ThinkBIG-campagne 2004 van start
27 January 2004
Truckdealerbranche aantrekkelijk voor jonge mensen.
Ruim 300 truckdealerbedrijven maken er dit jaar extra werk van om
jonge mensen te interesseren voor carrièremogelijkheden in de
truckdealerbranche. Onder de naam thinkBIG worden scholieren in de
leeftijd van 13 tot 17 jaar geïnformeerd over de
opleidingsmogelijkheden die de dealerbedrijven aanbieden. De campagne
is een initiatief van de Truck Dealer Associatie (TDA) een afdeling
van BOVAG, en de RAI Vereniging afdeling Autos, waarbij nauw wordt
samengewerkt met de Innovam Groep. Het startschot voor de campagne
werd onlangs bij SCANIA in Zwolle gegeven, in aanwezigheid van enkele
tientallen schooldecanen en studiebegeleiders van technische
opleidingsinstituten.
In 2002 werd voor het eerst onder de noemer thinkBIG campagne gevoerd.
De insteek toen was vooral het direct werven van medewerkers voor de
truckdealerbedrijven. Nu ligt de nadruk op het beïnvloeden van de
studiekeuze, mede doordat het economische klimaat danig is veranderd.
TDA en RAI brengen met de meerjarige campagne de studierichting
trucktechnicus nadrukkelijk onder de aandacht van de jongeren, hun
ouders, decanen en studiebegeleiders. Op lange termijn biedt de
truckdealerbranche veel mogelijkheden voor een interessante en
boeiende werkkring. De dienstverlening is sterk verbreed, doordat de
truckdealerbedrijven steeds meer werk voor hun klant uit handen nemen.
Daardoor zijn er veel nieuwe functies ontstaan, zoals koeltechnicus,
laadklepspecialist en contractbeheerder.
De thinkBIG campagne is ontwikkeld door het bureau Combat in
Amsterdam. De campagnemiddelen die worden ingezet zijn onder andere
een thinkBIG magazine, een eigen internetsite website
(www.thinkbig.nl), radio-interviews voor lokale radiostations,
advertenties, banners en aandacht in het RTL 5 programma
Transportwereld. Een belangrijk element van de campagne zijn de
opendagen van de onderwijsinstellingen. Op deze dagen zal thinkBIG
nadrukkelijk aanwezig zijn. Daarnaast is het materiaal van de campagne
ook ter beschikking gesteld aan de ruim 300 TDA-bedrijven. Op die
manier kunnen zij de eigen lokale en regionale informatiedagen extra
effectief maken.
Voorbeelden van de verschillende campagnemiddelen zijn beschikbaar via
de persdienst van BOVAG, tel. 030 6595340.
BOVAG