SNT GROUP N.V.

IBM besteedt eerstelijns technische helpdesk uit aan SNT

Zoetermeer 21 januari 2004. IBM en SNT zijn overeengekomen dat de eerstelijns technische helpdesk van IBM Integrated Technology Services (ITS) vanaf 1 januari 2004 gefaseerd wordt uitbesteed aan SNT. De overeenkomst heeft een looptijd van maximaal 4 jaar en loopt qua waarde op tot circa 8 Mio euro. Conform de overeenkomst gaat SNT voor IBM ITS de telefonische opvang en afhandeling van technische helpdesk contacten verzorgen.

Simon de Koning, directeur IBM ITS: 'Het leveren van passende service aan onze gebruikers is enorm belangrijk in onze business. De kwaliteit van de klantenservice is bepalend voor je onderscheidend vermogen. Het onderhouden en managen van klantcontacten is een vak apart geworden. Om die reden hebben we besloten dit gedeeltelijk uit te besteden aan een expert. SNT biedt ons de kennis, ervaring en de juiste middelen'.

SNT heeft de afgelopen jaren een toename waargenomen in de outsourcing van helpdeskactiviteiten. Klanttevredenheid en klantloyaliteit worden steeds nadrukkelijker bepaald door de bereikbaarheid en het reactievermogen van bedrijven en instellingen. Klanten hebben de keuze uit diverse communicatiekanalen waarmee zij bedrijven op elk gewenst tijdstip en vanaf elke lokatie kunnen bereiken. Internet, email en mobiele telefonie spelen hierin een belangrijke rol. SNT is gespecialiseerd in het aanbieden van multichannel oplossingen, oftewel het managen en integreren van klantcontacten via alle mogelijke kanalen. Daartoe levert SNT ook de benodigde infrastructurele voorzieningen en applicaties, zoals 800/0900 nummers, routeringen en Interactieve Voice Response Systemen. Inmiddels beheert SNT de helpdesks van diverse A- merken.

SNT participeert in de ontwikkeling van Customer Relationship Management concepten voor opdrachtgevers door bedrijven bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame klantrelaties op te bouwen. SNT verleent vanuit Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten. SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT België en SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert onderzoeksbureau Interview-NSS onder eigen naam. In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent-SNT. VITALICOM is SNT's partner in Frankrijk.

Einde bericht (