Ingezonden persbericht


Omzet Target ook in 2003 gegroeid

Ondanks het feit dat 2003 voor veel bedrijven in economisch opzicht geen rooskleurig jaar was, heeft Target het afgelopen jaar met omzetgroei afgesloten. Daarmee is het bureau erin geslaagd een onafgebroken reeks van beheerste groei over een periode van 10 jaar te realiseren.

Alle werkmaatschappijen (Target Interactive Communication, Loyalty Lab en Homey Inc) zagen hun omzet groeien. De geconsolideerde omzet groeide met ruim 30% tot 4.520.000,-. Het BBI (Bruto Bureau Inkomen) tot 2.700.000,-. De groei is voornamelijk gerealiseerd door het verwerven van nieuwe opdrachtgevers als Total en Sanoma.

Voor 2004 wordt gerekend op een verdere verbetering van de cijfers. Het aantrekken van de economie is reeds merkbaar. Met name in de IT-sector zoemt het van de direct marketingactiviteiten. Maar ook andere branches lijken uit een winterslaap te ontwaken en de benefits van dm-toepassingen te (her)ontdekken.

Uit onderzoeken in Engeland en de VS komt naar voren dat adverteerders dit jaar met vertrouwen tegemoet zien en als gevolg daarvan van plan zijn meer te besteden aan communicatie. Volgens het Britse Bellwether Report profiteren vooral dm en on line advertising van de ruimere budgetten. i