SNT GROUP N.V.


SNT introduceert contact center over internet via SNT Virtual XS (r)

Zoetermeer, 27 januari 2004. Gedurende het eerste kwartaal 2004 start SNT met de implementatie van 'Virtual XS', een toepassing die contact center functionaliteiten biedt via internet. Door middel van deze toepassing kan SNT contact center diensten leveren op elke gewenste plaats en tijd. Door het publieke internet als infrastructuur voor spraak en data te gebruiken, is SNT in staat een belangrijke innovatie en efficiency slag te maken, zowel in de eigen organisatie als bij opdrachtgevers. SNT heeft Virtual XS in eigen huis ontwikkeld op basis van wereldwijde standaards voor 'voice over IP' en de laatste CRM software. Virtual XS is sinds oktober 2003 in gebruik in een test- en demonstratieruimte van SNT in Zoetermeer.

Naast eerder genoemde vergroting van de flexibiliteit, bespaart SNT met Virtual XS aanzienlijk op gespreks- en netwerkkosten en op implementatie- en beheerskosten van systemen. In het verlengde van de vernieuwde ICT architectuur en methodiek is SNT bovendien in staat het productportfolio uit te breiden met nieuwe internet gerelateerde diensten. Dankzij de uniformering van de infrastructurele basis wordt tegelijkertijd een kortere time to market mogelijk.

Gedurende het eerste kwartaal van 2004 zullen honderd contact center posities in de bedrijfsonderdelen SNT Contact en Interview/NSS op de nieuwe architectuur worden aangesloten. Daarnaast hebben diverse klanten van SNT zich geïnteresseerd getoond. De toepassing vormt tevens een belangrijke basis voor de door SNT geambieerde Europese alliantie van CRM providers. Decentrale investeringen in applicaties en systemen zijn niet langer nodig, maar kunnen op internationale schaal worden uitgewisseld via internet.

Profiel SNT SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. SNT verleent samen met haar partners vanuit Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.

SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT België en SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert onderzoeksbureau Interview-NSS als 100% werkmaatschappij onder eigen naam. In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent. VITALICOM is SNT's partner in Frankrijk.

Einde bericht

Noot voor de redactie (