Ministerie van Buitenlandse Zaken

Europa-campagne in maart van start

"Europa. Best Belangrijk." Met deze slagzin start het ministerie van Buitenlandse Zaken in maart een meerjarige campagne om de Nederlandse burger bewust te maken van het belang van de Europese Unie (EU). Het betreft een Rijksbrede publiekscampagne. De campagne sluit aan bij de activiteiten van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ter bevordering van de opkomst bij de Europese verkiezingen in juni 2004.Tevens haakt de campagne aan bij de toetreding van de nieuwe lidstaten tot de EU (1 mei a.s.) en het Nederlands Voorzitterschap van de EU in de tweede helft van dit jaar.

De campagne zal zich in het bijzonder richten op de populaire media om op deze manier het brede publiek te bereiken.

Op basis van een aanbestedingsprocedure is de opdracht voor de uitvoering van de campagne verstrekt aan het bureau 'Elias Communicatie' uit Den Haag. Dit bureau is hiervoor een samenwerking aangegaan met het reclamebureau Bollockski, de internetspecialist Fullmoon (beiden uit Amsterdam) en het Haagse strategiebureau BaruchSCPA.

De campagne loopt van maart 2004 tot eind 2006.

In 2004 is met de totale campagne ruim twee miljoen euro en in de opvolgende jaren elk ca. ¤ 1,2 miljoen gemoeid.

Noot voor de redactie,