Ingezonden persbericht
European Computer Telecoms (ECT) breidt sales en service center in Den Haag uit
Den Haag, 26 januari 2004 - Na een forse groei te hebben doorgemaakt in 2003
maakt European Computer Telecoms (ECT) vandaag bekend haar Sales en Service
Center voor Noord-Europa uit te breiden. Drie nieuwe sales managers, Dick
Berlijn afkomstig uit Nederland, Mikko Rättäri uit Finland en Elin Wallberg
uit Zweden, versterken ECT's succesvolle bedrijfsactiviteiten in Scandinavië
en de Benelux. ECT heeft ook twee nieuwe engineers aangesteld, Johan
Montonen uit Zweden en Igal Reznik uit Rusland zullen onder leiding van
service director Serge Blumer technische ondersteuning gaan bieden. Met deze
nieuwe aanwinsten bestaat het ECT's Service Center voor Noord-Europa uit een
internationale groep van telecom experts onder leiding van managing director
Reinier Meuwissen. In het eerste kwartaal van 2004 zal het nieuwe team road
shows uitvoeren en workshops organiseren voor bedrijven in de telecom
industrie in de Benelux, Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden.
De ECT Groep behaalde in 2003 met name in Noord Europa een recordomzet, de
verkopen lieten een stijging zien van 3 miljoen euro.
Dick Berlijn, afgestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen met een Master
of Science in Bedrijfskunde, woonde meer dan twee jaar in Zweden en voerde
ook zijn afstudeeronderzoek aldaar uit. Als teamleider in telemarketing- en
promotie campagnes heeft hij ervaring opgedaan met verkoopactiviteiten.
Naast Engels en Nederlands spreekt Berlijn ook vloeiend Zweeds.
De Fin Mikko Rättäri studeerde aan Suffolk University in Boston en behaalde
zijn Master of Science in International Economics in 2002. Hierna was hij
binnen GE Plastics in Nederland verantwoordelijk voor de Scandinavische
klanten, waaronder Nokia.
In de persoon van Elin Wallberg krijgt de groep er een persoon bij met
uitgebreide ervaring in project management. Wallberg behaalde haar Master of
Science in Business Administration and Economics aan de Universiteit van
Stockholm en deed haar afstudeeronderzoek naar Value-Added Services binnen
TeliaSonera Mobile.
Managing director van het ECT Sales en Service Center voor Noord-Europa
Reinier Meuwissen is verheugd met zijn uitgebreide sales team: "Ik ben erg
blij deze jonge talenten toe te kunnen voegen aan ons team. We kijken ernaar
uit om onze klanten en partners te helpen hun aanbod te verbeteren met
nieuwe en vooral winstgevende value-added services."
Over de European Computer Telecoms Groep
De European Computer Telecoms Groep (ECT) is in 1998 opgericht in München,
Duitsland, niet lang nadat de Duitse telecommunicatiemarkt werd
geliberaliseerd. Vandaag de dag bestaat de ECT Groep uit het moederbedrijf
ECT AG, European Computer Telecoms Ltd. in Londen en de ECT Vertriebs- und
Servicegesellschaft mbH in München. Daarnaast bevinden zich ook ECT Sales en
Service Centres in Parijs, Straatsburg, Den Haag en Wenen. ECT heeft ook een
samenwerkingsverband met Interactive Technologies Holdings Limited in Hong
Kong en heeft salesmanagers en service engineers in Hong Kong, Peking,
Sjanghai, Taipei, Singapore, Kuala Lumpur en Manilla.
ECT levert zeer winstgevende value-added services via software applicaties
op haar eigen lijn van open platforms voor public switching, service nodes,
intelligent networks, intelligent peripherals en next-generation networks
gebaseerd op het Internet Protocol (IP). Onder de klanten van ECT bevinden
zich oud monopolisten zoals BT en Deutsche Telekom, grote mobile carriers
zoals Hutchison, grote alternatieve carriers zoals Tele2, Completel en
Versatel, Internet service providers, zoals United Internet AG, maar ook de
grote leveranciers van prepaid telefoonkaarten, zoals Alpha Telecom, the
Calling Card Company Ltd., Kertel en Mox Telecom. In de recent
geliberaliseerde markt in Oost-Europa levert ECT ook kostenefficiënte public
switches die weinig onderhoud behoeven met interconnectie tot het PSTN. In
Tsjechië heeft ECT bijvoorbeeld zo goed als alle alternatieve carriers,
inclusief PragoNet, dochterbedrijf van Deutsche Telekom Groep, voorzien van
hun technologie.
ECT heeft een groot aantal value-added services ontwikkelt, zoals
nummerportabiliteit, free-phone en premium-line service numbers, ringback
tone service, teleconferencing services, personal-number services, virtual
call centres en prepaid services. Met regelmaat worden nieuwe
service-applicaties ontwikkeld, welke allemaal te gebruiken zijn op zowel de
ECT AutoCarrierâ als de INtellECTâ platforms. De AutoCarrierâ is een class 4
softswitch die gebruikt kan worden voor zowel interconnectie met het
publieke net, als voor intelligente value-added services. Via het INtellECTâ
Service Control Point realiseert ECT intelligente netwerken met het
Intelligent Network Application Protocol (INAP) CS1 and CS2.
Surf voor meer informatie naar de website van ECT:
http://www.ect-telecoms.nl/.