Ingezonden persbericht


Persbericht

Themasessie "E-Branding en digitale marketing, belangrijker dan ooit te voren?"

E-branding is voor veel bedrijven een hot item. De vraag is echter of voor internet als relatief nieuw medium dezelfde 'marketingprincipes' gelden als voor de traditionele kanalen. Zeker als webvertising een rol speelt. PIM biedt dinsdag 27 januari een themasessie met drie op het terrein van e-branding zeer deskundige sprekers, allen uit de hoek van de adviseurs.

Jan Lantink van NWQ zal in zijn presentatie ingaan op specifieke kenmerken van merken op internet. Binnen NWQ is er daarvoor een gericht programma ontwikkeld: brands-on-the-web.com. Hij zal in zijn verhaal ook de relatie leggen met meer algemene, actuele inzichten in merkenbeleid. Op basis van ervaringen en onderzoek zal Lantink ook ingaan op de profilering van consumenten als internetgebruikers, en de betekenis daarvan voor merkbeleving op internet.

Peter van Akkeren is directeur van Atmosphere/Proximity, het interactiebureau van FHV BBDO. Hij stelt dat online branding geen e branding is, maar branding. En online business is geen e business, maar business. Over hoe 'promise en performance' zich op het web tot elkaar verhouden, en welke strategische modellen daarbij relevant zijn, ziet u in voorbeelden van onder meer Foot Locker, DE, VROM en Euronext.

Wim Andrea, directeur van PPGH/JWT_Colors deelt zijn ervaringen met branding online. Toen de doorklikratio's wat tegen begonnen te vallen, was het opeens branding wat de klok sloeg online. Maar hoe terecht is die veronderstelling? Andréa toont aan de hand van een aantal praktijkcases aan dat het met branding online nog droevig gesteld is. En waarom.

De locatie is SAS in Huizen. Aanvang 18:00 uur. Inschrijven via de PIM-website: http://www.pimonline.nl/.


---

Drs. P. Verhaagen
Bestuurslid PIM
T: 035-602 67 58
M: 06-54 300 588