Voorlichtingsbijeenkomst over inkoop van papier
Ketenmanagement en samenwerking - Margevergroting of papieren tijger?
Papier is een belangrijke kostenpost en derhalve van grote invloed op
het exploitatieresultaat van uw uitgeverijbedrijf. Ketenmanagement en
samenwerking op het vlak van inkoop van papier kunnen leiden tot
kostenreductie. Met een speciale over deze onderwerpen georganiseerde
bijeenkomst wil het NUV zijn leden informeren over de mogelijke
voordelen van samenwerking. Door middel van cases zal informatie
worden verschaft over kostenbeheersing en zullen ervaringen van
binnen- en buitenlandse uitgeverijen op het gebied van ketenmanagement
aan bod komen. Kostenbewuste leden zullen zeker aanwezig zijn op
donderdag 29 januari 2004 om 14.00 uur in het Planetarium Gaasperplas
te Amsterdam Zuidoost.
De bijeenkomst is bedoeld voor de directies van alle ledenbedrijven,
alsmede voor de werknemers van die bedrijven die verantwoordelijk zijn
voor en/of (beleidsmatig) betrokken zijn bij de inkoop van papier. De
toegang voor NUV-leden is gratis.
Programma
* 13.30 uur: Ontvangst deelnemers
* 14.00 uur: Opening dagvoorzitter
Jan Bommer (directeur NUV)
* 14.05 uur: De papiermarkt: een algemene blik in de internationale
markt, de ontwikkelingen, de knelpunten, het imago en het milieu.
Han van de Berg (PaperScout)
* 14.25 uur: Ketenmanagement en de tijdschriftencase: inzicht in de
papierketen, efficiency en kostenbewust uitgeven.
Piet Jorritsma (PaperChainManagement)
* 14.45 uur: Pauze
* 15.30 uur: De boekencase: de voordelen van samenwerking voor de
boekenuitgever aan de hand van een praktijkvoorbeeld uit België.
Jan Borré (The Source - België)
* 15.55 uur: Voor- en nadelen van samenwerking en ketenmanagement:
kansen en obstakels voor de uitgeverij. Een kritische blik van
buitenaf.
Erik Stevens (GEA Adviesgroep)
* 16.15 uur: Vragen en discussie
* 16.45 uur: Afsluiting dagvoorzitter
* 16.50 uur: Aperitief