( BW)(JOHN-DEWAR-AND-SONS-LTD.) DEWAR'S 12 en Sean Connery: beter met
de jaren. Internationaal gelauwerd acteur prijst DEWAR'S Special
Reserve aan in een op beperkte markten gerichte publiciteitscampagne

    Redacties ontspanning / business

    GLASGOW, Schotland--(BUSINESS WIRE)--21 januari 2004--John Dewar
and Sons Ltd. kondigde vandaag de lancering aan van een nieuwe
publiciteitscampagne voor hun DEWAR'S SPECIAL RESERVE 12 YEAR OLD
SCOTCH met Sir Jean Connery in de hoofdrol. De campagne brengt DEWAR'S
12 in een beperkt aantal internationale markten onder de aandacht. De
gemeenschappelijke eigenschap van het merk en de acteur wordt daarbij
uitgespeeld: "er zijn er die ouder worden, er zijn er die rijper
worden".

    Deze DEWAR'S 12-campagne met Connery komt op tv, in de geschreven
pers, en in de filmzalen. Zij moet consumenten in Libanon,
Griekenland, Mexico, Venezuela, Rusland, Thailand, Porto Rico en de
Dominicaanse Republiek de weg wijzen naar dit exclusieve merk van hoge
kwaliteit. De spot voor televisie en film duurt 45 seconden en is
Engels gesproken met ondertitels.

    "Het stemt Dewar's zeer tevreden om met Sir Sean Connery
geassocieerd te worden", zegde Neil Boyd, Global Brand Director van
John Dewar and Sons. "Hij behoudt zijn onafhankelijke persoonlijkheid,
is uitgegroeid tot een van de meest bewonderde mensen in de wereld en
gaat natuurlijk prat op zijn Schotse roots."

    DEWAR'S 12, ook een Schots product, is een limited edition, unieke
melange van 12 jaar oude single malt en grain whiskies. Pas na 12
jaar, en wanneer hij oordeelt dat zij beiden voldoende gerijpt zijn,
mengt de Master Blender beide whiskies samen. Hij voegt een als
"marrying" bekende extra fase toe, waarbij hij de melange weer een
zekere tijd naar het vat en de stapelplaatsen verwijst alvorens ze op
flessen getrokken worden. Het resultaat is robuust en rijp, perfect
uitgebalanceerd en met een unieke smaak. Een ongelooflijk zachte
Scotch Whisky die zijn gelijke niet kent. DEWAR'S 12 wordt niet op de
markt gebracht voor de Master Blender hem daartoe klaar verklaart.

    Deze fijne whisky wordt ter plaatse gebotteld en genummerd, in
beperkte hoeveelheden.

    De publiciteitscampagne werd ontwikkeld en geproduced door Dayax,
een in Barcelona gevestigd reclamebureau.

    Meer dan 155 jaar al gelden de bijdragen van John en Tommy Dewar
tot de productie van Schotse whisky en de wijze van promotie en
marketing als een voorbeeld van ondernemersgeest die DEWAR'S(R) 12 en
DEWAR'S WHITE LABEL(R) gepositioneerd hebben als twee van de fijnste
en meest begeerde gerijpte whisky's op de markt. Sinds zijn eerste
prijs op de International Exhibition of Industry, Science and Art in
Edinburg in 1886, werd DEWAR'S WHITE LABEL bekroond met meer dan 60
medailles voor de kwaliteit van zijn mengeling - meer dan wie ook van
zijn concurrenten. In september 2001 werd DEWAR'S 12 uitgeroepen tot
"Best Blended Scotch" in de San Francisco World Spirits Competition.

    www.dewars.com

    --30--JM/ph*

    CONTACT: John Dewar and Sons Ltd., Glasgow
             Neil Boyd, 44-1932-826-400
              of
             Kim Derwinski, 202-835-9499
              of
             Pat Neal, 305-446-9050