BOVAG

ThinkBIG-campagne 2004 van start

27 January 2004

Truckdealerbranche aantrekkelijk voor jonge mensen.

Ruim 300 truckdealerbedrijven maken er dit jaar extra werk van om jonge mensen te interesseren voor carrièremogelijkheden in de truckdealerbranche. Onder de naam thinkBIG worden scholieren in de leeftijd van 13 tot 17 jaar geïnformeerd over de opleidingsmogelijkheden die de dealerbedrijven aanbieden. De campagne is een initiatief van de Truck Dealer Associatie (TDA) een afdeling van BOVAG, en de RAI Vereniging afdeling Autos, waarbij nauw wordt samengewerkt met de Innovam Groep. Het startschot voor de campagne werd onlangs bij SCANIA in Zwolle gegeven, in aanwezigheid van enkele tientallen schooldecanen en studiebegeleiders van technische opleidingsinstituten.

In 2002 werd voor het eerst onder de noemer thinkBIG campagne gevoerd. De insteek toen was vooral het direct werven van medewerkers voor de truckdealerbedrijven. Nu ligt de nadruk op het beïnvloeden van de studiekeuze, mede doordat het economische klimaat danig is veranderd. TDA en RAI brengen met de meerjarige campagne de studierichting trucktechnicus nadrukkelijk onder de aandacht van de jongeren, hun ouders, decanen en studiebegeleiders. Op lange termijn biedt de truckdealerbranche veel mogelijkheden voor een interessante en boeiende werkkring. De dienstverlening is sterk verbreed, doordat de truckdealerbedrijven steeds meer werk voor hun klant uit handen nemen. Daardoor zijn er veel nieuwe functies ontstaan, zoals koeltechnicus, laadklepspecialist en contractbeheerder.

De thinkBIG campagne is ontwikkeld door het bureau Combat in Amsterdam. De campagnemiddelen die worden ingezet zijn onder andere een thinkBIG magazine, een eigen internetsite website (www.thinkbig.nl), radio-interviews voor lokale radiostations, advertenties, banners en aandacht in het RTL 5 programma Transportwereld. Een belangrijk element van de campagne zijn de opendagen van de onderwijsinstellingen. Op deze dagen zal thinkBIG nadrukkelijk aanwezig zijn. Daarnaast is het materiaal van de campagne ook ter beschikking gesteld aan de ruim 300 TDA-bedrijven. Op die manier kunnen zij de eigen lokale en regionale informatiedagen extra effectief maken.

Voorbeelden van de verschillende campagnemiddelen zijn beschikbaar via de persdienst van BOVAG, tel. 030 6595340.