Endemol Entertainment

Hilversum, 21 januari 2004

Golf van Endemol formats overspoelt de VS

Het recente succes van Endemol USA's 'Extreme Makeover: Home edition', maakt een stroom van nieuwe Endemol-programma's op de Amerikaanse televisie los.

Netwerk ABC heeft voor 'Extreme Makeover: Home edition' haar bestelling uitgebreid van zes naar twaalf afleveringen. De startspecial trok 12 miljoen kijkers, waardoor het de best bekeken nieuwe unscripted serie in 2003 werd. In de show hebben een team van ontwerpers, 100 werklieden en buren slechts zeven dagen de tijd om een huis van binnen en buiten volledig te restaureren. Het programma gaat 15 februari van start en zal eens in de week op prime time uitgezonden worden.

Hit-format Deal or No Deal (Miljoenenjacht) is onlangs verkocht aan ABC en zal vanaf maart uitgezonden worden. Van de Amerikaanse versie worden net zulke goede resultaten verwacht als van de Nederlandse en Argentijnse. Meer recent zijn de goede scores in Italië en Frankrijk met marktaandelen van respectievelijk boven de 40% en 30%.

Op kabelnetwerk FX gaat Todd TV eind deze maand van start. Het is de Endemol USA versie van Masterplan, dat in Portugal een monsterhit was. In deze zeven weken lopende realityserie wordt een deelnemer 24 uur per dag gevolgd, waarbij het Amerikaanse publiek interactief participeert en beslist wat er in het leven van de deelnemer moet veranderen.


______________


Endemol Entertainment