VWA

VWA installeert denktank risicocommunicatie


Op 20 januari installeerde Johan de Leeuw, Directeur-Generaal van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA), de Denktank Risicocommunicatie. Risicocommunicatie is één van de drie kerntaken van de VWA. Het is een complex thema, dat deels nog in de kinderschoenen staat. De Denktank fungeert als klankbord, geeft adviezen en kan indien wenselijk communicatievoornemens van de VWA toetsen. De Denktank wordt ondersteund door de Directeur Communicatie en Voorlichting van de VWA, Irene van Geest-Jacobs.

De deelnemers aan de Denktank zijn afkomstig uit de wetenschap, het bedrijfsleven, de media en de maatschappelijke organisaties. Zij hebben kennis van risicoperceptie, risicocommunicatie en consumentengedrag, daarmee heeft een goede mix van wetenschappelijke kennis en praktijkervaring. Zo draagt de Denktank bij aan een gedegen ontwikkeling van de risicocommunicatie bij de VWA.

De Denktank bestaat uit:

- Greet Prins (voorzitter) Directeur Communicatie van UWV

- Betteke van Ruler Hoogleraar Communicatie en Organisatie Universiteit
van Amsterdam

- Lynn Frewer Hoogleraar Voedselveiligheid en Consumentengedrag Wageningen Universiteit en Researchcentrum

- Joop van der Pligt Hoogleraar Experimentele Sociale Psychologie Universiteit van Amsterdam

- Willem Schoonen Eindredacteur bijlage De Verdieping van Trouw

- DickToet Senior Regulatory Advisor External Affairs Food Unilever

- Dick Westendorp Voormalig Algemeen Directeur Consumentenbond
- Fred Woudenberg Hoofd sector Algemene Gezondheidszorg GGD Rotterdam