Gemeente Grave

Burgerjaarverslag 2003 in voorbereiding

In juni 2002 heeft u het eerste burgerjaarverslag van de gemeente ontvangen; dit verslag is een wettelijke verplichting (De gemeentewet april 2002) en wordt jaarlijks uitgebracht. In het burgerjaarverslag blikt de burgemeester terug op het voorbije jaar en legt verantwoording af voor de kwaliteit van de dienstverlening en de manier waarop de burgers betrokken worden bij het bestuur en beleid.

Uw inbreng telt
In het eerste burgerjaarverslag heeft u via een antwoordkaart uw reactie kunnen geven op het verslag. Ruim 50 inwoners hebben van deze mogelijkheid gebruikt gemaakt. De reacties, die wij zeer op prijs stellen, waren heel divers: van uiterst kritisch tot heel enthousiast en lovend. De diversiteit gold zeker ook voor de aard van de reacties: sommigen gebruikten de antwoordkaart om een klacht in te dienen. Die reacties worden als klacht verder behandeld. De opmerkingen over de inhoud worden meegenomen bij de samenstelling van de volgende uitgave; reacties over de leesbaarheid en vormgeving worden betrokken bij de vormgeving van het volgende jaarververlag.

Wilt u uw reactie kwijt over de gemeentelijke dienstverlening of over de betrokkenheid van de inwoners bij bestuur en beleid? Wacht dan niet tot het volgende jaarverslag uitkomt. Maar schrijf naar Stadhuis Grave, Burgerjaarverslag, Postbus 7, 5360 AA Grave of mail naar info@grave.nl.