of Direct & Interactive Marketing," de FEDMA. Op deze manier kan Selligent de toepassing van CRM stimuleren binnen een beroepsgroep die al geruime tijd bekend is met het gebruik van databanken voor marketing en gepersonaliseerde communicatie. Specialisten in directe en interactieve marketing beschikken over de kennis die nodig is om het potentieel aan informatie uit CRM-bronnen volledig te benutten. Het FEDMA-lidmaatschap is in lijn met recente signalen van de FEDMA die van CRM een van de prioriteiten heeft gemaakt voor haar beroepsgroep. Deze Europese Federatie stelt het op prijs dat de kennis van Selligent aangewend kan worden voor het ontwikkelen van verschillende projecten gericht op gebruik en de promotie van CRM. Dit in het belang van haar leden en de bedrijven die hun klanten zijn.

Over Selligent
Selligent is een internationale onderneming met doeltreffende oplossingen voor het beheer van klantrelaties (CRM Customer Relationship Management). Het succes van de Selligent-oplossingen bij 800 klanten berust op een solide begeleiding van de klant en op vooruitstrevende webtechnologieën. Deze twee elementen garanderen een snelle terugverdientijd, lage kosten en een hoge acceptatiegraad bij de gebruiker. Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.selligent.com.


* Het rapport wordt u op aanvraag toegezonden.

Contacten :

Gerlinde Houbrechts
Selligent
Marketing Co-ordinator
Tel. +32 (0)71 25 80 85
e-mail: gerlinde.houbrechts@selligent.com
Bert Lubbers
Lubbers & de Jong B.V.
Tel. +31 (0)20 421 05 65
E-mail: bert@l-dj.nl