's-Hertogenbosch, 28 januari 2004

Super De Boer opent zwaar prijsoffensief

Super De Boer opent een zwaar offensief in de prijzenslag die nu al geruime tijd woedt in de Nederlandse levensmiddelenbranche. Morgen, donderdag 29 januari 2004, ondergaan 40 producten die tot het dagelijkse boodschappenpakket van het Nederlandse gezin behoren een zeer forse blijvende prijsverlaging. Het gaat om 31 veel verkochte A-merkproducten en om 9 groente- en fruitproducten, artikelen die elke dag in de boodschappenkarretjes te vinden zijn.

Voor de 31 A-merkproducten betekent dit een verlaging van 13% ten opzichte van vandaag en van 24% ten opzichte van half oktober 2003. Het betreft producten als Douwe Egberts Roodmerk, Lay's-chips, Pampers-luiers, Unox-rookworst en Witte Reus-wasmiddel. De 9 groente- en fruitproducten worden 24% goedkoper dan vandaag en 43% goedkoper dan half oktober 2003. Het betreft producten als uien, witlof, komkommer, appelen en ananas.

Super De Boer, de tweede fullservicesupermarktketen van Nederland, beleeft een grote inhaalslag op het gebied van kwaliteit en prijs. In het versassortiment zijn en worden ingrijpende verbeteringen doorgevoerd. Door zeer scherpe blijvende prijsverlagingen - eerder voerde de keten op circa 1.500 producten vaste prijsverlagingen door - rukt Super De Boer nu qua prijsstelling snel op naar het midden van de markt.

Perscontacten: F. Kremer, telefoonnummer 0031 (0) 6 22 45 88 57