Ingezonden persbericht


European Computer Telecoms (ECT) breidt sales en service center in Den Haag uit

Den Haag, 26 januari 2004 - Na een forse groei te hebben doorgemaakt in 2003 maakt European Computer Telecoms (ECT) vandaag bekend haar Sales en Service Center voor Noord-Europa uit te breiden. Drie nieuwe sales managers, Dick Berlijn afkomstig uit Nederland, Mikko Rättäri uit Finland en Elin Wallberg uit Zweden, versterken ECT's succesvolle bedrijfsactiviteiten in Scandinavië en de Benelux. ECT heeft ook twee nieuwe engineers aangesteld, Johan Montonen uit Zweden en Igal Reznik uit Rusland zullen onder leiding van service director Serge Blumer technische ondersteuning gaan bieden. Met deze nieuwe aanwinsten bestaat het ECT's Service Center voor Noord-Europa uit een internationale groep van telecom experts onder leiding van managing director Reinier Meuwissen. In het eerste kwartaal van 2004 zal het nieuwe team road shows uitvoeren en workshops organiseren voor bedrijven in de telecom industrie in de Benelux, Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. De ECT Groep behaalde in 2003 met name in Noord Europa een recordomzet, de verkopen lieten een stijging zien van 3 miljoen euro.

Dick Berlijn, afgestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen met een Master of Science in Bedrijfskunde, woonde meer dan twee jaar in Zweden en voerde ook zijn afstudeeronderzoek aldaar uit. Als teamleider in telemarketing- en promotie campagnes heeft hij ervaring opgedaan met verkoopactiviteiten. Naast Engels en Nederlands spreekt Berlijn ook vloeiend Zweeds.

De Fin Mikko Rättäri studeerde aan Suffolk University in Boston en behaalde zijn Master of Science in International Economics in 2002. Hierna was hij binnen GE Plastics in Nederland verantwoordelijk voor de Scandinavische klanten, waaronder Nokia.

In de persoon van Elin Wallberg krijgt de groep er een persoon bij met uitgebreide ervaring in project management. Wallberg behaalde haar Master of Science in Business Administration and Economics aan de Universiteit van Stockholm en deed haar afstudeeronderzoek naar Value-Added Services binnen TeliaSonera Mobile.

Managing director van het ECT Sales en Service Center voor Noord-Europa Reinier Meuwissen is verheugd met zijn uitgebreide sales team: "Ik ben erg blij deze jonge talenten toe te kunnen voegen aan ons team. We kijken ernaar uit om onze klanten en partners te helpen hun aanbod te verbeteren met nieuwe en vooral winstgevende value-added services."

Over de European Computer Telecoms Groep
De European Computer Telecoms Groep (ECT) is in 1998 opgericht in München, Duitsland, niet lang nadat de Duitse telecommunicatiemarkt werd geliberaliseerd. Vandaag de dag bestaat de ECT Groep uit het moederbedrijf ECT AG, European Computer Telecoms Ltd. in Londen en de ECT Vertriebs- und Servicegesellschaft mbH in München. Daarnaast bevinden zich ook ECT Sales en Service Centres in Parijs, Straatsburg, Den Haag en Wenen. ECT heeft ook een samenwerkingsverband met Interactive Technologies Holdings Limited in Hong Kong en heeft salesmanagers en service engineers in Hong Kong, Peking, Sjanghai, Taipei, Singapore, Kuala Lumpur en Manilla.

ECT levert zeer winstgevende value-added services via software applicaties op haar eigen lijn van open platforms voor public switching, service nodes, intelligent networks, intelligent peripherals en next-generation networks gebaseerd op het Internet Protocol (IP). Onder de klanten van ECT bevinden zich oud monopolisten zoals BT en Deutsche Telekom, grote mobile carriers zoals Hutchison, grote alternatieve carriers zoals Tele2, Completel en Versatel, Internet service providers, zoals United Internet AG, maar ook de grote leveranciers van prepaid telefoonkaarten, zoals Alpha Telecom, the Calling Card Company Ltd., Kertel en Mox Telecom. In de recent geliberaliseerde markt in Oost-Europa levert ECT ook kostenefficiënte public switches die weinig onderhoud behoeven met interconnectie tot het PSTN. In Tsjechië heeft ECT bijvoorbeeld zo goed als alle alternatieve carriers, inclusief PragoNet, dochterbedrijf van Deutsche Telekom Groep, voorzien van hun technologie.

ECT heeft een groot aantal value-added services ontwikkelt, zoals nummerportabiliteit, free-phone en premium-line service numbers, ringback tone service, teleconferencing services, personal-number services, virtual call centres en prepaid services. Met regelmaat worden nieuwe service-applicaties ontwikkeld, welke allemaal te gebruiken zijn op zowel de ECT AutoCarrierâ als de INtellECTâ platforms. De AutoCarrierâ is een class 4 softswitch die gebruikt kan worden voor zowel interconnectie met het publieke net, als voor intelligente value-added services. Via het INtellECTâ Service Control Point realiseert ECT intelligente netwerken met het Intelligent Network Application Protocol (INAP) CS1 and CS2.

Surf voor meer informatie naar de website van ECT: http://www.ect-telecoms.nl/.