Multikabel


Kabelmaatschappijen lanceren gezamenlijke landelijke campagne

23 januari 2004

De gezamenlijke kabelmaatschappijen in Nederland starten vandaag een landelijke marketingcampagne om kabel te positioneren als de beste consumentenoptie voor televisie, telefoon en internet. De afzenders van de campagne zijn UPC/chello, Casema, Multikabel, Kabelfoon en Essent. Het is de eerste keer dat deze regionaal actieve ondernemingen de marketing handen inéén slaan om samen een vuist te maken voor de toekomst van de kabel.

De campagne die onder andere bestaat uit meerdere televisiecommercials en printuitingen heeft als doel de consument erop te attenderen dat zijn vertrouwde televisiekabel tot veel meer in staat is dan men nu vermoedt. De campagnethematiek luidt daarom: Haal alles uit de kabel!

De campagne zet de kabel duidelijk op de kaart. De Nederlandse kabelaars zijn tenslotte marktleider en innovatieve pioniers op het gebied van televisie en always on internet, breedband internet voor klanten die de hele dag on line willen zijn. Op dit ogenblik maken bijna 1 miljoen consumenten gebruik van hun kabel om te internetten. De kabelaars verwachten dat dit aantal in 2004 fors zal toenemen

In de eerste televisiecommercial zien we hoe een familie van mollen gebruik maakt van de kabel om te internetten, televisie te kijken en te bellen. Zij laten daarmee zien dat zij al weten hoe je alles uit de kabel haalt.

Door de deelnemende kabelbedrijven wordt de campagne vervolgens doorgezet met een uniek aanbod voor internet via de kabel: eerst proberen, dan pas kopen. De consument weet dus waar hij aan toe is bij de kabel.

De afgelopen jaren hebben de kabelbedrijven hard gewerkt aan het moderniseren van de kabel, zodat de kabel klaar is voor de toekomst met al zijn mogelijkheden. De kabelnetwerken hebben de afgelopen jaren een slag gemaakt richting glasvezel; de kabelverbinding tot aan de eindgebruiker loopt inmiddels tot in de woonwijken via glasvezel. Nederland heeft daarmee een koppositie in de Europese breedbandranglijsten en deze voorsprong leidt niet alleen tot meer productiviteit in sectoren als bedrijfsleven, onderwijs en zorg, maar ook tot een uitstekende concurrentiepositie voor Nederland.

De gezamenlijke marketingcampagne past ook in de samenwerking die binnen de branche organisatie VECAI heeft geresulteerd in de vorming van het Platform Nederland Breed, dat zich inzet voor de stimulering van het maatschappelijk gebruik van breedband.