Nighttown Rotterdam

NIGHTTOWN WINT SERVICEPRIJS

In het jaar van de gehandicapten hebben de studenten van de Hogeschool in samenwerking met stichting R'Go, nu MEE geheten, een toegankelijkheidsonderzoek gedaan. Nighttown won in dat onderzoek de Student Visitors Award voor het meest service gerichte horeca bedrijf. De prijs werd op 22 januari uitgereikt.

Tijdens het toegankelijkheidsonderzoek is gelet op de toegankelijkheid voor rolstoelers, visueel en auditief gehandicapten. Daarnaast werd de servicebereidheid bekeken en welke bedrijven het meest hun best hadden gedaan zich aan te passen aan de minder valide mens.

Voor het meest service gerichte horecabedrijf was naast Nighttown ook Novotel genomineerd. Nighttown won de Award. Ook voor de aanmoedigingsprijs was Nighttown genomineerd, maar de Lachende Zeerover uit Hoek van Holland ging er met de Award vandoor.

Uit het rapport:
Over het algemeen viel op dat hotels, die vaak wettelijk verplicht zijn toegankelijkheid in te bouwen, het beste eruit sprongen. Met goede entree's, wc's en enige aangepaste kamers. Bij de cafés viel op dat de servicebereidheid zeker aanwezig is. Echter de cafés die een monumentaal pand hebben, waren niet gauw te porren hun goede geld voor de nodige aanpassingen te gebruiken. Omzet verlies door het opofferen van tafels voor een betere aanlooproute of helling kon wel eens te veel van het goede blijken. Oudere bedrijven hebben vaak nog te smalle wc's, te hoge drempels, te zware deuren.

www.nighttown.nl

Vragen of opmerkingen? Meer informatie of fotomateriaal? Neem contact op met Evelyne Levêke. T: 010-436 12 10 of E: evelyne@nighttown.nl


---- --