Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen

Duitsland per auto beleven

28-01-04: Britse toerist gaat Holland en Duitsland per auto beleven

Grensoverschrijdende autovakantie-campagne in Nederland en Duitsland.

Drive Dutch Drive Deutsch, de autovakantie-promotiecampagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen in Londen en het Duits Verkeersbureau in Londen, is deze week officieel van start gegaan. Dit gebeurde met de lancering van de website www.seemoredriving.com tijdens een grootschalige persbijeenkomst in de nieuwe prestigieuze Jaguar showroom in de Britse hoofdstad.

De campagne Drive Dutch Drive Deutsch richt zich op het promoten van autovakanties in Nederland en Duitsland, waarbij de buurlanden als één bestemming worden gepresenteerd. Voor de campagne werken de twee verkeersbureaus samen met DFDS Seaways, P&O Ferries en Stena Line om de directe routes tussen Engeland en Nederland of Duitsland te promoten.

ROUTE OP MAAT
www.seemoredriving.com bevat toeristische tips over diverse bestemmingen binnen Nederland en Duitsland. Aan de hand van een aantal thema's waaronder `Family Fun', `Cultural Hotspots' en `The Good Life' kan de bezoeker routes uitstippelen. De website bevat verder informatie over de routes tussen Engeland en Nederland & Duitsland en geeft handige tips over autorijden in Nederland en Duitsland.

AUTOVAKANTIES POPULAIR
NBTC Londen en het Duitse Verkeersbureau Londen hopen met de Drive Dutch Drive Deutsch-campagne in te spelen op de groeiende vraag naar autovakanties op het continent. Nederland en Duitsland bieden de bezoeker naast een grote variëteit aan regio's en bezienswaardigheden, een uitstekend wegennetwerk. Naast het lanceren van de nieuwe website zal in maart 2004 een speciaal Drive Dutch Drive Deutsch-supplement in nationale en regionale dagbladen worden uitgestuurd.