Nederlands Uitgeversverbond

Voorlichtingsbijeenkomst over inkoop van papier

Ketenmanagement en samenwerking - Margevergroting of papieren tijger?

Papier is een belangrijke kostenpost en derhalve van grote invloed op het exploitatieresultaat van uw uitgeverijbedrijf. Ketenmanagement en samenwerking op het vlak van inkoop van papier kunnen leiden tot kostenreductie. Met een speciale over deze onderwerpen georganiseerde bijeenkomst wil het NUV zijn leden informeren over de mogelijke voordelen van samenwerking. Door middel van cases zal informatie worden verschaft over kostenbeheersing en zullen ervaringen van binnen- en buitenlandse uitgeverijen op het gebied van ketenmanagement aan bod komen. Kostenbewuste leden zullen zeker aanwezig zijn op donderdag 29 januari 2004 om 14.00 uur in het Planetarium Gaasperplas te Amsterdam Zuidoost.

De bijeenkomst is bedoeld voor de directies van alle ledenbedrijven, alsmede voor de werknemers van die bedrijven die verantwoordelijk zijn voor en/of (beleidsmatig) betrokken zijn bij de inkoop van papier. De toegang voor NUV-leden is gratis.

Programma


* 13.30 uur: Ontvangst deelnemers


* 14.00 uur: Opening dagvoorzitter
Jan Bommer (directeur NUV)


* 14.05 uur: De papiermarkt: een algemene blik in de internationale markt, de ontwikkelingen, de knelpunten, het imago en het milieu. Han van de Berg (PaperScout)


* 14.25 uur: Ketenmanagement en de tijdschriftencase: inzicht in de papierketen, efficiency en kostenbewust uitgeven. Piet Jorritsma (PaperChainManagement)


* 14.45 uur: Pauze


* 15.30 uur: De boekencase: de voordelen van samenwerking voor de boekenuitgever aan de hand van een praktijkvoorbeeld uit België. Jan Borré (The Source - België)


* 15.55 uur: Voor- en nadelen van samenwerking en ketenmanagement: kansen en obstakels voor de uitgeverij. Een kritische blik van buitenaf.
Erik Stevens (GEA Adviesgroep)


* 16.15 uur: Vragen en discussie


* 16.45 uur: Afsluiting dagvoorzitter


* 16.50 uur: Aperitief