InnoConcepts

Capelle aan den IJssel, 21 januari 2004

Technologiedoorbraak InnoConcepts


---

InnoConcepts' dochteronderneming I-Pac Technologies realiseert een vergaande technologiedoorbraak die in potentie groter is dan de omvang van haar bestaande activiteiten.

I-Pac Technologies houdt zich bezig met de ontwikkeling en marketing van concepten, systemen en technologieën voor de verpakkingsindustrie. Een innovatieve door I-Pac ontwikkelde productietechnologie voor kunststofverpakkingen maakt het mogelijk deze producten efficiënter te produceren. Deze productietechnologie maakt een kostendaling van minimaal 10% mogelijk. De technologie wordt door I-Pac reeds toegepast in de productieomgeving voor haar assortiment van multimediaverpakkingen.

Naar het zich laat aanzien kan, ten gevolge van de gerealiseerde doorbraak, deze gepatenteerde technologie thans dezelfde kostenvoordelen realiseren in naar schatting zo'n 25% van de gehele kunststofverpakkingsindustrie, hetgeen een markt van tientallen miljarden euro's betreft. Hierbij kan gedacht worden aan allerlei consumentenverpakkingen in onder meer de voedsel- en cosmetica-industrie alsook aan diverse industriële verpakkingen. Ook stelt de technologie de industrie in staat verpakkingen van kunststof te maken, die tot nu toe uit economisch perspectief slechts uit andere basismaterialen, zoals karton, konden worden vervaardigd.

I-Pac zal de komende maanden in overleg treden met een aantal strategische partijen uit de kunststofverwerkende industrie om allianties en andere strategische opties te onderzoeken ten behoeve van de wereldwijde exploitatie van deze innovatie. Het management kan in afwachting daarvan nog geen uitspraken doen omtrent de mogelijke gevolgen voor de toekomstige winstgevendheid van I-Pac, doch beschouwt de doorbraak in potentie groter dan haar bestaande business.

Profiel InnoConcepts

InnoConcepts is een marketingorganisatie die mondiaal een brug slaat tussen innovaties en de markt. InnoConcepts onderscheidt zich hiermee van financiële partijen, die vaak alleen kapitaal verstrekken, en commerciële partijen, die meestal onvoldoende infrastructuur bezitten om ruimte te geven aan innovaties. De ruime ervaring in de marketing van innovatieve producten en technologieën, de financiële slagkracht alsmede het uitgebreide netwerk geven InnoConcepts een aanzienlijk voordeel bij het realiseren van succesvolle marktintroducties.

InnoConcepts heeft vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Engeland, de Verenigde Staten, Canada en Hong Kong. In Azië heeft zij verder diverse partnerships met lokale partijen. Distributie en licensering van haar producten en technologieën vindt plaats naar meer dan 25 landen.



InnoConcepts