Ingezonden persbericht


Schoep & Van der Toorn ontwikkelt nieuwe visuele identiteit HSL-Zuid

'Van stadshart naar stadshart'

Amsterdam, 23 januari 2004 - Voor de Hogesnelheidslijn-Zuid (HSL-Zuid) heeft Schoep & Van der Toorn een nieuwe positionering uitgewerkt, waarbij een visuele identiteit is ontwikkeld. Deze positionering van het HSL-Zuid-project, voor het Ministerie van Verkeer en Waterstaat/Directie HSL-Zuid, heeft als doelstelling de toekomstige voordelen van de hogesnelheidslijn te communiceren. De Randstad wordt beter bereikbaar voor reizigers, de HSL-Zuid maakt Nederland ook aantrekkelijker als vestigingsklimaat voor internationale bedrijven. Vanaf begin februari wordt gestart met de verspreiding van een publieksbrochure. Dit eerste middel in de nieuwe identiteit zal via diverse algemene publieksgelegenheden, zoals gemeentehuizen, bibliotheken en bezoekerscentra worden verspreid.

De brochure 'Reizen doe je ZO!' is de eerste uiting die de toekomstige treinverbinding moet positioneren. Met de tweede uiting, de corporate website van HSL-Zuid, willen Directie HSL-Zuid en Schoep & Van der Toorn samenhang aanbrengen tussen de verschillende communicatiemiddelen. Dit versterkt de ingezette koers voor realisatie van de nieuwe positionering.

Om de gekozen propositie relevant te maken, is gekozen voor de titel 'Reizen doe je ZO!' Hiermee wordt een serieuze boodschap aan de belevingswereld van de toekomstige reiziger gekoppeld. In 2007 krijgt Nederland met de HSL-Zuid een snelle, veilige en comfortabele aansluiting op het Europese net van hogesnelheidslijnen. Daar tegenover staat dat we met deze corporate brochure 'emotie' koppelen aan reizen. Aan de hand van het visuele beeld van tassen leest de reiziger over de toekomstige voordelen van HSL-Zuid. Aansprekende iconen visualiseren de kernboodschappen. Het icoon 'hart' visualiseert het bijzondere van de HSL-Zuid, namelijk dat de lijn loopt van stadshart naar stadshart.

Een impressie van de brochure 'Reizen doe je ZO!' kunt u zien op http://www.svdt.nl/svdt/brochure/hsl.jpg

NB: Foto's van de brochure kunt u in hoge resolutie opvragen bij Maurits Blok of Michelle Knight, tel 020 487 40 00.

Over Schoep & Van der Toorn
Schoep & Van der Toorn voegt als creatief marketing en communicatieadviesbureau voor opdrachtgevers effectieve waarde toe op het snijvlak van markt, omgeving en organisatie. We doen dit door op onconventionele wijze verbanden te leggen, consequenties te overzien en betekenisvolle oplossingen te ontwikkelen. Door deze aanpak zijn we in staat - volstrekt middelenvrij - inspirerende concepten te bedenken en verrassend werk te maken.

Als full-servicebureau kunnen we die belofte waarmaken, omdat we alle belangrijke disciplines onder een dak hebben; corporate communicatie, branding en marketing. maar ook interactieve communicatie, public relations en onderzoek.

Wij doen dit voor Aedes, ABN AMRO, Amsterdam Rai, Boertien Groep, CenE Bankiers, Connexxion, Corus Colors, Freeler, Funda, Gemeente Amsterdam, Gemeente Haarlemmermeer, Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling, HSL-Zuid, IBM, ING bank, Iomega, KPMG, KPN Telecom, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Economische Zaken, Ministerie van Justitie, Noord/Zuidlijn, Novell, Novem, Orange, Palm, Philips, Projectbureau IJburg en de Rijksdienst voor het Wegverkeer.

Voor meer informati:

Maurits Blok of Michelle Knight
Telefoon: 020 487 40 00