Ingezonden persbericht


Persbericht

Aspect benoemt David West tot senior vice president international sales EMEA

Hoofddorp, 28 januari 2004 - Aspect Communications Corporation (Nasdaq: ASPT), marktleider op het gebied van enterprise customer contact solutions heeft David West benoemd tot senior vice president international sales EMEA (Europe, Middle East and Africa). West rapporteert aan Jim Flatley, president worldwide sales and services. West gaat zich toeleggen op het verbreden van Aspect's marktbereik in EMEA, middels zowel directe als indirecte verkoopstrategieën. West heeft meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen, managen en uitvoeren van sales en business development plannen in Europa, Noord Amerika en Afrika.

West was hiervoor chief executive officer bij Traxian Inc., een softwarebedrijf gespecialiseerd in Web services software. Voor die tijd was hij vice president of worldwide enterprise accounts bij Tarantella, waar hij in het eerste jaar van zijn aanstelling de omzet verdubbelde en allianties sloot met wereldwijde organisaties als IBM, SUN en EDS. Verder bekleedde West verschillende functies op directieniveau bij Amdahl Corporation, waaronder vice president strategic sales and corporate marketing. In deze rol was hij verantwoordelijk voor een omzet van $420 miljoen. Tevens vervulde hij diverse sales management functies bij IBM Corporation en Burroughs Machines Ltd.

"We zijn ervan overtuigd dat David een belangrijke rol zal spelen in het versterken van de verkooporganisatie van Aspect in EMEA", aldus Jim Flatley. "Hij heeft veel ervaring binnen de EMEA regio en een succesvol track record in het opzetten van sales en business development teams. Wij verwachten dat we mede dankzij hem onze positie in EMEA zullen versterken."

David West: "Ik kijk er naar uit om Aspect's strategie voor EMEA gestalte te geven en deze ook echt waar te maken. Aspect heeft een vooruitstrevende visie en een uitstekend aanbod van oplossingen voor haar klanten. Ik heb er zin in om Aspect's EMEA team te gaan leiden en de relaties met partners en klanten verder uit te bouwen. Daarnaast zal ik me richten op de optimalisatie van het verkoopproces. Er zijn veel mooie kansen voor Aspect in deze regio, die ik graag wil benutten om voor Aspect een goed resultaat neer te zetten."

Over Aspect Communications

Aspect Communications Corporation (Nasdaq: ASPT) is de grootste organisatie ter wereld die volledig gespecialiseerd is in contact center oplossingen. De oplossingen van Aspect brengen als enige workforce management, informatie en communicatie samen. Hierdoor zijn organisaties in staat om aan hun klanten customer service op topniveau te bieden. Aspect mag meer dan 75 procent van de 50 grootste organisaties wereldwijd (Fortune 50) tot haar klanten rekenen; meer dan drie miljoen professionals op het gebied van sales en customer service vertrouwen dagelijks op de mission critical business communications solutions van Aspect. De leidende positie van Aspect is gebaseerd op 18 jaar ervaring en meer dan 8.000 implementaties wereldwijd. Het Aspect hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. (VS), en er zijn Aspect kantoren verspreid over de hele wereld. Meer informatie over Aspect Communications kunt u vinden op www.aspect.com.