Ingezonden persbericht


Dordrecht, 27 januari 2004

KPN-medewerker kan vanaf nu tot 50% goedkoper bellen

Yiggers vult hiaat in secundaire arbeidsvoorwaarden KPN

Yiggers, inkoopagent voor particulieren, biedt KPN-medewerkers vanaf vandaag een vaste korting op de BelBasis-tarieven van KPN Telecom. Hierdoor kan de KPN-medewerker gemiddeld 25% tot zelfs 50% goedkoper bellen.

Op www.kpn-medewerker.nl legt een informatiefilmpje uit hoe men de hoge kortingen snel, eenvoudig en zonder addertjes onder het gras kan realiseren.

Yiggers heeft KPN al op 15 december 2003 aangeboden om haar medewerkers goedkoop te laten bellen, onder KPN's eigen merknaam en logo. KPN heeft dit aanbod onder verwijzing naar de nieuwe CAO afgewezen en wil de aantrekkelijke kortingen niet nu aan haar medewerkers aanbieden. In een schriftelijke reactie op de aanbieding van Yiggers zegt de heer R.A. Nieuwenhoven, personeelsdirecteur van KPN: "Wij hebben geen concrete plannen om het CAO-akkoord nu reeds aan te passen". Vanwege de afwijzing deelt Yiggers vandaag bij diverse KPN-kantoren folders uit om het KPN-personeel alsnog over de voordeelregeling te informeren.

Medewerkers van KPN Telecom krijgen privé geen korting op hun kosten voor vaste telefonie, waardoor zij gemiddeld 25% duurder bellen dan particulieren die al wel bij Yiggers zijn aangesloten. Inkoopagent Yiggers werd op dit hiaat in de secundaire arbeidsvoorwaarden gewezen door KPN-medewerkers zelf. Dat er behoefte is aan dergelijke kortingen blijkt uit het feit dat ook medewerkers van KPN gebruik maken van de goedkopere diensten van KPN-concurrenten.

Geen ruimte van de Opta

"KPN Telecom kan haar medewerkers geen korting geven, omdat zij hiervoor geen ruimte krijgt van de Opta. Als KPN-concurrent krijgt Yiggers deze ruimte wel. Daarom hebben wij KPN de mogelijkheid geboden om samen met ons, zonder dat onze naam genoemd hoefde te worden, haar medewerkers goedkoper te laten bellen. Vanzelfsprekend zouden we de benodigde belminuten inkopen bij KPN zelf. Helaas is KPN niet op ons voorstel in gegaan en ontneemt zij haar medewerkers een groot financieel voordeel. Als inkoopagent is Yiggers van mening dat elke particulier recht heeft op inkoopvoordeel, KPN-medewerker of niet. Om die reden bieden we KPN-medewerkers vanaf 27 januari 2004 onze diensten rechtstreeks aan", aldus Martin Schuurman, algemeen directeur van Yiggers.

Transparant en geen addertjes onder het gras

Yiggers Telefonie maakt de ondoorzichtige telecommarkt weer transparant. In de telecommarkt is er sprake van tientallen verschillende tariefstructuren en stikt het van addertjes onder het gras. Yiggers brengt orde aan in deze wirwar door als enige aanbieder een duidelijke korting op alle KPN BelBasis-tarieven te bieden. Hierdoor kan elke particulier weloverwogen en goed geïnformeerd zijn keuze maken. De kortingspercentages van Yiggers' voordeelregeling worden berekend over zowel het starttarief als het minuuttarief, en KPN Telecom blijft verantwoordelijk voor de telefoonaansluiting. Verworven kortingen worden direct doorberekend aan de deelnemer. Hierdoor is elke deelnemer gemiddeld 25% voordeliger uit.

Yiggers biedt de volgende spraakmakende kortingen:


· buiten de regio: -30%


· binnen de regio: -20%


· naar mobiele nummers: -10%


· naar het buitenland: -40%


· onderlinge gesprekken: -50% (speciaal voor KPN-medewerkers)

Meer macht bij consument

Martin Schuurman: "Er zal een revolutionaire verandering plaatsvinden in het huidige economische systeem. De consument krijgt steeds meer macht ten koste van de aanbieder. Wij spelen hier met onze voordeelregeling op in door op grote schaal beltegoed in te kopen en het voordeel direct aan de deelnemers door te berekenen. Wij geven 60% van het gerealiseerde inkoopvoordeel door aan onze deelnemers, hoe hoog dat voordeel ook is. De consument is dus de lachende derde, want hoe meer voordeel wij bedingen, hoe hoger het voordeel voor de deelnemer wordt. Zo maken wij de aloude 'verbruikerscoöperatie' weer actueel". Inmiddels laten ruim 5.000 huishoudens hun inkoopbelangen door Yiggers behartigen. Dit aantal verdubbelt elk half jaar.

Over Yiggers Nederland

Inkoopcombinatie Yiggers positioneert zich naast de consument, aan de vraagzijde van de economie. Yiggers opereert als inkoopagent die particulieren helpt kopen. Yiggers zal ieder half jaar een nieuwe dienst lanceren die particulieren inkoopvoordeel biedt op bijvoorbeeld benzine, elektriciteit of abonnementen.

Einde Bericht

Voor meer informatie

Fotomateriaal is op ANP verkrijgbaar.

Yiggers Nederland

Martin Schuurman (algemeen directeur).

E: martin.schuurman@yiggers.nl.

T: 078 - 639 0848.

M: 06 - 53 476 316.

Winkelman en Van Hessen

Fleur van Bruggen / Leonne van der Ven

E: fvanbruggen@winkelmanenvanhessen.nl / lvanderven@winkelmanenvanhessen.nl

T: 070 4161616

M: 06 510 990 240 / 06 20 538 630

www.yiggers.nl

www.kpn-medewerker.nl

Voorbeeldvergelijking: het inkoopvoordeel per gesprek

U kunt een volledige tariefvergelijking in PDF-formaat downloaden via www.yiggers.nl/terpublicatie.U kunt deze vergelijkingen zonder voorafgaande toestemming publiceren wanneer u geen inhoudelijke wijzigingen doorvoert. Het is wel toegestaan om kleuren en fonts aan te passen aan uw pagina-layout.