Gemeente Den Helder

22-01-2004 Vergaderingen week 5
Maandag 26 januari: commissie Stedelijke Ontwikkeling.

Dinsdag 27 januari: commissie Bestuur, Middelen, Openbare orde en Veiligheid.

Woensdag 28 januari: commissie Maatschappelijk Welzijn Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Cliëntenparticipatie WWB/SUWI; Steunpunt Uitkeringgerechtigden.
- Financieel en inhoudelijk Jaarverslag 2002 van de sector verslavingszorg van Stichting Triton.

- Brief van het Gewest Kop van Noord-Holland van 22 december 2003 over het Gemini Ziekenhuis.

- Operatie Achtertuin: over het project begeleid wonen in de Hulkstraat.

- Brief van de voorzitter van de Adviesraad Ouderenbeleid van 16 december 2003 met het verzoek om duidelijkheid rondom huisvesting voor ouderen.

- Brief van stichting De Voorpost (fonds voor sociale vakanties) van 11 december 2003 over het voortzetten van een Weekje weg in samenwerking met gemeenten.

- Brief van de stichting wijkbelangen, stichting OOK en de katholieke bond voor ouderen van 2 januari 2004 over ontwikkelingen in Nieuw Den Helder-Centrum.

- Multicultureel Centrum.

- Bon Bini.

- Rapport IWI.

- Foyer Jonge Antilliaanse Nieuwkomers.

- Wvg vervoer.

Donderdag 29 januari: commissie Educatie, Sport en Cultuur Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Presentatie Chimer project.

- Subsidieregeling nota Kinder- en peuteropvang.
- Noden in de sport.

- Vragen van mevrouw W.G.M.E. Turnhout- v.d. Bosch over breedtesportproject Samenspel.

- Herschikking van de velden van F.C. Den Helder in verband met de aanleg van een milieugebied.

- Pompstation.

- School 7.

- Cultuurnota.

- Voorstel in te stemmen met de nieuwe redactie van beleidspunt drie uit de beleidsnotitie Peuter-en kinderopvang van juni 2003.
- Uitvoering Nota Dakplan.

- Peuterspeelzaal Plus in de Visbuurt.

- De Nollen.

- Voortzetting Kaap Helder.

- Atelierruimte in de zeilmakerij op de Oude Rijkswerf Willemsoord. Ideeën voor een tentoonstellingsruimte in de stad.
- Inventarisatie van kunstwerken in de stad en de staat van onderhoud hiervan.

U kunt bij de vergaderingen inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere vergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken (tel. 671806). Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u eveneens contact opnemen met de griffie (tel. 671806).